|  | 
|  |  |  |  |  |  | Przetargi 2021
 |  |  |  | 
| INFORMACJA nr 2: „Rozbudowa oczyszczalni ścieków wraz z modernizacją części osadowej w Kamionkach w systemie „zaprojektuj i wybuduj” 
 Numer postępowania: T.260.7.2020
 
 Łączna , dnia 22.01.2021 r.
 INFORMACJA nr 2
 
 Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
 „Rozbudowa oczyszczalni ścieków wraz z modernizacją części osadowej w Kamionkach w systemie „zaprojektuj i wybuduj””
 Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 2, 4 i 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 – dalej ustawy) udziela odpowiedzi na pytania i modyfikuje treść SIWZ:
 
 
 
 Pytanie 1
 Czy wykonawca ma w swojej ofercie uwzględnić koszty utylizacji osadów z osadników i pompowni oraz złoża biologicznego na pakietach z wyłączonymi z użytkowania obiektów?
 
 Odpowiedź:
 Tak. Wykonawca ma uwzględnić koszty utylizacji osadów z osadników i pompowni oraz złoża biologicznego.
 
 Pytanie 2
 Czy wykonawca ma przewidzieć złomowanie zdemontowanych urządzeń z poszczególnych obiektów tj. pompy, ruszty napowietrzające, koryta ze stali nierdzewnej, instalacje technologiczne itp. na swój koszt czy też ma uwzględnić przekazanie ich na stan Zamawiającego?
 
 Odpowiedź:
 Tak, wykonawca ma uwzględnić w ofercie koszty złomowania.
 
 
 Pytanie 3
 Czy ewentualną dostawę osadu czynnego do zaszczepienia bakterii w nowo budowanym reaktorze Zamawiający jest w stanie zrealizować na swój koszt, czy należy to uwzględnić w cenie oferty Wykonawcy?
 
 Odpowiedź:
 Koszty dostawy osadu czynnego do zaszczepienia biocenozy w nowo budowanym reaktorze należy uwzględnić w ofercie wykonawcy.
 
 
 
 
 
 
 
 
 Pytanie 4
 Czy Zamawiający dopuszcza zaślepienie starych i nie używanych istniejących sieci technologicznych w nowym układzie technologicznym, czy też należy dokonać trwałego ich usunięcia z gruntu po trasie ich przebiegu?
 Odpowiedź:
 Zamawiający wymaga trwałego usunięcia istniejących i nie używanych po rozbudowie sieci technologicznych.
 
 Pytanie 5
 Czy Zamawiający przewiduje konieczność wymiany istniejącego ogrodzenia, miejscami będącego w fatalnym stanie, na nowe panelowe czy też dopuszcza możliwość wykonania ogrodzenia z siatki?
 Odpowiedź:
 Ogrodzenie należy wymienić zgodnie z PFU: od strony północno-wschodniej ogrodzenie jest w złym stanie technicznym. Należy je wykonać tak jak dotychczas tj. z siatki stalowej na ceownikach 50x50 bez cokolika.
 
 Pytanie 6
 Zgodnie z zapisami PFU punkt 1.7.1 Zamawiający wymaga zastosowanie rozbieralnego dachu wiaty dla nowo projektowanego sitopiaskownika. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość rezygnacji z wiaty lub wykonanie zadaszenia tylko nad kontenerami na piasek i skratki z uwagi na to, że zgodnie z dokumentacja rysunkową PFU nr 01-t-l, wanna dla sitopiaskownika ma być przykryta blachą nierdzewną na konstrukcji wsporczej.
 Odpowiedź:
 Zamawiający wymaga zastosowanie rozbieralnego dachu wiaty.
 
 Pytanie 7
 Powierzchnia drogi dojazdowej do Oczyszczalni Ścieków szacowana jest na 573 m2. Zakładamy, że jest to odcinek od drogi gminnej. Przy założeniu, że szerokość drogi ma wynosić 4 m zgodnie z PFU to daje ok. 150 m długości. Jest to długość niewystarczająca na wykonanie drogi od bramy oczyszczalni ścieków do drogi gminnej. Czy Zamawiający przewiduje wykonanie drogi na całej długości wskazanego odcinka, czy tylko na odcinku metrażowym wskazanym w PFU?
 Odpowiedź:
 Zakres nowych dróg i placów wewnętrznych pokazany został na rys 0-T-1. Przewidywana jest budowa nowych placów manewrowych i dojść do obiektów - ale tylko w granicach ogrodzenia oczyszczalni. Droga dojazdowa do oczyszczalni nie wchodzi w zakres zadania.
 Pytanie 8
 Decyzja o wymianie agregatu zgodnie z zapisami PFU 1.7.18 ma zostać podjęta na etapie projektu po określeniu mocy planowanych urządzeń do zabudowy. Prosimy o jednoznaczne stanowisko Zamawiającego w kwestii agregatu, ponieważ jest to istotny koszt przy wycenie oferty.
 Odpowiedź:
 Należy przewidzieć wymianę agregatu na nowy, o mocy dostosowanej do obsługi podstawowych obiektów oczyszczalni.
 
 Pytanie 9
 Zamawiający w punkcie 22.2 pkt SIWZ zamieścił zapis, że w cenie oferty należy ująć:
 •        koszty dokonywania przeglądów serwisowych w okresie gwarancji.
 
 Zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 do wydatków, które nie mogą być uznane za kwalifikowalne, zalicza się wydatki (...), „na produkty podlegające szybkiemu zużyciu, wydatki na części zamienne', w związku z powyższym zwracamy się z wnioskiem o potwierdzenie, że koszt materiałów eksploatacyjnych i części szybkozużywających się w okresie gwarancji jest po stronie Zamawiającego i Wykonawca nie uwzględnia tego kosztu w cenie oferty.
 Odpowiedź:
 
 
 Koszt materiałów eksploatacyjnych i części szybkozużywających się w okresie gwarancji będą po  stronie Zamawiającego.
 
 
 Data wprowadzenia: 2021-01-22 0908
 Data upublicznienia: 2021-01-22
 Art. czytany: 3241 razy
 
 
 |  |  |  Wiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka Autor dokumentu: Wojciech Fąfara
 |  | » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości |  |  |  | 
|   |  |  |  | Urząd Gminy Łączna Czerwona Górka 1B
 26 - 140 Łączna
 
 tel. 041/25 - 48 - 960
 fax. 041/25-48-977
 
 Godziny otwarcia:
 Poniedziałek
 7.30-16.00
 Wtorek - Czwartek
 7.30-15.30
 Piątek
 7.30-15.00
 
 Kasa czynna:
 poniedziałek - piątek
 8.00-13.30
 
 ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP
 
 Starostwo Powiatowe
 w Skarżysku-Kamiennej
 www.spskarzysko.bip.doc.pl
 
 Dziennik Ustaw
 http://dziennikustaw.gov.pl
 Monitor Polski
 http://monitorpolski.gov.pl
 
 
 |  |  |  |