(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Urząd Gminy
Statut Gminy
Wójt Gminy
Rada Gminy
Prawo miejscowe
Budżet i finanse
Zamierzenia, strategie i programy
Publiczny dostępny wykaz danych o środowisku
Oświadczenia majątkowe
Przetargi
Ochrona środowiska
Jednostki organizacyjne
Rejestry
Komunikaty
Wybory Samorządowe/Sołeckie/Izby Rolne/Ławnicy/Sejmu i Senatu RP/PE/Prezydent RP
Konkurs na stanowiska urzędnicze
Konkursy na dyrektorów szkół
Współpraca z Organizacjami Pożytku Publicznego
Audyty i Kontrole
Kącik adopcyjny bezpańskich zwierząt
Druki dla interesantów
Sprawozdania
Rewitalizacja
RODO
Narodowy Spis Powszechny/Rolny/Ludności
-------------------------
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» POSTANOWIENIE NR 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
» POSTANOWIENIE NR 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
» UCHWAŁA NR I/2/2024 RADY GMINY ŁĄCZNA z dnia 6 maja 2024 r.
» UCHWAŁA NR I/1/2024 RADY GMINY ŁĄCZNA z dnia 6 maja 2024 r.
» Protokół z losowania składów Obwodowych Komisji Wyborczych
  • Prawo miejscowe
  • Uchwały Rady Gminy
  • Rok 2008
  • Uchwała Nr 8/XV/2008 Rady Gminy w Łącznej z dnia 19 marca 2008r.

    Uchwała Nr 8/XV/2008
    Rady Gminy w Łącznej
    z dnia 19 marca 2008r.
    w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Łączna na 2008 rok

    Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 86, art. 165, art.165a, art. 166 ust. 1, art. 173 ust. 1, art. 174 ust. 3, art. 184 ust. 1, pkt 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 lit. a i b, 11, 13, 14, 15, ust. 2 pkt 1, 2, 3, ust. 3, art. 188 ust. 2, pkt 1, pkt 2, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.)

    Rada Gminy uchwala, co następuje:
    § 1
    Dochody budżetu gminy w wysokości 10 400 000 zł,
    z tego:
    a) dochody bieżące 10 380 700 zł
    b) dochody majątkowe 19 300 zł
    zgodnie z załącznikiem nr 1.
    § 2
    1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 12 970 000 zł,
    z tego:
    a) wydatki bieżące 9 315 700 zł
    w tym:
     wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 4 714 195 zł
     dotacje 275 258 zł
     wydatki na obsługę długu 120 000 zł
     wydatki przypadające do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji 43 000 zł
    b) wydatki majątkowe 3 654 300 zł
    zgodnie z załącznikiem nr 2.
    2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 – 2010 zgodnie z załącznikiem nr 3 i 3a – wydatki inwestycyjne roczne.




    § 3
    1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 2.570.000zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
    1) zaciąganych kredytów w kwocie - 2 470 755 zł,
    2) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 99. 245zł
    2. Przychody budżetu w wysokości 3.499.245zł, rozchody w wysokości 929.245zł
    zgodnie z załącznikiem nr 4
    § 4
    W budżecie tworzy się rezerwy:
    1) ogólną w wysokości - 80 000 zł
    2) celową w wysokości - 2 000 zł
    z przeznaczeniem na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego.
    § 5
    1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
    2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych wspólnie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.
    3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań przejętych przez Gminę do realizacji w drodze umowy lub porozumienia między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr6.
    4. Dochody i wydatki związane z pomocą rzeczową lub finansową realizowaną na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr6.
    § 6
    Ustala się dochody w kwocie 44 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 50 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
    § 7
    1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo), dla:
    1) zakładów budżetowych: przychody - 857 000 zł, wydatki – 856 800 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7
    2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 120 000 zł; wydatki – 120 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.


    § 8
    1. Dotacje przedmiotowe dla Zakładu Gospodarki Komunalnej
    1) z tytułu dopłaty do cen wody - 80 000 zł,
    2) z tytułu dopłaty do cen ścieków - 65 000 zł,
    zgodnie z załącznikiem nr 8.
    2. Dotacje podmiotowe dla:
    1) gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 60 000 zł,
    zgodnie z załącznikiem nr 9.
    3. Dotacje celowe na łączną kwotę – 615 258 zł, zgodnie załącznikiem nr10.
    § 9
    1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
    1) przychody - 6 000 zł,
    2) wydatki - 10 000 zł,
    zgodnie z załącznikiem nr 11.
    § 10
    Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
    1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 100 000 zł;
    2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu -w kwocie 2 470 755zł;
    3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 929 245 zł;
    § 11
    Upoważnia się Wójta do:
    1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 100 000 zł,
    2) zaciągania zobowiązań:
    a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne do wysokości określonej w załączniku nr 3
    b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku
    3) dokonywania zmian w planie wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej z wyłączeniem zwiększania planowanych wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz zmian w wieloletnich programach inwestycyjnych,
    4) dokonywania zmian w wydatkach na zadania inwestycyjne roczne w ramach paragrafu,
    4a) do wprowadzania nowych zadań inwestycyjnych rocznych,
    5) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planach dochodów własnych tych jednostek,
    6) przekazania kierownikom jednostek budżetowych, zakładów budżetowych uprawnień do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym (2009)
    § 12

    Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Łaczna.
    § 13
    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.


    Data wprowadzenia: 2008-04-02 1315
    Data upublicznienia: 2008-04-02
    Art. czytany: 3534 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka
    Rejestr zmian:
    2008-04-02
    1. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Krzysztof Pastuszka
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    Rok 2003
    Rok 2006
    Rok 2007
    Rok 2008
    Rok 2009
    Rok 2010
    Rok 2011
    Rok 2012
    Rok 2013
    Rok 2014
    Rok 2015
    Rok 2016
    Rok 2017
    ROK 2018
    Rok 2019
    Rok 2020
    Rok 2021
    Rok 2022
    Rok 2023
    Rok 2024
    Ostat. 10 wiadomości:

    » UCHWAŁA NR XXXIII/52/2009 RADY GMINY W ŁĄCZNEJ z dnia 29 grudnia 2009 r.
    » UCHWAŁA NR XXXIII/51/2009 RADY GMINY W ŁĄCZNEJ z dnia 29 grudnia 2009 r.
    » UCHWAŁA Nr XXXIII/50/2009 RADY GMINY ŁĄCZNA z dnia 29 grudnia 2009 r.
    » UCHWAŁA Nr XXXIII/49/2009 Rady Gminy Łączna z dnia 29 grudnia 2009r.
    » Uchwała Nr XXXIII/48/2009 Rady Gminy w Łącznej z dnia 29 grudnia 2009
    » UCHWAŁA Nr XXXIII/47/2009 Rady Gminy w Łącznej z dnia 29 grudnia 2009
    » UCHWAŁA NR XXXIII/46/2009 RADY GMINY W ŁĄCZNEJ z dnia 29 grudnia 2009 r.
    » UCHWAŁA NR XXXII/45/2009 RADY GMINY W ŁĄCZNEJ z dnia 26 listopada 2009 r.
    » UCHWAŁA NR XXXII/44/2009 RADY GMINY W ŁĄCZNEJ z dnia 26 listopada 2009 r.
    » UCHWAŁA NR XXXII/43/2009 RADY GMINY W ŁĄCZNEJ z dnia 26 listopada 2009 r.
    Urząd Gminy Łączna