Przetarg nieograniczony: ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ

2017-11-02 1121
Art. czytany: 3388 razy

Ogłoszenie nr 610337-N-2017 z dnia 2017-11-02 r.
Gmina Łączna: „ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY ŁĄCZNA”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których
działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały
zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie
marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej
kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych
przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli
przeprowadzenie postępowania
Tak
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie
postępowania: Pełnomocnik Zamawiającego: New Power Sp. z o.o., ul. Chełmżyńska 180A, 04-464
Warszawa, faks 22 295 12 92, e-mail: [email protected]
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz
podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do
kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii
Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Łączna, krajowy numer identyfikacyjny 29101018000000, ul. Kamionki
60 , 26140 Łączna, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. 41 25 48 960, e-mail
[email protected], faks 41 25 48 977.
Adres strony internetowej (URL): www.laczna.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów
plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania
postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z
innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za
przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania
odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z
zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych
zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod
adresem (URL)
Tak
www.uglaczna.bip.doc.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków
zamówienia
Tak
www.uglaczna.bip.doc.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod
adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny
sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny
sposób:
Tak
Inny sposób:
Ofertę należy złożyć w formie pisemnej
Adres:
Siedziba Pełnomocnika Zamawiającego New Power Sp. z o.o., ul. Chełmżyńska 180 A, 04 – 464
Warszawa pok. 214
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które
nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem:
(URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA
POTRZEBY GMINY ŁĄCZNA”
Numer referencyjny: T.260.8.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu
wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót
budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa
innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty
budowlane: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Zakup energii elektrycznej do obiektów
Zamawiającego oraz jednostek organizacyjnych wskazanych w załączniku nr 1 do SIWZ, zgodnie z
przepisami Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne. 1) Gmina Łączna oraz jednostki
wymienione w zał. nr 1 do SIWZ zawrą odrębne umowy wynikające z niniejszego postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego NA ZAKUP ENERGII
ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY ŁĄCZNA. Szczegółowe informacje dotyczące zawierania umów
przez poszczegółne Gminy i ich jednostki organizacyjne zawarte zostały w zał. nr 1 i 5.1 do SIWZ.
Obowiązkiem wybranego Wykonawcy będzie reprezentowanie Zamawiającego oraz jego jednostek
organizacyjnych przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych ze
zgłoszeniem zmiany sprzedawcy. Do wykonania ww. wymienionych czynności Wykonawca otrzyma
stosowne pełnomocnictwo (zał. nr 5.1) 2. Zamówienie – zakup energii elektrycznej do obiektów
wymienionych w załączniku nr 1 do SIWZ: 1) Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej w
okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2018 r. wynosi 661 755,00 kWh. 2) Szacunkowa wartość
zamówienia w okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2018 r. wynosi 152 203,65 zł. 3) Wykonanie
czynności wynikających z pełnomocnictwa, stanowiącego zał. nr 1 do projektu umowy (zał. nr 5.1 do
SIWZ), w szczególności Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zgłoszenia wskazanemu
Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy sprzedaży energii
elektrycznej, składania oświadczeń woli oraz ustalania w imieniu Zamawiającego wszelkich
niezbędnych informacji w zakresie wypowiadania dotychczas obowiązującej umowy sprzedaży
energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji (umowa kompleksowa), reprezentowania
Zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych z
zawarciem umowy o świadczenie usług dystrybucji. Zamawiający, działa w imieniu własnym oraz na
podstawie podpisanego Porozumienia (Porozumienie do wglądu w siedzibie Zamawiającego), w
imieniu: • Zakładu Gospodarki Komunalnej 3. Zamawiający informuje, że proces zmiany sprzedawcy
odbywa dla wszystkich punktów poboru się po raz kolejny. Wszystkie punkty poboru posiadają
rozdzielone umowy na sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej. Umowy na dystrybucję energii
elektrycznej zawarte są na czas nieokreślony, umowy sprzedaży obowiązują do 31.12.217 r. nie ma
konieczności wypowiadania tych umów. Szczegółowe informacje zawarte zostały w Załączniku nr 1
do SIWZ.
