|  | 
|  |  |  |  |  |  | Przetargi 2020
 |  |  |  | 
| Pytania i odpowiedzi  dotyczące ogłoszenia przetargu na „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Łączna... 
 Łączna, dn. 29.04.2020r.
 Informacja dla Wykonawców
 Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Gminie Łączna oraz odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych PSZOK wraz z jego doposażeniem” (znak postępowania: T.271.3.2020.SJ)
 
 Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) udziela odpowiedzi na zadane pytania oraz modyfikuje treść SIWZ:
 
 1.	Zgodnie z punktem VI a) SIWZ Zamawiający wymaga wykazania się zezwoleniem na transport odpadów, o którym mowa w ustawie o odpadach. W Rozdziale 13 w pkt. III ppkt 1.12 Zamawiający wskazał, że Wykonawca na wezwanie Zamawiającego składa zezwolenie na transport odpadów, o którym mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach. Zezwolenie na transport odpadów  wydawane na podstawie ustawy o odpadach pozostawały ważne do czasu uzyskania wpisu do Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarującymi odpadami, jednak nie dłużej niż do 24 lipca 2018. Po tym terminie wszystkie wydane zezwolenia na transport odpadów stały się nieaktualne. Wraz z utworzeniem 24 stycznia 2018 roku Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarującymi odpadami przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie transportu odpadów muszą uzyskać wpis do ww. rejestru.
 
 2.	Zgodnie z Rozdziałem 2 pkt 8) Zamawiający wymaga gospodarowania odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązanie się Gminy z obowiązków nałożonych w rozporządzeniach wydanych na podstawie art. 3b i art. 3c ust. 2 ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z póż. zm.):
 • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia oraz odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2167)
 • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji  (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412).
 - W związku z faktem, że wykonawca nie jest odpowiedzialny na gruncie obowiązujących przepisów za osiąganie przez Gminę Łączna poziomu odzysku odpadów komunalnych wnosimy o wykreślenie w pkt 8. SIWZ. Zgodnie z treścią art. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jest to zadanie własne Gminy.
 - Wnosimy o wykreślenie z §7 ust. 1 pkt 9 Umowy. Wykonawca nie może odpowiadać za poziomy recyklingu Gminy Łączna.
 
 W związku z powyższym proszę o wyjaśnienie i ewentualną zmianę treści SIWZ.
 
 Odpowiedź 1:
 Zamawiający dokonuje wykreślenia: ppkt 1.12  Rozdział 13 pkt. III  SIWZ
 
 Odpowiedź 2:
 - Zamawiający dokonuje wykreślenia pkt. 8  Rozdział 2 SIWZ
 - Zamawiający dokonuje wykreślenia pkt. 8 i 9 z §7 ust. 1 Umowy
 Zamawiający dokonuje modyfikacji SIWZ wraz załącznikami.
 Termin składania ofert pozostaje bez zmian.
 Aktualna treść dokumentów zostaje zamieszczona na stronie internetowej w dniu 29.04.2020 r.
 
 
 Data wprowadzenia: 2020-04-29 1010
 Data upublicznienia: 2020-04-29
 Art. czytany: 3316 razy
 
 
 |  |  | » SIWZ+załączniki - rozmiar: 1020928 bajtów Typ pliku: application/msword
 |  |  Wiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka Autor dokumentu: Wojciech Fąfara
 |  | » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości |  |  |  |  |