ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY

2017-02-13 1041
Art. czytany: 1880 razy

Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Kamionki 60 Łączna budynek nr1, parter, pokój 6 pon - 7:30 - 16:00 wt-czw - 7:30 - 15:30 pt- 7:30 - 15:00

Wymagane dokumenty
1. Wypełniony i podpisany formularz "Zgłoszenie pobytu stałego". (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka) – zawierający potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. 2. Dowód osobisty lub paszport. 3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, którym może być: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu – do wglądu (w oryginale). 4. W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo: – pisemne pełnomocnictwo do zameldowania, – dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.

Miejsce odbioru
Urząd Gminy pokój nr6

Opłaty
- Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dotyczących realizacji obowiązku meldunkowego. - 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba zgłaszająca pobyt stały działa przez pełnomocnika). Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu. Opłaty można dokonać w kasie Urzędu do godz.13.30

Termin załatwienia
Niezwłocznie.

Tryb odwoławczy
Brak.

Uwagi
1. Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca. Zgłoszenia zameldowania na pobyt stały dokonuje się w formie pisemnej, na formularzu "Zgłoszenie pobytu stałego". 2. Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania na pobyt stały otrzymuje potwierdzenie zameldowania ważne do chwili zmiany miejsca pobytu. 3. W przypadku zmiany miejsca pobytu stałego nie jest wymagane wymeldowanie się z poprzedniego miejsca pobytu stałego. Wymeldowania można dokonać przy zgłoszeniu nowego miejsca pobytu stałego. 4. Zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016 poz. 23) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu. 5. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. 6. Zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym Urzędzie Stanu Cywilnego zastępuje zameldowanie. Zameldowania dokonuje kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia. Zameldowanie na pobyt stały następuje z dniem sporządzenia aktu urodzenia, w miejscu stałego pobytu rodziców albo tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa. 7. Jeżeli dane zgłoszone do zameldowania lub wymeldowania budzą wątpliwości, o zameldowaniu lub wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej. Wszelkie informacje pod nr tel:041 25 48 964 podinspektor d/s ewidencji ludności Ewelina Łutczyk.

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016 poz. 23.) 2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015, poz. 388.) 3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 783 ze zm.). 4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełnienia formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity Dz.U z 2015 r. poz. 1852)

Podstawa prawna
0Opracował
podinspektor d/s ewidencji ludności Ewelina Łutczyk

Akceptował
Sekretarz Gminy Mirosław Kopytek

Zatwierdził
0