A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Urząd Gminy
Statut Gminy
Regulamin organizacyjny
Wójt Gminy
Rada Gminy
Prawo miejscowe
Budżet i finanse
Zamierzenia, strategie i programy
Publiczny dostępny wykaz danych o środowisku
Oświadczenia majątkowe
Przetargi
Ochrona środowiska
Jednostki organizacyjne
Instytucje kultury
Komunikaty
Wybory Samorządowe/Sołeckie/Izby Rolne/Ławnicy/Sejmu i Senatu RP/PE/Prezydent RP
Konkurs na stanowiska urzędnicze
Konkursy na dyrektorów szkół
Współpraca z Organizacjami Pożytku Publicznego
Kontrole
Kącik adopcyjny bezpańskich zwierząt
Druki dla interesantów
Sprawozdania
Rewitalizacja
-------------------------
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty samochodu ciężarowego
» Protokół z wyboru ofert - ekogroszek
» Protokół Otwarcia ofert ,, na dostawę paliwa opałowego – ekogroszku dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Łącznej.
» Protokół z wyboru ofert - ekogroszek
» Protokół Otwarcia ofert ,, na dostawę paliwa opałowego – ekogroszku dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Łącznej.
  • Rada Gminy
  • Sesje Rady Gminy
  • Protokoły z sesji Rady Gminy
  • 2010-2014
  • Protokół Nr XLV/2014 z posiedzenia Rady Gminy Łączna dnia 29 października 2014r.

    Protokół Nr XLV/2014
    z posiedzenia Rady Gminy Łączna
    dnia 29 października 2014r.


    Miejsce posiedzenia – sala OSP Łączna.
    Czas trwania obrad – godz. 14,00 - 15,20

    Ad. 1
    Dnia 29 października 2014 roku odbyło się kolejne XLV w kadencji posiedzenie Rady Gminy Łączna.
    Obrady otworzył i przewodniczył im Przewodniczący Rady Gminy p. Stanisław Starz .
    Na wstępie Przewodniczący Rady powitał zaproszonych gości i radnych.

    Wśród zaproszonych gości byli:
    - Wójt Gminy Łączna p. Romuald Kowaliński,
    - Sekretarz Gminy p. Mirosław Kopytek,
    - Skarbnik Gminy p. Alicja Miernik,
    - Radca Prawny Urzędu Gminy p. Wacław Iwanczatik,
    - Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej w Łącznej p. Jacek Śladkowski,
    - niektórzy sołtysi gminy Łączna

    Na liście obecności podpisy złożyło 14 radnych, co stanowiło 93 % ustawowego składu Rady. Nieobecny radny Tadeusz Fąfara - usprawiedliwiony.
    Uchwały i decyzje podejmowane na sesji były prawomocne.
    Listy obecności stanowią załącznik do protokołu.

    Ad. 2
    Na sekretarza obrad Przewodniczący Rady zaproponował w kolejności alfabetycznej radnego Łukasza Dąbka, który wyraził zgodę na pełnienie tej funkcji .

    Ad. 3
    Przewodniczący Rady p. Stanisław Starz odczytał zaproponowany porządek obrad ,
    po czym zapytał czy są uwagi lub wnioski do porządku obrad.
    Żadnych uwag nie zgłoszono.
    Porządek obrad stał się więc obowiązujący.
    1. Powitanie i stwierdzenie kworum.
    2. Powołanie sekretarza obrad.
    3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
    4. Sprawozdanie Wójta Gminy z pracy w okresie między sesjami.
    5. Sprawozdanie z wykonania wniosków i uchwał Rady Gminy z poprzednich sesji.
    6. Informacja na temat dokonanej analizy oświadczeń majątkowych złożonych
    w 2014 roku.
    7. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Łączna w roku szkolnym 2013/2014
    8. Pytania, wnioski, postulaty.
    9. Udzielenie odpowiedzi na zadane pytania.
    10. Podjęcie uchwał w sprawach:
    a) zmian budżetu Gminy Łączna na 2014 rok
    b) zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Łączna na lata 2014-2022
    11. Przyjęcie protokołu z posiedzenia Rady Gminy Łączna z dnia 30 września 2014r.
    12. Zakończenie obrad.

