(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Urząd Gminy
A Statut Gminy
A Wójt Gminy
A Rada Gminy
A Prawo miejscowe
A Budżet i finanse
A Zamierzenia, strategie i programy
A Publiczny dostępny wykaz danych o środowisku
A Oświadczenia majątkowe
A Przetargi
A Ochrona środowiska
A Jednostki organizacyjne
A Rejestry
A Komunikaty
A Wybory Samorządowe/Sołeckie/Izby Rolne/Ławnicy/Sejmu i Senatu RP/PE/Prezydent RP
A Konkurs na stanowiska urzędnicze
A Konkursy na dyrektorów szkół
A Współpraca z Organizacjami Pożytku Publicznego
A Audyty i Kontrole
A Kącik adopcyjny bezpańskich zwierząt
A Druki dla interesantów
A Sprawozdania
A Rewitalizacja
A RODO
A Narodowy Spis Powszechny/Rolny/Ludności
A Deklaracja dostępności
A Petycje
A -------------------------
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Zarządzenie 52 2025 w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Łączna na okres zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny
A» Zarządzenie 51 2025 w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Łączna
A» Obwieszczenie Dyrektora Zarządu Zlewni w Radomiu z dnia 21 lipca 2025r.
A» Petycja w sprawie pomników przyrody
A» UCHWAŁA NR XX/86/2025 RADY GMINY ŁĄCZNA z dnia 22 lipca 2025 r.
  • Wybory Samorządowe/Sołeckie/Izby Rolne/Ławnicy/Sejmu i Senatu RP/PE/Prezydent RP
  • REFERENDUM OGÓLNOKRAJOWE 2015
  • Informacja dotycząca formy składania wniosków dotyczących: dopisania do spisu wyborców (spisu osób uprawnionych do udziału w referendum) w wybranym obwodzie głosowania ...

