(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Urząd Gminy
Statut Gminy
Wójt Gminy
Rada Gminy
Prawo miejscowe
Budżet i finanse
Zamierzenia, strategie i programy
Publiczny dostępny wykaz danych o środowisku
Oświadczenia majątkowe
Przetargi
Ochrona środowiska
Jednostki organizacyjne
Rejestry
Komunikaty
Wybory Samorządowe/Sołeckie/Izby Rolne/Ławnicy/Sejmu i Senatu RP/PE/Prezydent RP
Konkurs na stanowiska urzędnicze
Konkursy na dyrektorów szkół
Współpraca z Organizacjami Pożytku Publicznego
Audyty i Kontrole
Kącik adopcyjny bezpańskich zwierząt
Druki dla interesantów
Sprawozdania
Rewitalizacja
RODO
Narodowy Spis Powszechny/Rolny/Ludności
-------------------------
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Informacja Wójta Gminy Łączna z dnia 27 marca 2024r.
» Zawiadomienie o szkoleniu Obwodowych Komisji Wyborczych w Gminie Łączna
» Zarządzenie Nr 11/2024 Wójta Gminy Łączna z dnia 20 marca 2024r.
» Zaproszenie do składania ofert - remont wieżyczek na Kościele w Łącznej
» Zaproszenie do składania ofert na roboty budowlane - Wymiana pokrycia dachowego na Kościele w Łącznej
  • Przetargi
  • 2015r.
  • Pytania i odpowiedzi 2 do przetargu nieograniczonego na Zakup Energii

    W związku z art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych
    ( Dz.U. 2004 Nr 19 poz. 177 ze zm.), informuję że w dniu 9 grudnia 2015 roku wpłynęły pytania dotyczące przetargu nieograniczonego na „Zakup energii”, następującej treści:


    Pytanie 1. Czy Zamawiający przekaże Wykonawcy do dnia podpisania umowy, niezbędne
    do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, dane i dokumenty z jednostek objętych postępowaniem przetargowym w wersji elektronicznej (Word, Excel). Wykonawca będzie potrzebował następujących:
    a) danych:
    - adres siedziby i adres korespondencyjny danej jednostki
    - numer NIP
    - numer REGON
    - adres punktu poboru – (miejscowość, ulica, kod pocztowy)
    - przeznaczenie punktu poboru
    - grupa taryfowa
    - kod PPE
    - roczny wolumen energii elektrycznej
    - numer licznika
    - numer aktualnie obowiązującej umowy
    - numer ewidencyjny w systemie bilingowym dotychczasowego Sprzedawcy
    b) dokumentów:
    - pełnomocnictwo
    - dokument nadania numeru NIP
    - dokument nadania numeru REGON
    - KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka
    - dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa
    - numer rachunku bankowego.

    Pytanie 2 Czy Zamawiający obecnie posiada umowy kompleksowe czy odrębne umowy na sprzedaż energii elektrycznej oraz na świadczenie dystrybucji energii elektrycznej?
    Jaki jest termin wypowiedzenia aktualnie obowiązujących umów?

    Pytanie 3 Czy Zamawiający do obecnie obowiązujących umów przyjął oferty promocyjne
    lub lojalizacyjne? W przypadku gdy Zamawiający korzysta z takich promocji to czy okres
    ich obowiązywania nie koliduje z terminem realizacji przedmiotu zamówienia?

    Pytanie 4 Zgodnie z procedurą zmiany sprzedawcy określoną w IRiESD Operatora Systemu Dystrybucyjnego zgłoszenie umowy sprzedaży energii elektrycznej musi nastąpić
    na minimum 21 dni przed rozpoczęciem sprzedaży energii elektrycznej. W związku z tym aby sprzedaż mogła rozpocząć się z dniem 01.01.2016r. zgłoszenie nowej umowy sprzedaży energii elektrycznej musiałoby nastąpić najpóźniej w dniu 10.12.2015r.
    Przy terminie składania ofert ustalonym na dzień 14.12.2015r., czasie niezbędnym Zamawiającemu do oceny przesłanych ofert oraz okresie na ewentualne odwołania Wykonawców, zachowanie wskazanemu terminu realizacji zamówienia jest w praktyce
    nie wykonalne dla Wykonawcy.
    Wnosimy tym samym o zmianę terminu rozpoczęcia realizacji zamówienia z dnia 01.01.2016 r. na dzień 01.02.2016r.

    Pytanie 5 Czy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną?

    Pytanie 6 Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę przedmiotowych zapisów w części:
    „…na podstawie wskazań układu/układów pomiarowo rozliczeniowego/rozliczeniowych”
    na „danych pomiarowo-rozliczeniowych”.

