|  | 
|  |  |  |  |  |  | Przetargi 2015r.
 |  |  |  | 
| Pytania i odpowiedzi 2 do przetargu nieograniczonego na Zakup Energii 
 W związku z art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych
 ( Dz.U. 2004 Nr 19 poz. 177  ze zm.), informuję że w dniu 9 grudnia 2015 roku wpłynęły pytania dotyczące przetargu nieograniczonego na „Zakup energii”, następującej treści:
 
 
 Pytanie 1.            Czy Zamawiający przekaże Wykonawcy do dnia podpisania umowy, niezbędne
 do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy, dane i dokumenty z jednostek objętych postępowaniem przetargowym w wersji elektronicznej (Word, Excel). Wykonawca będzie potrzebował następujących:
 a) danych:
 - adres siedziby i adres korespondencyjny danej jednostki
 - numer NIP
 - numer REGON
 - adres punktu poboru – (miejscowość, ulica, kod pocztowy)
 - przeznaczenie punktu poboru
 - grupa taryfowa
 - kod PPE
 - roczny wolumen energii elektrycznej
 - numer licznika
 - numer aktualnie obowiązującej umowy
 - numer ewidencyjny w systemie bilingowym  dotychczasowego Sprzedawcy
 b) dokumentów:
 - pełnomocnictwo
 - dokument nadania numeru NIP
 - dokument nadania numeru REGON
 - KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka
 - dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa
 - numer rachunku bankowego.
 
 Pytanie 2  Czy Zamawiający obecnie posiada umowy kompleksowe czy odrębne umowy na sprzedaż energii elektrycznej oraz na świadczenie dystrybucji energii elektrycznej?
 Jaki jest termin wypowiedzenia aktualnie obowiązujących umów?
 
 Pytanie 3 Czy Zamawiający do obecnie obowiązujących umów przyjął oferty promocyjne
 lub lojalizacyjne? W przypadku gdy Zamawiający korzysta z takich promocji to czy okres
 ich obowiązywania nie koliduje z terminem realizacji przedmiotu zamówienia?
 
 Pytanie  4  Zgodnie z procedurą zmiany sprzedawcy określoną w IRiESD Operatora Systemu Dystrybucyjnego zgłoszenie umowy sprzedaży energii elektrycznej musi nastąpić
 na minimum 21 dni przed rozpoczęciem sprzedaży energii elektrycznej. W związku z tym aby sprzedaż mogła rozpocząć się z dniem 01.01.2016r. zgłoszenie nowej umowy sprzedaży energii elektrycznej musiałoby nastąpić najpóźniej w dniu 10.12.2015r.
 Przy terminie składania ofert ustalonym na dzień 14.12.2015r., czasie niezbędnym Zamawiającemu do oceny przesłanych ofert oraz okresie na ewentualne odwołania Wykonawców, zachowanie wskazanemu terminu realizacji zamówienia jest w praktyce
 nie wykonalne dla Wykonawcy.
 Wnosimy tym samym o zmianę terminu rozpoczęcia realizacji zamówienia z dnia 01.01.2016 r. na dzień 01.02.2016r.
 
 Pytanie  5  Czy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną?
 
 Pytanie 6    Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę przedmiotowych zapisów w części:
 „…na podstawie wskazań układu/układów pomiarowo rozliczeniowego/rozliczeniowych”
 na „danych pomiarowo-rozliczeniowych”.
 
 Wykonawca wystawia faktury VAT za sprzedaż energii elektrycznej na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych otrzymywanych od Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Jednocześnie informujemy, że Wykonawca nie ma dostępu do wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego.
 
 Pytanie 7  Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę przedmiotowych zapisów na następujący: „Strony ustalają następujący sposób rozliczeń, w którym Wykonawca wystawia Zamawiającemu
 na koniec okresu rozliczeniowego fakturę rozliczeniową, z terminem płatności 21 dni
 od daty wystawienia faktury” oraz o usunięcie zapisu § 7 ust. 3.
 