    Ad. 4 i 5
    Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie między sesjami Rady Gminy oraz
    z realizacji uchwał Rady Gminy tj. od 30 września 2014r. do dnia 29 października 2014r. złożył Wójt Gminy p. Romuald Kowaliński.
    I tak:
    Uczestniczyłem :
    2 października – w podpisaniu umów stażowych w PUP Skarżysko-Kam.
    2- 3 października - w konwencie Wójtów,
    6 października - w spotkaniu z Wojewodą Świętokrzyskim,
    - w posiedzeniu Rady Stowarzyszenia LGD Wokół Łysej Góry w Bielinach,
    13 października – w spotkaniu w sprawie MPZP z zainteresowanymi przedsiębiorcami z Kielc, Suchedniowa i Łącznej,
    16 października - w odbiorze drogi w Klonowie,
    20 października – w odbiorze robót w szkole filialnej w Zagórzu,
    23 października - w spotkaniu z przedstawicielami GDDKiA w Kielcach w sprawie oświetlenia,
    - z przedstawicielami FART w odbiorze drogi w Osełkowie,
    24 października – w podpisaniu aneksu Nr 2 do umowy zawartej między Samorządem Województwa Świętokrzyskiego a Gminą Łączna na kanalizację Łączna –Gózd,

    II. Wydałem zarządzenia:
    - w sprawie wyznaczenia obwodowych komisji wyborczych do celów głosowania
    korespondencyjnego, w wyborach zarządzonych na dzień 16 listopada 2014r.
    - w sprawie zmian budżetu Gminy na 2014 rok,

    W dniu 16 października br. dokonałem odbioru zadania pn. „Remont drogi gminnej nr 1516004 Klonów na długości 768,79 mb”. Roboty realizowała firma DROGMAS ze Skarżyska-Kam. za kwotę 154.267,58 zł brutto.
    Zakres robót obejmował m. in. :
    - profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne,
    - wyrównanie podbudowy kruszywem kamiennym,
    - wykonanie warstwy ścieralnej o grubości po zagęszczeniu 4 cm,
    - wykonanie podbudowy pobocza z kruszywa łamanego.

    W dniu 28 października br. rozpoczęto remont drogi gminnej w Starej Występie, na długości 290 mb. Remont prowadzi firma DROGMAS ze Skarżyska-Kam. za kwotę 98.020,85 zł brutto. Zakres robót jest podobny do zrealizowanego remontu w Klonowie.
    Zgodnie z wnioskami radnych i sołtysów :
    - uzupełnione są ubytki w drodze gminnej w Kamionkach k. cmentarza,
    - grupa robót publicznych wycinała krzewy z poboczy drogi gminnej w kierunku Krzyżki oraz w Zajamniu i wzdłuż drogi obok cmentarza w Kamionkach,
    - wykoszono rowy i pobocza drogi osiedlowej,

    W najbliższych dniach wykonane będzie :
    - ponowne sprzątanie przystanków i zatok autobusowych na terenie Gminy,
    - sprzątanie cmentarza oraz pobocza drogi powiatowej w kierunku Zaskala,
    - uzupełnienie oznakowania na starej e-7,
    - wycinka krzewów z pobocza drogi Podłazie – Wiącka,
    - porządkowanie terenu przy remontowanym domu kultury,
    - zbieranie krzewów i traw z poboczy starodroża e-7 i innych dróg,
    - we współpracy z ZGK planowane są remonty cząstkowe na pozostałych drogach gminnych oraz czyszczenie rowów na starodrożu e-7 wraz ze ścinaniem poboczy.
    Pozostałe wnioski Rady Gminy w Łącznej również realizowane są przez pracowników Urzędu na bieżąco, w miarę posiadanych środków.
    Kończąc sprawozdanie, Pan Wójt uzupełnił udzieleniem odpowiedzi Panu Sołtysowi Zagórza w sprawie terenu 111-3 w Studium. Odczytał pismo jakie otrzymał Pan Sołtys z Urzędu Gminy w tej sprawie wraz z mapką tego terenu.