    Warszawa, dnia 22 czerwca 2015 r.
    PAŃSTWOWA KOMISJA WYBORCZA
    ZPOW-432-7/15
    Informacja dotycząca formy składania wniosków dotyczących: dopisania do spisu wyborców (spisu osób uprawnionych do udziału w referendum) w wybranym obwodzie głosowania, zgłoszenia zamiaru głosowania korespondencyjnego, głosowania przez pełnomocnika oraz wydania zaświadczenia o prawie do głosowania.
    Państwowa Komisja Wyborcza, w związku ze zgłaszanymi wątpliwościami, wyjaśnia co następuje.
    1. Wniosek o dopisanie do spisu wyborców (spisu osób uprawnionych do udziału w referendum) w wybranym obwodzie głosowania na obszarze gminy właściwej ze względu na miejsce stałego zamieszkania albo, w której wyborca czasowo przebywa musi zostać sporządzony na piśmie oraz podpisany przez wyborcę i osobiście przekazany w oryginale lub w inny sposób doręczony do urzędu (np. za pośrednictwem innej osoby, poczty, kuriera lub złożony w biurze podawczym urzędu), z zastrzeżeniem zachowania terminu oraz z uwzględnieniem art. 9 § 1 Kodeksu wyborczego, stanowiącego, iż datą złożenia wniosku jest data wpływu tego wniosku do urzędu gminy, a nie data jego nadania. Wniosek o dopisanie do spisu wyborców może zostać również przesłany w formie elektronicznej – o ile podpisany jest podpisem użytkownika posiadającego profil zaufany platformy ePUAP lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Niedopuszczalne jest natomiast doręczenie tych dokumentów w formie kserokopii lub skanu za pośrednictwem odpowiednio lub faksu lub poczty elektronicznej niepodpisanej we wskazany wyżej sposób.
    2. Zgłoszenie zamiaru głosowania korespondencyjnego może być dokonane ustnie (w tym osobiście i telefonicznie), pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej (nie jest wymagane posiadanie profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego). Zgłoszenie może być zatem dokonane również za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail).
    3. Wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa musi być złożony według wzoru określonego w rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 lipca 2011 r. w sprawie sporządzenia aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach: do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej,
    - 2 -
    Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Parlamentu Europejskiego w Rzeczypospolitej Polskiej, do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz wójtów, burmistrzów i prezydentów miast (Dz. U. Nr 157, poz. 936 i z 2014 r. poz. 1428). Wniosek musi zostać sporządzony na piśmie oraz podpisany przez wyborcę (osobę uprawnioną do udziału w referendum) lub w przypadku, gdy osoba ta nie może lub nie umie złożyć podpisu, przez osobę, która wyraziła zgodę na przyjęcie pełnomocnictwa do głosowania, i wraz z załącznikami, w tym z oryginalną podpisaną zgodą na przyjęcie pełnomocnictwa, osobiście przekazany lub w inny sposób doręczony do urzędu (np. za pośrednictwem innej osoby, w tym, która wyraziła zgodę na przyjęcie pełnomocnictwa, poczty, kuriera lub złożony w biurze podawczym urzędu), z zastrzeżeniem zachowania określonego terminu oraz z uwzględnieniem art. 9 § 1 Kodeksu wyborczego, stanowiącego, iż datą złożenia wniosku jest data wpływu tego wniosku do urzędu gminy, a nie data jego nadania. Podpisany wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa oraz podpisana zgoda na przyjęcie pełnomocnictwa mogą zostać również przesłane w formie elektronicznej – o ile dokumenty te podpisane zostały podpisem użytkownika posiadającego profil zaufany platformy ePUAP lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Niedopuszczalne jest natomiast doręczenie tych dokumentów w formie kserokopii lub skanu za pośrednictwem odpowiednio faksu lub poczty elektronicznej (e-mail), albo jego wydruku.
    4. Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania może zostać złożony pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej (nie jest wymagane posiadanie profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego). Wniosek może być zatem złożony za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail). Do odbioru zaświadczenia wyborca może upoważnić inną osobę. Wówczas wyborca sporządza wniosek o wydanie zaświadczenia i upoważnienie (może to być jeden dokument), w którym wskazuje swoje imię (imiona) i nazwisko oraz numer PESEL, a także dane osoby upoważnionej do odebrania zaświadczenia. Wniosek i upoważnienie do odbioru zaświadczenia może zostać przekazane na piśmie (np. za pośrednictwem innej osoby, poczty, kuriera lub złożone w biurze podawczym urzędu), telefaksem lub w formie skanu przekazanego za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), albo jego wydruku; nie jest wymagane posiadanie profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
    Zastępca Przewodniczącego Państwowej Komisji Wyborczej
    (-) Wiesław Kozielewicz


    Data wprowadzenia: 2015-07-02 0905
    Data upublicznienia: 2015-07-02
    Art. czytany: 4991 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka
    Autor dokumentu: Ewa Wawrzeńczyk
    Rejestr zmian:
    2015-07-02
    1. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Krzysztof Pastuszka
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    A Budżet Gminy 2005
    A Budżet Gminy 2008
    A Budżet Gminy 2009
    A Budżet Gminy 2010
    A Budżet Gminy 2011
    A Budżet Gminy 2012
    A Budżet Gminy 2013
    A Budżet Gminy 2014
    A Budżet Gminy 2015
    A Budżet Gminy 2016
    A Budżet Gminy 2017
    A Budżet Gminy 2018
    A Budżet Gminy 2019
    A Budżet Gminy 2020
    A Budżet Gminy 2021
    A Budżet Gminy 2022
    A Budżet Gminy 2023
    A Budżet Gminy 2024
    A Budżet Gminy 2025
    Ostat. 10 wiadomości:

    A» Uchwała RIO w sprawie opinii o projekcie uchwały w sprawie WPF Gminy Łączna na lata 2025-2033
    A» Uchwała RIO w sprawie możliwości sfinansowania deficytu budżetu planowanego w projekcie uchwały budżetowej Gminy Łączna na 2025 rok
    A» Uchwała RIO w sprawie opinii o projekcie uchwały budżetowej Gminy Łączna na 2025 rok
    A» UCHWAŁA NR X/52/2024 RADY GMINY ŁĄCZNA z dnia 19 grudnia 2024 r.
    A» projekt uchwały Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Łączna na lata 2025 - 2033
    A» projekt budżetu Gminy Łączna na 2025r.
    Urząd Gminy Łączna