PODZIAŁ NIERUCHOMOŚCI
Miejsce załatwienia Urząd Gminy w Łącznej, Kamionki 60 budynek Nr 1, parter pokój nr 7
Wymagane dokumenty 1. Wniosek o wszczęcie postępowania dotyczącego podziału nieruchomości (wniosek w formacie pdf do pobrania na dole strony).
2. Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:
- stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości,
- wypis i wyrys z katastru nieruchomości,
- wstępny projekt podziału,
- protokół z przyjęcia granic nieruchomości,
- wykaz zmian gruntowych,
- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,
- mapa z projektem podziału.
Miejsce odbioru Urząd Gminy w Łącznej(w godzinach urzędowania).
Opłaty Brak
Termin załatwienia Termin 30 dni.
Tryb odwoławczy Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Uwagi Po złożeniu wniosku Urząd Gminy wydaje zawiadomienie o wszczęciu postępowania. Strony w ciągu 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia mogą zapoznać się w tutejszym Urzędzie z aktami sprawy. Po tym terminie sprawa zostaje rozpatrzona w oparciu o posiadane dowody i materiały. Czynności ustalenia przebiegu granic na gruncie wykonuje upoważniony geodeta na koszt wnioskodawcy.
Podstawa prawna Art. 92 do art. 99 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2147 z późn. zm.), Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 4 maja 2005 r. w sprawie scalania i podziału nieruchomości (Dz. U. Nr 86 poz. 736)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. Nr 268 poz. 2663).
Opracował młodszy referent - Lena Religa
Akceptował Sekretarz Gminy Mirosław Kopytek
Data wprowadzenia: 2017-01-31 1346 Data upublicznienia: 2017-01-31 Art. czytany: 1724 razy
|