ZARZĄDZENIE NR 23 / 2008 WÓJTA GMINY ŁĄCZNA z dnia 11 września 2008 r.

2009-04-07 1211
Art. czytany: 3039 razy

ZARZĄDZENIE NR 23 / 2008

WÓJTA GMINY ŁĄCZNA
z dnia 11 września 2008 r.
w sprawie powołania Komisji ds. Porządku i Czystości na terenie Gminy Łączna.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236 z późn. zm.) oraz uchwały Nr 41/IX/2007 Rady Gminy w Łącznej dnia 27 grudnia 2007 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łączna zarządzam, co następuje:



§ 1.
Powołuję Komisję ds. Porządku i Czystości na terenie Gminy Łączna w składzie:

1. Teodor Niciński – Inspektor ds. Budownictwa i Ochrony Środowiska w Wydziale
Technicznym Urzędu Gminy w Łącznej
Przewodniczący Komisji

2. Grzegorz Giza – Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w Łącznej
Członek Komisji

§ 2.
Do składu Komisji, która dokonywać będzie rekontroli powołuje się dodatkowo funkcjonariusza Komisariatu Policji w Suchedniowie Krzysztofa Berusa.

§ 3.
W posiedzeniach i przeglądach Komisji z głosem doradczym mogą uczestniczyć sołtysi i radni przedmiotowych miejscowości.

§ 4.
Do zadań Komisji należy:
1. Ocena zagrożeń ładu i porządku na terenie gminy,
2. Opiniowanie projektów uchwał i zarządzeń podejmowanych w zakresie porządku i czystości w gminie,
3. Przegląd i kontrola nieruchomości celem realizacji nadzoru wynikającego z uchwalonego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łączna,
4. Wykonywanie, zleconych przez Wójta Gminy Łączna innych niż wymienionych w pkt 1-3 zadań dotyczących porządku i czystości na terenie gminy.

§ 5.
Regulamin pracy Komisji stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 6.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.





Załącznik
do Zarządzenia Nr 23/2008
Wójta Gminy Łączna
z dnia 11 września 2008r.



Regulamin pracy
Komisji ds. Porządku i Czystości na terenie Gminy Łączna

§ 1.

1. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący.
2. Komisja pracuje w minimalnym dwuosobowym składzie.
3. Podstawowym obowiązkiem członka Komisji jest sumienne wykonywanie powierzonych
przez Wójta Gminy Łączna zadań.

§ 2.

Komisja prowadzi nadzór wynikający z uchwalonego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łączna poprzez wyrywkowe przeglądy i lustracje nieruchomości na terenie gminy Łączna.

§ 3.

W uzasadnionych przypadkach ,,Komisja” może posiłkować się operatem
sporządzonym przez pracowników innych instytucji.

§ 4.

W przypadkach spornych, przy ewentualnym zakwestionowaniu przez
właściciela nieruchomości dokonanego przeglądu lub kontroli, Przewodniczący zwołuje posiedzenie ,,Komisji” z udziałem członka Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska lub członka innych organów.

§ 5.

Z przeglądów i kontroli Komisja sporządza protokół, który podpisują wszyscy obecni członkowie Komisji.

§ 6.

Właściciel nieruchomości jest uprawniony do złożenia zarzutów do dokonanego przeglądu lub kontroli, wprost do protokołu z przeglądu bądź w terminie 7 dni od dnia sporządzenia protokołu pisemnie do Urzędu Gminy w Łącznej.


§ 7.

Raz na pół roku Komisja przedstawia Wójtowi Gminy Łączna pisemne sprawozdanie z przeprowadzonych kontroli.

§ 8.

Obsługę kancelaryjną prac Komisji zapewnia Urząd Gminy w Łącznej.