(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Urząd Gminy
Statut Gminy
Wójt Gminy
Rada Gminy
Prawo miejscowe
Budżet i finanse
Zamierzenia, strategie i programy
Publiczny dostępny wykaz danych o środowisku
Oświadczenia majątkowe
Przetargi
Ochrona środowiska
Jednostki organizacyjne
Rejestry
Komunikaty
Wybory Samorządowe/Sołeckie/Izby Rolne/Ławnicy/Sejmu i Senatu RP/PE/Prezydent RP
Konkurs na stanowiska urzędnicze
Konkursy na dyrektorów szkół
Współpraca z Organizacjami Pożytku Publicznego
Audyty i Kontrole
Kącik adopcyjny bezpańskich zwierząt
Druki dla interesantów
Sprawozdania
Rewitalizacja
RODO
Narodowy Spis Powszechny/Rolny/Ludności
Deklaracja dostępności
Petycje
-------------------------
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Zarządzenie 52 2025 w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Łączna na okres zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny
» Zarządzenie 51 2025 w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Łączna
» Obwieszczenie Dyrektora Zarządu Zlewni w Radomiu z dnia 21 lipca 2025r.
» Petycja w sprawie pomników przyrody
» UCHWAŁA NR XX/86/2025 RADY GMINY ŁĄCZNA z dnia 22 lipca 2025 r.
  • Przetargi
  • 2018
  • Pytania i odpowiedzi nr 1: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1 750 000 PLN dla Gminy Łączna

    Pytania i odpowiedzi nr 1: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości
    1 750 000 PLN dla Gminy Łączna

    Pytanie 1
    I. Czy zamawiający dopuszcza doprecyzowanie zapisów przyszłej umowy kredytowej poprzez wprowadzenie zapisów w następującym brzmieniu:
    1) . Rozdział XVI pkt 15 i 16 SIWZ:
    „ 1. Z tytułu wykorzystania kredytu Kredytobiorca zapłaci Bankowi odsetki.
    2. Wykorzystana kwota kredytu oprocentowana jest według stopy procentowej stanowiącej sumę stopy bazowej i marży Banku, ustalonej na okresy 3-miesięczne przy zastosowaniu następujących zasad:
    1) Stopą bazową jest stawka WIBOR 3M, obliczona jako średnia arytmetyczna z miesiąca poprzedzającego okres jej obowiązywania.
    2) Marża Banku jest stała w całym okresie kredytowania;
    3) Okresy 3-miesięczne, w których obowiązuje określona wysokość stopy procentowej, zgodne są z kwartałami kalendarzowymi; pierwszy okres obowiązywania ustalonej stopy oprocentowania rozpoczyna się z dniem uruchomienia kredytu, a kończy z ostatnim dniem kwartału kalendarzowego, w którym nastąpiło uruchomienie kredytu; ostatni okres obowiązywania ustalonej stopy oprocentowania rozpoczyna się z pierwszym dniem kwartału kalendarzowego, w którym przypada ostateczny termin spłaty kredytu, a kończy się z dniem poprzedzającym ostateczny termin spłaty kredytu.
    3. W dniu zawarcia umowy stawka WIBOR 3M wynosi…% plus marża Banku wynosi….p.p; oprocentowanie kredytu wynosi …..% w skali roku.
    4. Zmiana oprocentowania , wynikająca ze zmiany stawki WIBOR 3M nie stanowi zmiany Umowy i nie wymaga zawarcia aneksu do Umowy.
    5. O wysokości oprocentowania w danym okresie obrachunkowym, Bank zawiadomi Zamawiającego na piśmie w terminie 7 dni od daty ustalenia oprocentowania dla danego okresu.
    6. Zleceniodawca oświadcza , że formuła liczenia oprocentowania kredytu jest mu znana i zrozumiała, a informacje o wysokości stawek WIBOR 3 dostępne do pozyskania i weryfikacji, co stanowi wystarczający sposób poinformowania go o zmianie oprocentowania wynikającego ze zmiany stawki WIBOR 3M, jednocześnie Zleceniodawca akceptuje wypełnienie przez Bank w ten sposób obowiązku informowania go o zmianie oprocentowania”.