II.5) Główny kod CPV: 09000000-3
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
09300000-2
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 152203,65
Waluta:
PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita
maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu
zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art.
134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone
zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa
ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2018-01-01 lub zakończenia: 2018-12-31
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2018-01-01 2018-12-31
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I
TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile
wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: posiada aktualnie obowiązującą
koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną
przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r.
Prawo energetyczne ważną w okresie wykonywania zamówienia lub dokumentu potwierdzającego,
że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w
państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania; Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży kserokopię wyżej
wymienionego dokumentu. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty składa ten z
Wykonawców składający ofertę wspólną, który w ramach konsorcjum będzie odpowiadał za
realizację prac objętych uprawnieniem.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: nie dotyczy
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli przedstawi: wykaz dostaw wykonanych, a w
przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie co najmniej dwóch klientów, na rzecz których prowadzona była sprzedaż co najmniej 0,3
GWh w skali roku dla każdego odbiorcy. Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w
postępowaniu: a) wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych
również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwóch klientów, na rzecz
których prowadzona była sprzedaż co najmniej 0,3 GWh w skali roku dla każdego odbiorcy, wraz z
podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów zgodnie z zał. nr 6 do SIWZ, na rzecz
których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały
wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź
inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane (np.
zgodnie z zał. nr 7 do SIWZ), a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a
jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal
wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny
być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia
wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa
wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO
POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W
POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O
KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy Pzp W przypadku
składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną wykonawca musi złożyć oddzielnie zaświadczenia
dla każdego ze wspólników oraz oddzielnie na spółkę.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W
POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O
KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) aktualnie obowiązującej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu
energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z wymogami ustawy
z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne ważną w okresie wykonywania zamówienia lub
dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub
handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży
kserokopię wyżej wymienionego dokumentu. b) wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co
najmniej dwóch klientów, na rzecz których prowadzona była sprzedaż co najmniej 0,3 GWh w skali
roku dla każdego odbiorcy, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów
zgodnie z zał. nr 6 do SIWZ, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów
określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami,
o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego
dostawy były wykonywane (np. zgodnie z zał. nr 7 do SIWZ), a w przypadku świadczeń okresowych
lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze
wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty
potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W
POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O
KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na
zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nim stosunków prawnych. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna
sytuacja” o której mowa powyżej wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: 1) Wykonawca, który polega
na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie,
będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby
realizacji zamówienia. 2) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty
zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków
udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o
których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1 Ustawy Pzp. 3) Jeżeli zdolności techniczne lub
zawodowe, podmiotu, o którym mowa w ust. 2, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę
warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia,
zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten
podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania
odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa
w ust. 1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku
istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich
zasoby, warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji: 1) składa także oświadczenia w
zakresie wskazanym w zał. nr 3 i 4 do SIWZ Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji
innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy Pzp oraz którego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza, przedstawia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty
wymienione w § 5 pkt 4 Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. (Dz. U. z 2016 r.,
poz. 1126). W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu,
składa każdy z Wykonawców oddzielnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: ponoszą
solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania; zobowiązani
są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia
za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów; pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z
innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z
załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem;
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia w zakresie
wskazanym w zał. nr 3 i 4 do SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak
podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków
udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Podwykonawstwo. Wykonawca może
powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Wykonawca, który zamierza powierzyć
wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich
podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu: 1) składa oświadczenia w zakresie wskazanym w zał.
