|  | 
|  |  |  |  |  |  | Wybory Samorządowe/Sołeckie/Izby Rolne/Ławnicy/Sejmu i Senatu RP/PE/Prezydent RP REFERENDUM OGÓLNOKRAJOWE 2015
 |  |  |  | 
| Informacja dotycząca formy składania wniosków dotyczących: dopisania do spisu wyborców (spisu osób uprawnionych do udziału w referendum) w wybranym obwodzie głosowania ... 
 Warszawa, dnia 22 czerwca 2015 r.
 PAŃSTWOWA KOMISJA WYBORCZA
 ZPOW-432-7/15
 Informacja dotycząca formy składania wniosków dotyczących: dopisania do spisu wyborców (spisu osób uprawnionych do udziału w referendum) w wybranym obwodzie głosowania, zgłoszenia zamiaru głosowania korespondencyjnego, głosowania przez pełnomocnika oraz wydania zaświadczenia o prawie do głosowania.
 Państwowa Komisja Wyborcza, w związku ze zgłaszanymi wątpliwościami, wyjaśnia co następuje.
 1. Wniosek o dopisanie do spisu wyborców (spisu osób uprawnionych do udziału w referendum) w wybranym obwodzie głosowania na obszarze gminy właściwej ze względu na miejsce stałego zamieszkania albo, w której wyborca czasowo przebywa musi zostać sporządzony na piśmie oraz podpisany przez wyborcę i osobiście przekazany w oryginale lub w inny sposób doręczony do urzędu (np. za pośrednictwem innej osoby, poczty, kuriera lub złożony w biurze podawczym urzędu), z zastrzeżeniem zachowania terminu oraz z uwzględnieniem art. 9 § 1 Kodeksu wyborczego, stanowiącego, iż datą złożenia wniosku jest data wpływu tego wniosku do urzędu gminy, a nie data jego nadania. Wniosek o dopisanie do spisu wyborców może zostać również przesłany w formie elektronicznej – o ile podpisany jest podpisem użytkownika posiadającego profil zaufany platformy ePUAP lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Niedopuszczalne jest natomiast doręczenie tych dokumentów w formie kserokopii lub skanu za pośrednictwem odpowiednio lub faksu lub poczty elektronicznej niepodpisanej we wskazany wyżej sposób.
 2. Zgłoszenie zamiaru głosowania korespondencyjnego może być dokonane ustnie (w tym osobiście i telefonicznie), pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej (nie jest wymagane posiadanie profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego). Zgłoszenie może być zatem dokonane również za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail).
 3. Wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa musi być złożony według wzoru określonego w rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 lipca 2011 r. w sprawie sporządzenia aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach: do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej,
 - 2 -
 Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Parlamentu Europejskiego w Rzeczypospolitej Polskiej, do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz wójtów, burmistrzów i prezydentów miast (Dz. U. Nr 157, poz. 936 i z 2014 r. poz. 1428). Wniosek musi zostać sporządzony na piśmie oraz podpisany przez wyborcę (osobę uprawnioną do udziału w referendum) lub w przypadku, gdy osoba ta nie może lub nie umie złożyć podpisu, przez osobę, która wyraziła zgodę na przyjęcie pełnomocnictwa do głosowania, i wraz z załącznikami, w tym z oryginalną podpisaną zgodą na przyjęcie pełnomocnictwa, osobiście przekazany lub w inny sposób doręczony do urzędu (np. za pośrednictwem innej osoby, w tym, która wyraziła zgodę na przyjęcie pełnomocnictwa, poczty, kuriera lub złożony w biurze podawczym urzędu), z zastrzeżeniem zachowania określonego terminu oraz z uwzględnieniem art. 9 § 1 Kodeksu wyborczego, stanowiącego, iż datą złożenia wniosku jest data wpływu tego wniosku do urzędu gminy, a nie data jego nadania. Podpisany wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa oraz podpisana zgoda na przyjęcie pełnomocnictwa mogą zostać również przesłane w formie elektronicznej – o ile dokumenty te podpisane zostały podpisem użytkownika posiadającego profil zaufany platformy ePUAP lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Niedopuszczalne jest natomiast doręczenie tych dokumentów w formie kserokopii lub skanu za pośrednictwem odpowiednio faksu lub poczty elektronicznej (e-mail), albo jego wydruku.
 4. Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania może zostać złożony pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej (nie jest wymagane posiadanie profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego). Wniosek może być zatem złożony za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail). Do odbioru zaświadczenia wyborca może upoważnić inną osobę. Wówczas wyborca sporządza wniosek o wydanie zaświadczenia i upoważnienie (może to być jeden dokument), w którym wskazuje swoje imię (imiona) i nazwisko oraz numer PESEL, a także dane osoby upoważnionej do odebrania zaświadczenia. Wniosek i upoważnienie do odbioru zaświadczenia może zostać przekazane na piśmie (np. za pośrednictwem innej osoby, poczty, kuriera lub złożone w biurze podawczym urzędu), telefaksem lub w formie skanu przekazanego za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), albo jego wydruku; nie jest wymagane posiadanie profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
 Zastępca Przewodniczącego Państwowej Komisji Wyborczej
 (-) Wiesław Kozielewicz
 
 Data wprowadzenia: 2015-07-02 0905
 Data upublicznienia: 2015-07-02
 Art. czytany: 5345 razy
 
 
 |  |  |  Wiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka Autor dokumentu: Ewa Wawrzeńczyk
 |  | » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości |  |  |  | 
|   |  |  |  | Urząd Gminy Łączna Czerwona Górka 1B
 26 - 140 Łączna
 
 tel. 041/25 - 48 - 960
 fax. 041/25-48-977
 
 Godziny otwarcia:
 Poniedziałek
 7.30-16.00
 Wtorek - Czwartek
 7.30-15.30
 Piątek
 7.30-15.00
 
 Kasa czynna:
 poniedziałek - piątek
 8.00-13.30
 
 ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP
 
 Starostwo Powiatowe
 w Skarżysku-Kamiennej
 www.spskarzysko.bip.doc.pl
 
 Dziennik Ustaw
 http://dziennikustaw.gov.pl
 Monitor Polski
 http://monitorpolski.gov.pl
 
 
 |  |  |  |