    Ad. 6
    Informacja na temat dokonanej analizy oświadczeń majątkowych złożonych w 2014 roku.
    Informacji w sprawie złożonych oświadczeń majątkowych radnych udzielił Przewodniczący Rady p. Stanisław Starz.
    Oświadczenia majątkowe złożyli wszyscy radni, w ustawowych terminach tj. do dnia 30 kwietnia 2014r. oraz na dwa miesiące przed upływem kadencji. Po dokonanej analizie, Przewodniczący Rady zgodnie z ustawą, przesyła jeden egzemplarz oświadczenia majątkowego do właściwego Urzędu Skarbowego .
    Wpłynęło pismo od Wojewody Świętokrzyskiego oraz z Urzędu Skarbowego Skarżysko-Kam. informujące o dokonanej analizie oświadczeń majątkowych. Przewodniczący Rady odczytał w/w pisma z uwagami do niektórych oświadczeń.

    Następnie informacji o złożonych oświadczeniach majątkowych osób funkcyjnych, udzielił Sekretarz Gminy p. Mirosław Kopytek. W piśmie z I Urzędu Skarbowego Kielce uwag nie było. W piśmie II Urzędu Skarbowego w stosunku do Dyrektora Zespołu Szkół w Łącznej zastosowano pouczenie.

    Ad. 7
    Informację o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Łączna w roku szkolnym 2013/2014 przedstawił Sekretarz Gminy p. Mirosław Kopytek.
    Pytań, uwag nie zgłoszono.
    Informacja stanowi załącznik do protokołu.







