|  | 
|  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Zawarcie małżeństwa i sporządzenie aktu małżeństwa 
 Miejsce załatwienia
 Urząd Gminy w Łącznej, Kamionki 60 budynek Nr 1, parter, pokój nr 6
 
 Wymagane dokumenty
 Wymagane dokumenty
 a) w przypadku panny i kawalera
 - odpisy skrócone aktu urodzenia
 - dowody osobiste
 
 
 b) w przypadku osób rozwiedzionych
 - odpisy skrócone aktu urodzenia
 - dowody osobiste
 - akty małżeństwa z adnotacją o rozwodzie
 
 
 c) w przypadku cudzoziemców
 - odpis aktu urodzenia wraz z jego tłumaczeniem dokonanym przez tłumacza przysięgłego
 - zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa w Polsce wydane przez właściwy organ w kraju cudzoziemca wraz z urzędowym tłumaczeniem lub prawomocne postanowienie sądu rejonowego w Polsce zwalniające z obowiązku złożenia tego zaświadczenia
 - dowód tożsamości
 Nie składa odpisu skróconego aktu stanu cywilnego osoba, dla której akt został sporządzony w USC w Łącznej.
 d) wstawiennictwo osobiste.
 
 
 
 Miejsce odbioru
 Urząd Gminy w Łącznej ( w godzinach urzędowania).
 
 Opłaty
 - 84 zł sporządzenie aktu małżeństwa
 opłatę uiszczamy w kasie Urzędu do godz. 13:30
 - 1000zł za udzielenie ślubu poza lokalem
 
 Termin załatwienia
 Małżeństwo może być zawarte po upływie miesięcznego ustawowego terminu oczekiwania.
 
 
 Tryb odwoławczy
 Nie ma.
 
 Podstawa prawna
 ustawa z dn.28-11-2014 - prawo o aktach stanu cywilnego oraz art.10 konkordatu.
 
 Treść
 Osoby zamierzające zawrzeć małżeństwo przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego powinny złożyć w USC pisemne zapewnienia o nieistnieniu okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa co najmniej miesiąc przed planowanym terminem ślubu.
 
 Opracował
 Z-ca kierownika USC Marian pierzak
 
 Akceptował
 Sekretarz Gminy Mirosław Kopytek
 
 
 Data wprowadzenia: 2017-01-31 0917
 Data upublicznienia: 2017-01-31
 Art. czytany: 2766 razy
 
 
 |  |  Wiadomość wprowadził: Mirosław Kopytek Autor dokumentu: Ewa Wawrzeńczyk
 |  | » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości |  |  |  |  |