Zarządzenie Nr 58/2017 Wójta Gminy Łączna z dnia 21 listopada 2017 roku w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Gminy Łączna.

2017-12-21 1524
Art. czytany: 2919 razy

Zarządzenie Nr 58/2017
Wójta Gminy Łączna
z dnia 21 listopada 2017 roku


w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Gminy Łączna.


Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( tekst jednolity
Dz. U. z 2016 r. poz.1047 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:


§ 1.

1. Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji składników majątkowych będących na stanie Gminy Łączna według stanu na dzień 31 grudnia 2017 roku.

§ 2

2.1. Inwentaryzację drogą spisu z natury w formie protokołu kontroli kasy wraz
z porównaniem z zapisami w raportach kasowych obejmującą:
a) środki pieniężne
b) druki ścisłego zarachowania
c) czeki
d) kwitariusze przychodowe
e) gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe złożone jako zabezpieczenia należytego wykonania umów
dokona komisja inwentaryzacyjna w następującym składzie osobowym:
- Joanna Mazurek – przewodnicząca
- Agnieszka Wołoszczak – członek
- Joanna Paryska – członek
2.2 Inwentaryzację w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów obejmującą:
a) należności, z wyjątkiem należności spornych i wątpliwych,
b) środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych ( w tym środki pieniężne na lokatach, stanowiących zabezpieczenie należytego wykonania umów).
dokona komisja inwentaryzacyjna w następującym składzie osobowym:
- Joanna Paryska – przewodnicząca
- Joanna Mazurek – członek
- Alicja Miernik – członek
2.3 Inwentaryzację w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach obejmującą:
a) należności i zobowiązania publicznoprawne,
b) należności i zobowiązania wobec pracowników,
c) należności i zobowiązania wobec osób nie prowadzących ksiąg rachunkowych
dokona komisja inwentaryzacyjna w następującym składzie osobowym:
- Alicja Miernik – przewodnicząca
- Joanna Mazurek – członek

2.4 Inwentaryzację w drodze weryfikacji poprzez porównanie danych ksiąg rachunkowych
z danymi wynikającymi z dokumentów źródłowych, a także aktualnym stanem rzeczywistym obejmującą:
a) grunty,
b) środki trwały do których dostęp jest utrudniony,
c) wartości niematerialne i prawne.
d) środki trwałe w budowie
Inwentaryzację , o której mowa w pkt. 2.4 dokona komisja inwentaryzacyjna
w następującym składzie osobowym:
- Lena Witkowska – przewodnicząca
- Nina Słabek Karczewska – członek
- Edyta Adwent- członek

Termin rozpoczęcia inwentaryzacji, o której mowa w pkt.2.4 od 21 listopada
2017 roku , a zakończenia do 15 stycznia 2018 r. według stanu na dzień 31.12.2017 r.

§ 3

Zobowiązuję komisje do przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych, przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów
o inwentaryzacji , oraz właściwego, dokładnego i rzetelnego przeprowadzenia inwentaryzacji zgodnie ze stanem faktycznym.

§ 4

Wykonanie zarządzenia powierzam przewodniczącym komisji inwentaryzacyjnych.

§ 5

Nadzór nad realizacją zarządzenia powierzam Skarbnikowi Gminy.

§ 6


Zarządzenie wchodzi z dniem podjęcia.