    Ad. 8 i 9
    Pytania, wnioski, postulaty oraz udzielenie odpowiedzi na zadane pytania.
    Sołtys Zagórza p. Piec - odniósł się do odpowiedzi Wójta Gminy, prosząc o wskazanie na mapie granic terenu 111/3, chodzi o mapę, dokąd wolno się budować czy rozbudowywać a gdzie nie.
    Radny Dąbek - potwierdził, rzeczywiście podczas dyskusji na temat Studium , znaleźliśmy na dużej mapie granice tego terenu ale nie znaleźliśmy objaśnień do tej granicy.
    Wójt Gminy - wskazał mapę Panu Sołtysowi dodając, że tego typu pytania należało kierować do Pana Urbanisty wtedy kiedy Studium było wyłożone do wglądu i była publiczna dyskusja na ten temat. Linia terenu o który Pan Sołtys pyta dotyczy terenu górniczego, więcej nie mam nic do powiedzenia.
    Radny Litwiński - zgłosił kilka wniosków:
    1/ pytał czy to prawda, że WIOŚ nie wydał zezwolenia na wycięcie zagrażających drzew w Podłaziu (klonów) i gmina nie wyda takiego postanowienia, bo taką informację uzyskałem w Powiecie.
    2/ zgłosił zerwane przewody na słupach oświetleniowych, ostatni słup przed torami,
    3/ prosił choć o jedną przyczepę kruszywa na drogę do Wiącki, przed świętem zmarłych,
    3/ podziękował za pracę grupy robót na drodze do Krzyżki i koło cmentarza.
    Sekretarz Gminy - pracownik Urzędu sprawdza dokumentację na wycinkę drzew w Podłaziu, jeśli nie wyjaśnimy tego dziś to wystosowane zostanie pismo do Pana Radnego.
    Radny Wykrota - zgłosił iskrzącą lampę nad posesją Nr 18 w Podzagnańszczu.
    Radny Dąbek - zgłosił pierwszą lampę za mostem w kierunku Zajamnia.
    Radna Żaczek - w Łącznej od sklepu p. Łukasika w górę nie świecą lampy.
    Radna Molendowska-Cieloch - na Występie nadal iskrzy światło zanim się zapali na odcinku od kościoła do krzyżówki Belno.
    Radna przekazała jeszcze pewną informację.
    Na zebraniu w niedzielę kandydat na radnego Pan Chaba powiedział, że samochód na starachowickich numerach wywiózł samochód kostki ze Starej Występy. Pan Chaba to widział i uważa, że jest to kradzież kostki.
    Kierownik ZGK p. Śladkowski - w odpowiedzi poinformował, że 4 palety kostki zostały złożone na terenie ZGK.
    Radna Chudzik - w imieniu własnym i mieszkańców podziękowała za remont drogi Klonów Budy.
    Radny Wisowaty - podziękował za poprawienie nadpalonego przystanku oraz choćby doraźną naprawę nawierzchni drogi koło cmentarza.
    Prosił o naprawę zapadniętego chodnika w kierunku kościoła, w kilku miejscach.
    Druga sprawa to nad posesją Pana Fąfary na słupie przy chodniku, wisi skrzynka elektryczna z licznikiem o którą ludzie zawadzają głowami. Należałoby ją powiesić wyżej.
    Radny Kątny - zapytał czy Zarząd Dróg Powiatowych daje informacje gdzie i co zrobili na drogach, bo ścinanie poboczy mieli zrobić do sierpnia i nie zrobiono do dziś.
    Wójt Gminy - odpowiedział, że czasami dają informację a czasami nie dają.
    Sołtys Występy p. Bracha - nawiązał do przetargu w powiecie na drogę powiatową Występa, gdzie po przetargu brakło 50 tys. zł na budowę określonego odcinka tej drogi.
    Pan Wójt na piśmie zadeklarował owe 50 tys. zł. i tak wirtualne pieniądze zostały wpisane do budżetu powiatu. Decyzja Rady Gminy była jednak inna i przetarg został unieważniony. Gdyby nie deklaracja Pana Wójta Powiat szukałby pieniędzy gdzie indziej. Sołtys pytał jaki akt prawny pozwolił Wójtowi zdecydować o pieniądzach dla powiatu, bez decyzji Rady Gminy.