    Wykonawca wystawia faktury VAT za sprzedaż energii elektrycznej na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych otrzymywanych od Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Jednocześnie informujemy, że Wykonawca nie ma dostępu do wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego.

    Pytanie 7 Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę przedmiotowych zapisów na następujący: „Strony ustalają następujący sposób rozliczeń, w którym Wykonawca wystawia Zamawiającemu
    na koniec okresu rozliczeniowego fakturę rozliczeniową, z terminem płatności 21 dni
    od daty wystawienia faktury” oraz o usunięcie zapisu § 7 ust. 3.

    Uzależnienie terminu płatności od daty otrzymania faktury będzie rodziło wiele trudności
    w rozliczeniach, ponieważ Wykonawca nie będzie posiadał informacji o tym kiedy Zamawiający otrzymał fakturę a co za tym idzie nie będzie mógł określić poprawnie terminu płatności. Ponadto systemy bilingowe automatycznie określają termin płatności od daty wystawienia faktury.

    Pytanie 8 Wykonawca wnosi o usunięcie zapisu dotyczącego dodatkowego dwutygodniowego terminu uregulowania zaległych i bieżących należności. Przedmiotowy zapis jest niezgodny
    z art. 6b.1 ustawy prawo energetyczne z 10 kwietnia 1997 r.

    Odpowiedź:
    Zamawiający w dniu 09.12.2015r przed wpłynięciem powyższych pytań zamieścił na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Łączna odpowiedzi na pytania o tej samej tematyce. Zamieszczono również zmienione załączniki do SIWZ.

    Pytanie9. Czy układy pomiarowo-rozliczeniowe objęte postępowaniem przetargowym są dostosowane do zasady TPA?

    Odpowiedź: Tak.

    Pytanie10. Wykonawca zwraca się z prośbą o usunięcie zapisu dotyczącego dokonywania zmian grup taryfowych dla poszczególnych obiektów Zamawiającego w okresie realizacji umowy.

    Zmiana grup taryfowych, podobnie jak zmiana mocy umownych następuje poprzez dokonanie stosownych zmian w umowie o świadczenie usług dystrybucji, która winna być zawarta między lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego a Zamawiający. Nie dotyczy tym samym dostawy energii elektrycznej na podstawie umowy sprzedaży energii elektrycznej, objętej przedmiotowym postępowaniem

    Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza zmiany zapisów.

    Pytanie11. Wykonawca wnosi o dodanie do SIWZ i projektu umowy zapisu o tym, że Zamawiający może dodawać nowe PPE jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które są wymienione w SIWZ i załącznikach oraz będą wycenione w ofercie

    Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza zmiany zapisów.

    Pytanie12. Wykonawca zwraca się z prośbą o usunięcie przedmiotowego zapisu. W § 5 ust. 3 wzorów umów Zamawiający dopuszcza zmianę ceny w okresie trwania umowy w sytuacji ustawowej zmiany stawki podatku VAT lub podatku akcyzowego.
    Zapisy SIWZ są tym samym niespójne.

    Odpowiedź: Zamawiający dokonał zmian w projektach umów (Zmienione projekty umów
    w załączniku).

    Pytanie13. Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę przedmiotowego zapisu na następujący: „Wykonawca zobowiązuje się terminowo dokonać zgłoszenia niniejszej Umowy do OSD, lecz nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania aktualnie obowiązujących umów oraz zawarciu umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej.”

    Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza zmiany zapisów.


    Data wprowadzenia: 2015-12-10 1515
    Data upublicznienia: 2015-12-10
    Art. czytany: 3746 razy

    » projekt umowy 1 zmieniony2 - rozmiar: 65536 bajtów
    Typ pliku: application/msword
    » projekt umowy 2 zmieniony2 - rozmiar: 68608 bajtów
    Typ pliku: application/msword
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka
    Rejestr zmian:
    2015-12-10
    1. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Krzysztof Pastuszka
    2. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Krzysztof Pastuszka
    3. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Krzysztof Pastuszka
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy Łączna
    Czerwona Górka 1B
    26 - 140 Łączna

    tel. 041/25 - 48 - 960
    fax. 041/25-48-977

    Godziny otwarcia:
    Poniedziałek
    7.30-16.00
    Wtorek - Czwartek
    7.30-15.30
    Piątek
    7.30-15.00

    Kasa czynna:
    poniedziałek - piątek
    8.00-13.30

    ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP

    Starostwo Powiatowe
    w Skarżysku-Kamiennej
    www.spskarzysko.bip.doc.pl

    Dziennik Ustaw
    http://dziennikustaw.gov.pl
    Monitor Polski
    http://monitorpolski.gov.pl

    Urząd Gminy Łączna