A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Urząd Gminy
Statut Gminy
Regulamin organizacyjny
Wójt Gminy
Rada Gminy
Prawo miejscowe
Budżet i finanse
Zamierzenia, strategie i programy
Publiczny dostępny wykaz danych o środowisku
Oświadczenia majątkowe
Przetargi
Ochrona środowiska
Jednostki organizacyjne
Instytucje kultury
Komunikaty
Wybory Samorządowe/Sołeckie/Izby Rolne/Ławnicy/Sejmu i Senatu RP/PE/Prezydent RP
Konkurs na stanowiska urzędnicze
Konkursy na dyrektorów szkół
Współpraca z Organizacjami Pożytku Publicznego
Kontrole
Kącik adopcyjny bezpańskich zwierząt
Druki dla interesantów
Sprawozdania
Rewitalizacja
-------------------------
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty samochodu ciężarowego
» Protokół z wyboru ofert - ekogroszek
» Protokół Otwarcia ofert ,, na dostawę paliwa opałowego – ekogroszku dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Łącznej.
» Protokół z wyboru ofert - ekogroszek
» Protokół Otwarcia ofert ,, na dostawę paliwa opałowego – ekogroszku dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Łącznej.
  • Prawo miejscowe
  • Zarządzenia Wójta Gminy
  • 2007R
  • ZARZĄDZENIE NR 62/2007 WÓJTA GMINY ŁĄCZNA z dnia 28 listopada 2007r.

    ZARZĄDZENIE NR 62/2007

    WÓJTA GMINY ŁĄCZNA
    z dnia 28 listopada 2007r.

    w sprawie: powołania pełnomocnika do spraw ochrony informacji
    niejawnych.


    Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), w związku z art. 18 ust. 2 i z art. 85 ust. 1 ustawy z dnia 22 stycznia 1999 roku o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631 z późn. zm.) z a r z ą d z a m, co następuje:



    § 1
    Powołuję na PEŁNOMOCNIKA DO SPRAW OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH w Urzędzie Gminy w Łącznej Pana Mirosława Kopytek - wobec spełnienia przez Pana warunków określonych w art. 18 ust. 3 ustawy o ochronie informacji niejawnych.
    § 2
    Zadania Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych określa załącznik do niniejszego zarządzenia.
    § 3
    Realizację postanowień zarządzenia powierzam Pełnomocnikowi Ochrony Informacji Niejawnych.
    § 4
    Zobowiązuje się Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych do zapoznania z treścią niniejszego zarządzenia pracowników Urzędu, zakres czynności których ma związek z aktualnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony informacji niejawnych.

    § 5
    Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania .



    Załącznik do Zarządzenia Nr 62/2007
    z dnia 28 listopada 2007r.

    Z A D A N I A

    PEŁNOMOCNIKA DO SPRAW OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
    w Urzędzie Gminy w Łącznej.



    Do zadań Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych – wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz z rozporządzeń wykonawczych do tejże ustawy – należy przede wszystkim:

    1) odpowiedzialność za zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji
    niejawnych;
    2) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej;
    3) zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne;
    4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
    5) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
    6) opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji;
    7) szkolenie pracowników Urzędu w zakresie ochrony informacji niejawnych na zasadach określonych w rozdziale 8.
    8) wydawanie zaświadczeń stwierdzających odbycie przeszkolenia w zakresie ochrony
    informacji niejawnych,
    9) współpraca z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa.
    10) informowanie na bieżąco kierownika jednostki organizacyjnej o przebiegu współpracy ze służbami ochrony państwa.
    11) opracowanie planu postępowania z materiałami zawierającymi wiadomości niejawne stanowiące tajemnicę państwową – w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego.
    12) wyjaśnianie okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych – i zawiadamianie kierownika jednostki organizacyjnej oraz właściwej służby ochrony państwa.
    13) opracowanie szczegółowych wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową – oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” – uzyskując ich zatwierdzenie przez kierownika jednostki organizacyjnej.
    14) przeprowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających – na pisemne polecenie kierownika jednostki organizacyjnej – w odniesieniu do pracowników jednostki zatrudnionych na stanowiskach i przy pracach związanych z dostępem do informacji stanowiących tajemnicę służbową.
    15) wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa – upoważniających do dostępu do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową – przekazywanie ich osobom sprawdzonym i zawiadamianie o tym kierownika jednostki organizacyjnej.
    16) odmawianie wydawania poświadczeń bezpieczeństwa.
    17) zawiadamianie – na piśmie – kierownika jednostki organizacyjnej o odmowie wydania poświadczenia bezpieczeństwa.
    18) przechowywanie akt zakończonych postępowań sprawdzających, które łączą się z dostępem do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową.
    19) prowadzenie wykazów stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy lub służby na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych.
    20) prowadzenie ewidencji osób, które uzyskały poświadczenie bezpieczeństwa, a także osób, które zajmują stanowiska lub wykonują prace, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” i „zastrzeżone”.
    21) wnioskowanie wyznaczenia pracownika kancelarii tajnej, w przypadku zaistnienia potrzeby jej utworzenia.


    Data wprowadzenia: 2008-02-06 1205
    Data upublicznienia: 2008-02-06
    Art. czytany: 1394 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy Łączna
    Kamionki 60
    26 - 140 Łączna

    tel. 041/25-48-960
    fax. 041/25-48-977

    Godziny otwarcia:
    Poniedziałek
    7.30-16.00
    Wtorek - Czwartek
    7.30-15.30
    Piątek
    7.30-15.00

    Kasa czynna codziennie w godzinach 8.00-13.30

    Starostwo Powiatowe
    w Skarżysku-Kamiennej
    www.spskarzysko.bip.doc.pl

    Dziennik Ustaw
    http://dziennikustaw.gov.pl
    Monitor Polski
    http://monitorpolski.gov.pl
    Urząd Gminy Łączna