    Wójt Gminy p. Romuald Kowaliński - pracownicy Zarządu Dróg Powiatowych doskonale znają ustawę o samorządzie gminnym, czyli przygotować propozycję to jedno a decyzja Rady Gminy to drugie. Pani Skarbnik znalazła pieniądze w budżecie gminy, przygotowaliśmy propozycję zmian budżetu o 50 tys. zł dla Powiatu, ale decyzja Rady Gminy była inna. Wójt Gminy może podpisać porozumienie po decyzji Rady Gminy.
    Rozczarowanie Starostwa Powiatowego wynikło z przekonania, że Pan Wójt będzie prosił i przekona Radę Gminy aby tak a nie inaczej zagłosowała. Decyzja Rady, jest suwerenną decyzją każdego radnego , dlatego była inna i nie podlega dyskusji.
    Mnie również jest przykro, że nie powstanie ten odcinek drogi choć uważam, że kwota 730 tys. zł za 400 m drogi jest to kosmiczna kwota. Zarządca drogi może powinien ograniczyć pewne kosztowne elementy drogi, po to aby wykonać jak najdłuższy odcinek drogi. Może należałoby zrezygnować z czegoś.
    Zapewnienie przez Radę Gminy kwoty 330 tys. zł jest przejawem naszej troski aby ten odcinek drogi powstał.
    Moje pismo do Powiatu było takie, że postaramy się znaleźć te pieniądze w budżecie ( 50 tys. zł) i znaleźliśmy pieniądze ale Rada Gminy zdecydowała inaczej.
    Radny Wisowaty - prosił o udrożnienie przepustu na końcu Kamionek.
    Sołtys Zagórza p. Piec - zadał pytanie dotyczące wycinki drzew wokół zakładu. Zapytał dlaczego odroczono na okres 3 lat terminu uiszczenia opłaty za usunięcie drzew oraz o jaką kwotę chodzi.
    Wójt Gminy - każdemu wnioskującemu o wycinkę drzew z zasady przysługuje okres odroczenia egzekucji opłaty kary za wycinkę drzew i dokonanie w tym czasie nasadzeń drzewek. Zakład PCC Silicium dostał okres 3 lat na dokonanie nasadzeń drzewek w tej samej ilości. Po trzech latach dokonamy kontroli i jeśli się z tego nie wywiąże, musi uiścić wymaganą opłatę.
    Sołtys Występy p. Bracha - zwrócił uwagę na zbieżność daty i godziny sesji u nas i w powiecie. W tym samym dniu , kiedy Powiat wpisał do budżetu nasze 50 tys. zł , o tej samej godzinie była również u nas sesja Rady Gminy. Czy zbieżność daty była przypadkowa.
    W odpowiedzi Przewodniczący Rady - stwierdził, że to ja ustalam datę i godzinę sesji i za to biorę odpowiedzialność. Od pewnego czasu mam sygnały od pracujących radnych , że mają problemy ze zwolnieniem się pracy, dlatego czasem organizuję sesję po południu.
    Wiceprzewodnicząca Rady p. Monika Pająk - podziękowała za wykonanie rowu od strony Osełkowa i prosiła o rów przy starodrożu e-7 przy przystanku od strony Ostojowa.
    Nadleśnictwo Suchedniów miało wykonać rów i na razie nie jest wykonany.
    Droga serwisowa wzdłuż S-7 jest w złym stanie, czy otrzymaliśmy jakąś odpowiedź z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
    Wójt Gminy - odpowiedział, jeśli nadleśnictwo Suchedniów przed zimą nie wykona rowu to my go wykonamy w naszym pasie drogowym aby błoto nie wypływało na drogę.
    Radna Żaczek - prosiła aby na przystanku w kierunku Skarżyska umieścić kosz na śmieci.
    Przewodniczący Rady - poinformował, że wpłynęła skarga na radną Czerwińską, że zdewastowała ogłoszenie na tablicy ogłoszeń w przedszkolu na Kamionkach. Była to uchwała Rady Gminy dotycząca opłat za godziny ponadwymiarowe za pobyt dziecka w przedszkolu. Jakie przesłanki kierowały radną , aby zdewastować uchwałę.
    Radna Czerwińska - odpowiedział, że rozmawiała na ten temat z panem Sekretarzem, i nadal twierdziła, że nie było takiej uchwały.
    Przewodniczący Rady - stwierdził, że Rada Gminy podejmowała taką uchwałę w obecności 15 radnych i za uchwałą głosowali wszyscy radni w tym również radna Czerwińska.
    Sekretarz Gminy p. Mirosław Kopytek - przypomniał i wyjaśnił dokładnie tę kwestię.
    Obecna Rada Gminy 3 lata temu ustalała opłatę za każdą dalszą godzinę pobytu dziecka w przedszkolu , powyżej 5-tej godziny zajęć. W przedszkolu „Bajkowy Świat” dzieci nie płaciły tej złotówki ponieważ były środki unijne. Kiedy zakończył się projekt i skończyły się środki unijne dzieci w przedszkolu „Bajkowy Świat” muszą płacić 1 zł , tak jak w każdym innym przedszkolu. W przedszkolu w Goździe ta złotówka obowiązywała ciągle. Są to regulacje ogólnopolskie.
    Radna Czerwińska - powiedziała, że nie zdewastowała uchwały tylko ją pokreśliła.
    Przewodniczący Rady - to jest również zniszczenie dokumentu. Jeśli miała Pani Radna wątpliwości co do treści dokumentu należało zwrócić się o wyjaśnienie do Dyrektora Szkoły lub do pracownika Urzędu odpowiedzialnego za oświatę . Nie ma Pani prawa niszczyć dokumentów urzędowych. Czy poniesie Pani jakieś konsekwencje zdecyduje o tym Dyrektor Szkoły.
    Radna Czerwińska - powiedziała, że zrobiła to pod wpływem chwilowego zdenerwowania i przeprosiła.