    2) Rozdział XVI pkt 17, zdanie trzecie SIWZ:
    „1. Bank nie pobierze od Kredytobiorcy żadnych prowizji ani opłat w związku z przyznanym kredytem w trakcie całego okresu kredytowania.
    2. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu, Kredytobiorca nie będzie obciążony dodatkowymi opłatami z tego tytułu, a odsetki naliczane będą tylko od aktualnego zadłużenia pozostałego do spłaty kredytu.”

    Odpowiedź zamawiającego:
    Tak, zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian do przyszłej umowy kredytowej w treściach zaproponowanych powyżej.




    Pytanie 2
    Rozdział XVI pkt. 18 w powiązaniu z pkt 21 ppkt 4) SIWZ:
    Prosimy o doprecyzowanie zapisów w/w punktu mówiącego o możliwości spłaty kredytu w innych terminach , np. przesunięciu spłaty raty z danego roku na rok następny. Czy chodzi tylko o przesunięcie terminu spłaty raty kredytu nie powodujące wydłużenia okresu kredytowania? W jakich sytuacjach, kwotach i terminach może nastąpić przesunięcie spłaty raty kredytu?. Czy zmiana następować będzie wyłącznie po dochowaniu wszystkich warunków, tj. uzyskaniu aprobaty obu stron umowy, wyrażenie zgody przez Bank i zawarciu aneksu do umowy oraz podjęcie uchwały przez Radę Gminy, itp.
    Odpowiedź zamawiającego:
    Zamawiający zastrzega sobie możliwość przesunięcia spłaty rat kredytu w przypadku niespełnienia w danym roku kalendarzowym warunków zapisu art. 243 ustawy o finansach publicznych ( np. przesunięcie spłaty jednej lub dwóch rat danego roku na rok następny)
    z koniecznością wprowadzenia zmian w umowie zgodnie z zapisami rozdziału XVI
    pkt 21,ppkt 4 SIWZ.
    Przesunięcie spłat rat kredytu nie spowoduje wydłużenia okresu kredytowania.



    Data wprowadzenia: 2018-09-10 0950
    Data upublicznienia: 2018-09-10
    Art. czytany: 3189 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka
    Autor dokumentu: Wojciech Fąfara
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    Budżet Gminy 2005
    Budżet Gminy 2008
    Budżet Gminy 2009
    Budżet Gminy 2010
    Budżet Gminy 2011
    Budżet Gminy 2012
    Budżet Gminy 2013
    Budżet Gminy 2014
    Budżet Gminy 2015
    Budżet Gminy 2016
    Budżet Gminy 2017
    Budżet Gminy 2018
    Budżet Gminy 2019
    Budżet Gminy 2020
    Budżet Gminy 2021
    Budżet Gminy 2022
    Budżet Gminy 2023
    Budżet Gminy 2024
    Budżet Gminy 2025
    Ostat. 10 wiadomości:

    » Rb-N Kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych stan na koniec IV kwartału 2012
    » Uchwala Nr 84 /2012 III Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 27 listopada 2012 roku
    » Uchwała Nr 83 /2012 III Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 27 listopada 2012 roku
    » Uchwała Nr 82 /2012 III Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 27 listopada 2012 roku
    » Uchwała Nr 34/2013 III Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 2 kwietnia 2013 r
    » Rb-NDS KWARTALNE SPRAWOZDANIE O NADWYŻCE / DEFICYCIE 1 ) jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2012
    » Rb-Z KWARTALNE SPRAWOZDANIE O STANIE ZOBOWIĄZAŃ WEDŁUG TYTUŁÓW DŁUŻNYCH ORAZ PORĘCZEŃ I GWARANCJI wg stanu na koniec IV kwartału 2012 roku
    » Rb-27S ROCZNE SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA PLANU DOCHODÓW BUDŻETOWYCH JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO z a okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2012
    » Rb-28S ROCZNE SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA PLANU WYDATKÓW BUDŻETOWYCH JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO z a okres od początku roku do dnia 31 grudnia roku 2012
    » SPRAWOZDANIE ROCZNE z wykonania budżetu Gminy Łączna za 2012 rok
    Urząd Gminy Łączna