|  | 
|  |  |  |  |  |  | Prawo miejscowe Zarządzenia Wójta Gminy
 2017R
 |  |  |  | 
| ZARZĄDZENIE NR 16/2017           WÓJTA GMINY ŁĄCZNA           z dnia 23 marca 2017r. w sprawie: Powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej 
 ZARZĄDZENIE NR 16/2017
 WÓJTA GMINY ŁĄCZNA
 z dnia 23 marca 2017r.
 w sprawie: Powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej i ustalenia
 jej regulaminu
 Na podstawie art. 8 ust. 3 i 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
 i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r. poz. 778 ze zm.) oraz art. 6 ust. 2, art. 7 ust. 1 pkt. 1 i  art.30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 446 ze zm.),
 §1
 1.Powołuje się Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną, zwaną dalej „Komisją” jako organ doradczy Wójta w sprawach zagospodarowania przestrzennego.
 2.Komisja składa się z członków powołanych przez Wójta Gminy Łączna, zwanego dalej „Wójtem”.
 3. W skład Komisji wchodzą specjaliści z dziedziny planowania przestrzennego, urbanistyki i architektury.
 Powołuje się Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną w składzie:
 a)	Agata Nowakowska - Buk
 b)	Andrzej Michno
 c)	Maria Głowacka
 d)	Władysław Markulis
 
 §2
 1.	Ustala regulamin organizacji i trybu działania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia. Organizację oraz zasady działania Komisji określa regulamin stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
 
 2. Traci moc Zarządzenie NR 6/2009 Wójta Gminy Łączna z dnia 12 marca 2009 roku w sprawie  powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej oraz Zarządzenie NR 73/2015 Wójta Gminy Łączna z dnia 31 grudnia 2015 r. w sprawie zmian w Regulaminie Gminnej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej.
 3. Wyniki prac Komisji zawarte będą w protokołach posiedzeń, przechowywanych w Wydziale Technicznym Urzędu Gminy Łączna.
 
 4. Obsługę techniczną Komisji zapewnia Wydział Techniczny Urzędu Gminy Łączna.
 §3
 
 1. Wydatki związane z działalnością Komisji pokrywane będą z budżetu Gminy Łączna w ramach środków zaplanowanych na działalność z zakresu planowania przestrzennego.
 
 §4
 1. Wysokość wynagrodzenia za udział w jednym posiedzeniu Komisji ustala się następująco:
 - przewodniczący Komisji: 400zł
 - sekretarz: 400 zł
 - zastępca przewodniczącego: 400 zł
 - członek 350zł
 
 2. Podstawą do wypłacenia, o którym mowa w ust 1.będzie lista obecności, potwierdzona przez pracownika Urzędu Gminy, że sporządzony został protokół zawierający wypracowane wnioski z posiedzenia.
 §5
 1.	Wykonanie Zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Technicznego.
 
 §6
 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
 
 
 
 
 
 Załącznik do Zarządzenia Nr 16/2017
 Wójta Gminy Łączna z dnia 23 marca 2017r.
 
 
 Regulamin pracy
 Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej
 § 1
 Niniejszy Regulamin określa organizację i tryb działania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej Gminy Łączna, zwanej dalej „Komisją”.
 § 2
 Komisja jest organem doradczym Wójta Gminy Łączna zwanego dalej „Wójtem” w sprawach urbanistyki, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz architektury. Nadzór nad pracami Komisji sprawuje Wójt.
 § 3
 1.	W skład Komisji wchodzi 4 osoby powoływane przez Wójta Gminy:
 •	Przewodniczący Komisji
 •	Zastępca Przewodniczącego Komisji
 •	Sekretarz Komisji
 •	Członek Komisji
 2.	Zastępcę przewodniczącego i członków powołuje się spośród osób o wykształceniu
 i przygotowaniu fachowym związanym bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego, rekomendowanych przez branżowe stowarzyszenia i samorządy zawodowe.
 3.	Posiedzenia Komisji zwoływane są stosownie do potrzeb.
 § 4
 1.	Komisja opiniuje projekty uchwał, zarządzeń, decyzji i innych dokumentów, związanych z urbanistyką, planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym oraz architekturą i doradza organom Gminy.
 2.	Obowiązkowo zaopiniowaniu przez Komisję podlegają projekty:
 - opiniowania zasadności przystąpienia do sporządzania planu
 - opiniowania projektów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
 - opiniowania opracowań i koncepcji urbanistyczno-architektonicznych
 - opiniowania aktualności obowiązujących opracowań urbanistycznych
 - rozpatrywanie problemów z zakresu planowania przestrzennego zgłaszane przez Wójta za pośrednictwem referatu merytorycznego
 
