Zawarcie małżeństwa i sporządzenie aktu małżeństwa

2017-01-31 0917
Art. czytany: 1853 razy

Miejsce załatwienia
Urząd Gminy w Łącznej, Kamionki 60 budynek Nr 1, parter, pokój nr 6

Wymagane dokumenty
Wymagane dokumenty a) w przypadku panny i kawalera - odpisy skrócone aktu urodzenia - dowody osobiste b) w przypadku osób rozwiedzionych - odpisy skrócone aktu urodzenia - dowody osobiste - akty małżeństwa z adnotacją o rozwodzie c) w przypadku cudzoziemców - odpis aktu urodzenia wraz z jego tłumaczeniem dokonanym przez tłumacza przysięgłego - zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa w Polsce wydane przez właściwy organ w kraju cudzoziemca wraz z urzędowym tłumaczeniem lub prawomocne postanowienie sądu rejonowego w Polsce zwalniające z obowiązku złożenia tego zaświadczenia - dowód tożsamości Nie składa odpisu skróconego aktu stanu cywilnego osoba, dla której akt został sporządzony w USC w Łącznej. d) wstawiennictwo osobiste.

Miejsce odbioru
Urząd Gminy w Łącznej ( w godzinach urzędowania).

Opłaty
- 84 zł sporządzenie aktu małżeństwa opłatę uiszczamy w kasie Urzędu do godz. 13:30 - 1000zł za udzielenie ślubu poza lokalem

Termin załatwienia
Małżeństwo może być zawarte po upływie miesięcznego ustawowego terminu oczekiwania.

Tryb odwoławczy
Nie ma.

Uwagi
0

Podstawa prawna
ustawa z dn.28-11-2014 - prawo o aktach stanu cywilnego oraz art.10 konkordatu.

Podstawa prawna
Osoby zamierzające zawrzeć małżeństwo przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego powinny złożyć w USC pisemne zapewnienia o nieistnieniu okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa co najmniej miesiąc przed planowanym terminem ślubu. Opracował
Z-ca kierownika USC Marian pierzak

Akceptował
Sekretarz Gminy Mirosław Kopytek

Zatwierdził
0