    Ad. 10 a)
    Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy Łączna na 2014 rok.
    Uchwałę przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy p. Alicja Miernik .
    Zmiany budżetu dotyczyły tylko wydatków.
    Wiceprzewodnicząca Rady Monika Pająk - zapytała czego dotyczy w dziale 801 dotacja 15 tys. zł.
    Skarbnik Gminy - odpowiedziała, że jest to dotacja dla Stowarzyszenia Zalezianka . W budżecie na ten rok zaplanowane było 390 tys. zł dotacji. Ze względu na ilość uczniów od września, istnieje konieczność zwiększenia dotacji o 15 tys. zł . W tej kwocie są środki z subwencji oraz z budżetu gminy.
    Innych pytań do uchwały nie zgłoszono.
    Przewodniczący Rady - poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
    Uchwała Nr XLV/293/2014
    Rady Gminy Łączna z dn. 29.10.2014r.
    Została podjęta jednogłośnie (za - 14 radnych/14 obecnych )
    Uchwała stanowi załącznik do protokołu.

    Ad. 10 b)
    Podjęcie uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Łączna na lata 2014-2022.
    Skarbnik Gminy p. Alicja Miernik - stwierdziła , że uchwała ta wynika ze zmian budżetu Gminy , jest to dostosowanie zapisów budżetu do realiów .
    Przewodniczący Rady - poprosił o przegłosowanie projektu uchwały.
    Uchwała Nr XLV/294/2014
    Rady Gminy Łączna z dn. 29.10.2014r.
    Została podjęta jednogłośnie (za - 14 radnych/14 obecnych )
    Uchwała stanowi załącznik do protokołu.




    W tym momencie Wójt Gminy p. Romuald Kowaliński poprosił o głos.
    Poinformował wszystkich, że zbliża się do końca remont budynku po szkole w Czerwonej Górce. Uroczyste otwarcie budynku odbędzie się 9 listopada br . o godz. 11-ej. Na razie budynek będzie pusty. Pan Wójt zaprosił Radę Gminy oraz mieszkańców na uroczystość otwarcia . Od godz. 15-ej odbędzie się festyn przed Urzędem Gminy.

    Ad. 11

    Przyjęcie protokołu z posiedzenia Rady Gminy Łączna z dnia 30 września 2014 r.
    Protokół Nr XLIV/2014 Rady Gminy Łączna z dnia 30 września 2014r. bez uwag został przyjęty jednogłośnie (za- 14 radnych /14) .

    Ad. 12
    Kolejne posiedzenie Rady Gminy Łączna dobiegło końca , porządek obrad został wyczerpany.
    Przewodniczący Rady p. Stanisław Starz podziękował radnym, zaproszonym gościom i wszystkim uczestnikom obrad za udział, po czym zakończył i zamknął XLIV-e w kadencji posiedzenie Rady Gminy Łączna.





    Protokół sporządziła Sekretarz obrad

    Halina Dziarmaga Łukasz Dąbek


    Data wprowadzenia: 2014-12-10 1340
    Data upublicznienia: 2014-12-10
    Art. czytany: 487 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka
    Autor dokumentu: Halina Dziarmaga
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Gminy Łączna
    Kamionki 60
    26 - 140 Łączna

    tel. 041/25-48-960
    fax. 041/25-48-977

    Godziny otwarcia:
    Poniedziałek
    7.30-16.00
    Wtorek - Czwartek
    7.30-15.30
    Piątek
    7.30-15.00

    Kasa czynna codziennie w godzinach 8.00-13.30

    Starostwo Powiatowe
    w Skarżysku-Kamiennej
    www.spskarzysko.bip.doc.pl

    Dziennik Ustaw
    http://dziennikustaw.gov.pl
    Monitor Polski
    http://monitorpolski.gov.pl
    Urząd Gminy Łączna