 3.	Komisja opiniuje i wyraża stanowisko na temat uwag zgłoszonych do projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
 4.	Komisja opiniuje projekty dokumentów i wyraża stanowisko na wniosek Wójta
 i upoważnionych pracowników Urzędu Gminy, Rady Gminy lub jej komisji, a także
 z własnej inicjatywy.
 5.	Komisja może z własnej inicjatywy kierować uwagi i propozycje do organów Gminy
 w sprawach dotyczących zakresu jej działania.
 § 5
 1.	Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez jej Przewodniczącego, który kieruje jej pracami.
 2.	Komisja obraduje w siedzibie Urzędu Gminy. Urząd Gminy zapewnia obsługę administracyjną i techniczną Komisji.
 3.	W uzasadnionych przypadkach Komisja może dokonywać wizji w terenie lub obradować poza siedzibą Urzędu.
 4.	Komisja może obradować, jeśli obecnych jest co najmniej 2 członków Komisji, w tym Przewodniczący lub Sekretarz.
 5.	W razie nieobecności Przewodniczącego zastępuje go Zastępca Przewodniczącego.
 6.    Powołanie i odwołanie Komisji następuje w drodze zarządzenia Wójta.
 7.    Na pierwszym posiedzeniu Komisja wybiera Przewodniczącego, Zastępcę i Sekretarza.
 8.    W przypadku rezygnacji któregoś z członków z pracy w Komisji lub odwołania przez Wójta któregoś z członków Komisji, Wójt wydaje nowe zarządzenie uzupełniające jej skład.
 9.    Komisje powołuje się na czas nieokreślony, z zastrzeżeniem ust. 8.
 § 6
 
 1.	Członkowie Komisji, będący pracownikami Urzędu Gminy biorą udział w jej pracach
 w ramach swoich obowiązków służbowych, czas w pracy Komisji jest równoznaczny
 z czasem pracy w ramach ich stosunku pracy w Urzędzie.
 2.   Za udział w posiedzeniach członkowie otrzymują diety. Wysokość ich określono w § 4 zarządzenia Wójta. Wynagrodzenie obejmuje koszty podróży, opiniowanie opracowań, wizje lokalne itp. Członkowie Komisji będący pracownikami Urzędu Gminy nie otrzymują wynagrodzeń.
 
 § 7
 1.	Z posiedzeń Komisji spisuje się protokół, dokumentujący przebieg obrad, w szczególności wnioski, opinie, uwagi i propozycje Komisji. Protokół spisuje Przewodniczący lub Sekretarz Komisji. Protokół z posiedzenia podpisują wszystkie uczestniczące w nim osoby, wchodzące w skład Komisji. Protokół z posiedzenia powinien zostać przedłożony przez Sekretarza Komisji Wójtowi w terminie 7 dni od daty posiedzenia Komisji.
 2.	Każdy członek Komisji może zgłosić zdanie odrębnie w formie pisemnej, które zostaje załączone do protokołu z posiedzenia Komisji.
 3.	Przewodniczący i Zastępca Przewodniczącego Komisji reprezentują ją na zewnątrz oraz przygotowują ustalenia jej posiedzeń.
 4.	Sekretarz Komisji prowadzi merytoryczny nadzór nad całokształtem prac Komisji oraz sporządza protokół posiedzeń i opinię, o której mowa w art. 17 pkt 6 lit. a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
 5.	W posiedzeniach Komisji, w zależności od potrzeb biorą udział autorzy przedstawionych opracowań urbanistycznych.
 6.	Tematykę i terminy posiedzeń, z uwzględnieniem zgłoszonych problemów, w szczególności tematy wynikające z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz listę osób zaproszonych na posiedzenie Komisji ustala referat merytoryczny w porozumieniu z Przewodniczącym Komisji.
 7.	O terminie posiedzenia Komisji należy zawiadomić członków Komisji oraz zaproszone osoby co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia.
 8.	Przewidziane do rozpatrzenia przez Komisję opracowanie wraz z opiniami i uzgodnieniami powinno być udostępnione do wglądu członkom Komisji, co najmniej na 3 dni przed terminem posiedzenia.
 9.	Obecni na posiedzeniu członkowie podpisują listę obecności.
 10.	Komisja wyraża opinię w sprawie rozpatrywanych opracowań w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów. W przypadku nie rozstrzygniętego głosowania, stanowisko Przewodniczącego Komisji jest decydujące.
 11.	Pracami Komisji kieruje Przewodniczący. W przypadku nieobecności Przewodniczącego, pracami kieruje wyznaczony przez Przewodniczącego członek Komisji.
 12.	W przypadku, gdy Komisja na posiedzeniu rozpatruje więcej niż jedno opracowanie, protokół sporządza się dla każdego opracowania oddzielnie.
 
 
 
 Data wprowadzenia: 2017-03-30 0754
 Data upublicznienia: 2017-03-30
 Art. czytany: 3760 razy
 
 
 |  |  |  Wiadomość wprowadził: Mirosław Kopytek Autor dokumentu: Ewa Wawrzeńczyk
 |  | » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości |  |  |  | 
|   |  |  |  | Urząd Gminy Łączna Czerwona Górka 1B
 26 - 140 Łączna
 
 tel. 041/25 - 48 - 960
 fax. 041/25-48-977
 
 Godziny otwarcia:
 Poniedziałek
 7.30-16.00
 Wtorek - Czwartek
 7.30-15.30
 Piątek
 7.30-15.00
 
 Kasa czynna:
 poniedziałek - piątek
 8.00-13.30
 
 ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP
 
 Starostwo Powiatowe
 w Skarżysku-Kamiennej
 www.spskarzysko.bip.doc.pl
 
 Dziennik Ustaw
 http://dziennikustaw.gov.pl
 Monitor Polski
 http://monitorpolski.gov.pl
 
 
 |  |  |  |