 Uzależnienie terminu płatności od daty otrzymania faktury będzie rodziło wiele trudności
 w rozliczeniach, ponieważ Wykonawca nie będzie posiadał informacji o tym kiedy Zamawiający otrzymał fakturę a co za tym idzie nie będzie mógł określić poprawnie terminu płatności. Ponadto systemy bilingowe automatycznie określają termin płatności od daty wystawienia faktury.
 
 Pytanie 8   Wykonawca wnosi o usunięcie zapisu dotyczącego dodatkowego dwutygodniowego terminu uregulowania zaległych i bieżących należności. Przedmiotowy zapis jest niezgodny
 z art. 6b.1 ustawy prawo energetyczne z 10 kwietnia 1997 r.
 
 Odpowiedź:
 Zamawiający w dniu 09.12.2015r przed wpłynięciem powyższych pytań zamieścił na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Łączna odpowiedzi na pytania o tej samej tematyce. Zamieszczono również zmienione załączniki do SIWZ.
 
 Pytanie9.            Czy układy pomiarowo-rozliczeniowe objęte postępowaniem przetargowym są dostosowane do zasady TPA?
 
 Odpowiedź: Tak.
 
 Pytanie10.            Wykonawca zwraca się z prośbą o usunięcie zapisu dotyczącego dokonywania zmian grup taryfowych dla poszczególnych obiektów Zamawiającego w okresie realizacji umowy.
 
 Zmiana grup taryfowych, podobnie jak zmiana mocy umownych następuje poprzez dokonanie stosownych zmian w umowie o świadczenie usług dystrybucji, która winna być zawarta między lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego a Zamawiający. Nie dotyczy tym samym dostawy energii elektrycznej na podstawie umowy sprzedaży energii elektrycznej, objętej przedmiotowym postępowaniem
 
 Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza zmiany zapisów.
 
 Pytanie11.            Wykonawca wnosi o dodanie do SIWZ i projektu umowy zapisu o tym, że Zamawiający może dodawać nowe PPE jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które są wymienione w SIWZ i załącznikach oraz będą wycenione w ofercie
 
 Odpowiedź:  Zamawiający nie dopuszcza zmiany zapisów.
 
 Pytanie12.            Wykonawca zwraca się z prośbą o usunięcie przedmiotowego zapisu. W § 5 ust. 3 wzorów umów Zamawiający dopuszcza zmianę ceny w okresie trwania umowy w sytuacji ustawowej zmiany stawki podatku VAT lub podatku akcyzowego.
 Zapisy SIWZ są tym samym niespójne.
 
 Odpowiedź: Zamawiający dokonał zmian w projektach umów (Zmienione projekty umów
 w załączniku).
 
 Pytanie13.            Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę przedmiotowego zapisu na następujący: „Wykonawca zobowiązuje się terminowo dokonać zgłoszenia niniejszej Umowy do OSD, lecz nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania aktualnie obowiązujących umów oraz zawarciu umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej.”
 
 Odpowiedź:  Zamawiający nie dopuszcza zmiany zapisów.
 
 
 Data wprowadzenia: 2015-12-10 1515
 Data upublicznienia: 2015-12-10
 Art. czytany: 5497 razy
 
 
 |  |  | » projekt umowy 1 zmieniony2 - rozmiar: 65536 bajtów Typ pliku: application/msword
 |  | » projekt umowy 2 zmieniony2 - rozmiar: 68608 bajtów Typ pliku: application/msword
 |  |  Wiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka |  | » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości |  |  |  | 
|   |  |  |  | Urząd Gminy Łączna Czerwona Górka 1B
 26 - 140 Łączna
 
 tel. 041/25 - 48 - 960
 fax. 041/25-48-977
 
 Godziny otwarcia:
 Poniedziałek
 7.30-16.00
 Wtorek - Czwartek
 7.30-15.30
 Piątek
 7.30-15.00
 
 Kasa czynna:
 poniedziałek - piątek
 8.00-13.30
 
 ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP
 
 Starostwo Powiatowe
 w Skarżysku-Kamiennej
 www.spskarzysko.bip.doc.pl
 
 Dziennik Ustaw
 http://dziennikustaw.gov.pl
 Monitor Polski
 http://monitorpolski.gov.pl
 
 
 |  |  |  |