| 
| Projekt budżetu na 2018r. 
 Projekt
 Uchwała Nr …………
 Rady Gminy Łączna
 z dnia ………..………
 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Łączna  na 2018 rok
 
 Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1875), w związku z art.  211, art. 212 ust. 1 pkt 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, ust. 2 pkt 1, 2, art. 214 pkt 1, 2,3  art. 222 ust. 1, ust. 2 pkt 1, 2, 3, art. 235, art. 236, art. 237 ust. 1, ust. 2 pkt 1, 2, 3, art. 258 ust. 1 pkt 1, 2, 3, art. 264 ust. 3  ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1870 z późn. zm.)
 Rada Gminy uchwala, co następuje:
 
 § 1
 Dochody budżetu gminy w wysokości  23 084 940 zł,
 z tego:
 
 a)	dochody bieżące	17 990 000 zł
 b)	dochody majątkowe	    5 094 940  zł
 zgodnie z załącznikiem nr 1.
 
 § 2
 
 1.	Wydatki budżetu gminy w wysokości  24 277 330 zł,
 z tego:
 a) wydatki bieżące	                                                             17 862 700 zł
 b) wydatki majątkowe	 6 414 630  zł
 zgodnie z załącznikiem nr 2.
 2.	Limity wydatków na wieloletnie przedsięwzięcia planowane do poniesienia w roku budżetowym 2018 zgodnie z załącznikiem nr 3.
 
 3.	Limity wydatków na inwestycje jednoroczne zgodnie z załącznikiem nr 4.
 
 4.	Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi realizowane
 w roku budżetowym w wysokości  5 851 330 zł,
 a)	wydatki majątkowe	5 851 330  zł
 zgodnie z załącznikiem nr 2.
 
 § 3
 
 1.	Deficyt budżetu gminy w wysokości 1 192 390 zł , który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
 1) kredytów w kwocie					    1 192 390   zł,
 2.	Przychody budżetu w wysokości 2 088 390 zł, rozchody w wysokości 896 000 zł, zgodnie
 z załącznikiem nr 5.
 
 § 4
 
 W budżecie tworzy się rezerwy:
 1)	ogólną w wysokości						- 120 000 zł,
 2)	celową w wysokości 						-   53 000 zł,
 z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe
 
 § 5
 
 1.	Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6 .
 2.	Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień
 ( umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
 
 § 6
 
 Ustala się dochody w kwocie 38 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń
 na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 60 450 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
 
 § 7
 Ustala się dochody w kwocie 16 000 zł z tytułu opłat pobieranych na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska ( tekst. jedn. Dz. U. z 2017 r.
 poz. 519 z późn. zm. ) oraz wydatki w kwocie 16 000 zł na realizację zadań określonych w tej ustawie.
 
 § 8
 
 Ustala się dochody w kwocie 300 000 zł z tytułu wpływów z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wydatki w kwocie 300 000 zł na funkcjonowanie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.
 
 § 9
 
 1.	Plan przychodów i kosztów w łącznej kwocie (zbiorczo), dla samorządowych zakładów budżetowych: przychody – 1 622 298 zł, wydatki – 1 621 898 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
 2.	Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla wydzielonych rachunków dochodów jednostek budżetowych: dochody – 215 070 zł; wydatki – 215 070 zł, zgodnie
 z załącznikiem nr 9.
 
 § 10
 
 1.	Dotacje przedmiotowe zgodnie z załącznikiem nr 10.
 2.	Dotacje podmiotowe zgodnie z załącznikiem nr 11.
 3.	Dotacje celowe zgodnie z załącznikiem nr 12.
 
 § 11
 
 Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów.
 1) na sfinansowania przejściowego deficytu budżetu w łącznej kwocie  800 000 zł, w tym:
 a)  kredyty					                                            800 000 zł,
 2) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie                 1 192 390 zł, w tym:
 a) kredyty	1 192 390 zł
 3) na spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań                                  557 610 zł , w tym:
 a)  zaciągnięte kredyty                                                                           557 610 zł
 
 
 § 12
 
 Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów do kwot wynikających z limitów, o których mowa w § 11 niniejszej uchwały
 
 § 13
 
 Określa się maksymalną wysokość pożyczek udzielanych w 2018 roku do kwoty 300 000 zł,
 - w tym udzielanych przez Wójta na okres nie przekraczający roku budżetowego do kwoty 300 000 zł.
 
 
 
 § 14
 
 Upoważnia się Wójta do:
 1)	dokonywania przeniesień planu wydatków na uposażenia i wynagrodzenia
 ze stosunku pracy między rozdziałami i paragrafami wydatków oraz do przeniesień pomiędzy planem wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy i planem innych wydatków bieżących, w ramach działów klasyfikacji budżetowej w budżecie gminy,
 2)	dokonywania zmian w planie wydatków na zadania inwestycyjne roczne w ramach działów,
 3)	dokonywanie zmian pomiędzy wydatkami bieżącymi, a wydatkami majątkowymi
 w ramach działu,
 4)	przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,
 5)	lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
 
 § 14
 Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
 
 § 15
 
 Uchwała wchodzi w życie z dniem  podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2018 roku
 i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego oraz wywieszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
 
 
 
 
 
 
 
 Data wprowadzenia: 2017-12-14 1040
 Data upublicznienia: 2017-12-14
 Art. czytany: 3834 razy
 
 
 |  |