nr 3 i 4 do SIWZ Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których
wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
W przeciwnym wypadku Zamawiający uzna, że Wykonawca nie zamierza powierzać podwykonawcom
żadnej części zamówienia. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na
którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Ustawy Pzp, w
celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, wykonawca jest
obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca
samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca
powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że
wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest
zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia
podwykonawcy. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy
z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. Do oferty wykonawca dołącza aktualne
na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w zał. nr 3 i 4 do SIWZ. Informacje
zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega
wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca, który powołuje się na
zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz
spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu: 1)
oświadczenia w zakresie wskazanym w zał. nr 3 i 4 do SIWZ Wykonawca, który polega na
zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy Pzp oraz
którego oferta została najwyżej oceniona, przedstawia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty
wymienione w pkt 5) 1 b,c. 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia
podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w
postępowaniu: 1) oświadczenia w zakresie wskazanym w zał. nr 3 i 4 do SIWZ W przypadku
wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia w zakresie wskazanym w
załącznikach nr 3 i 4 do SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw
wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu (ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego będzie dokonywana łącznie przy czym
koncesję na obrót energią elektryczną winien posiadać każdy z Wykonawców) oraz brak podstaw
wykluczenia. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: a) w pkt 5, 1) c powyżej składa:
dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości. 3) Dokument, o których mowa w pkt. 5, 2 a powyżej powinien być aktualny. 4) Jeżeli w
kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma
osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5, 2a) zastępuje
się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo
osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć,
złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania
wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 5,3) stosuje się. Ocena warunków udziału
w postępowaniu nastąpi na podstawie oświadczeń i dokumentów przewidzianych w Ustawie Pzp i
Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich
może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r.,
poz. 1126), na zasadzie spełnia/nie spełnia. Zamawiający najpierw dokona oceny ofert pod względem
kryterium ceny, a następie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako
najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej
oceniona, do złożenia w terminie 5 dni aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów
potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 od dnia przekazania. Zamawiający
wymaga, aby dokumenty i oświadczenia złożone zostały w formie pisemnej i przesłane na adres
Pełnomocnika Zamawiającego. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie
internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu
oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której
mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Pzp (zgodnego z Załącznikiem nr 8 do SIWZ). Wraz ze złożeniem
oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie
prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający
wymaga złożenie niniejszego oświadczenia w formie pisemnej i przesłanie go na adres Pełnomocnika
Zamawiającego.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert
katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów
elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące
dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie
katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do
sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu
zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej
oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na
jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji
technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 100,00
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg
nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez
przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego
przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje
nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą
odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez
zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji
elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym
wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości
postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie
zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
4. Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy oraz określa warunki zmian (w granicach
dyspozycji art. 144 ust.1 pkt. 1 Ustawy Pzp): • zmiany w strukturze organizacyjnej Wykonawcy lub
Zamawiającego, dotyczące określonych w umowie nazw, adresów. Strony niezwłocznie poinformują
się pisemnie o tych zmianach, • możliwe jest zwiększenie lub zmniejszenie liczby punktów poboru
wymienionych enumeratywnie w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (zał. nr 1 do SIWZ),
które będzie dokonywane na podstawie zmiany załącznika nr 1 do Umowy bez konieczności
renegocjowania warunków Umowy, tj. wg stawki za kWh energii elektrycznej przewidzianej w
Umowie i wycenionej w Formularzu ofertowym Wykonawcy. Zmiana nie może przekroczyć 15%
punktów poboru wskazanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia i będzie następowała
na podstawie aneksu do Umowy. Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe
jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu
Ofertowym Wykonawcy. • zmiany osób reprezentujących strony; Strony niezwłocznie poinformują
się pisemnie o tych zmianach, • z przyczyn formalno-prawnych Zamawiający dopuszcza zmianę
terminu rozpoczęcia wykonania zamówienia z zastrzeżeniem granicznego terminu wykonania
zamówienia do 31.12.2018 r., • cena jednostkowa netto (tj. cena bez podatku VAT) podana w
formularzu oferty będzie podlegała zmianie tylko w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania
energii elektrycznej podatkiem akcyzowym • cena jednostkowa brutto ulegnie zmianie wyłącznie w
przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-11-10, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu
> > polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym
Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące
sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał
przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: