| 
| Uchwała Nr XXV/10/2009 Rady Gminy w Łącznej z dnia 19 lutego 2009 r 
 Uchwała Nr XXV/10/2009
 Rady Gminy w Łącznej
 z dnia 19 lutego 2009 r
 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Łączna na 2009 rok
 
 Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 86, art. 165, art. 166 ust. 1, art. 173 ust. 1, art. 174 ust.2, 3, art. 184 ust. 1, pkt 1, 2, 3, 4, 5,  7, 8, 9, 10 lit. a i b, 11, 12, 13, 14, 15, ust. 2 pkt 1, 2, 3, ust. 3, art. 188 ust. 2, pkt 1, pkt 2, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.)
 
 Rada Gminy uchwala, co następuje:
 § 1
 Dochody budżetu gminy w wysokości 10.800.000 zł,
 z tego:
 a)	dochody bieżące	10.800.000 zł
 b)	dochody majątkowe	0
 zgodnie z załącznikiem nr 1.
 § 2
 1.	Wydatki budżetu gminy w wysokości                                      14.200.000 zł,
 z tego:
 a) wydatki bieżące	   9.710.000 zł
 w tym:
 	wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 	   4.932.722 zł
 	dotacje	      274.087 zł
 	wydatki na obsługę długu	      240.000 zł
 b) wydatki majątkowe	     4.490.000 zł
 zgodnie z załącznikiem nr 2.
 2.	Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009 – 2011 zgodnie z załącznikiem nr 3 i 3a – wydatki inwestycyjne jednoroczne.
 
 
 
 
 
 
 § 3
 1.	Deficyt budżetu gminy w wysokości 3.400.000 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
 1)	zaciąganych kredytów w kwocie 					   -     1.907.100 zł,
 2)	pożyczek w kwocie 							   -     1.400.000 zł,
 3)	wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 						   -                                92.900 zł.
 2.	Przychody budżetu w wysokości 4.192.900 zł, rozchody w wysokości 792.900 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
 § 4
 W budżecie tworzy się rezerwy:
 1)	ogólną w wysokości 		                                            	   -         80.000 zł,
 2)	celową w wysokości 							   -           2.000 zł,
 z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
 
 § 5
 1.	Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
 2.	Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.
 § 6
 Ustala się dochody w kwocie 48.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 50.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
 § 7
 1.	Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie  dla:
 1)	zakładów budżetowych: przychody – 901.050 zł, wydatki – 900.900 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7,
 2.	Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 120.000 zł; wydatki – 120.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
 § 8
 1.	Dotacje przedmiotowe dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Łącznej
 1)	z tytułu dopłaty do cen wody. 			                        - 80.000 zł;
 2)	z tytułu dopłaty do cen ścieków  			                        - 65.000 zł,
 zgodnie z załącznikiem nr 9.
 
 
 2.	Dotacje podmiotowe dla:
 1)	gminnych instytucji kultury na łączną kwotę 				- 65.000  zł,
 zgodnie z załącznikiem nr 10.
 3.	Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 644.087 zł, zgodnie załącznikiem nr 11.
 § 9
 1.	Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
 1)	przychody 	- 7.000 zł,
 2)	wydatki 	-         0 zł,
 zgodnie z załącznikiem nr 12.
 § 10
 Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
 1)	sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu             	 - w kwocie 100.000 zł;
 
 2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu		 - w kwocie 3.307.100 zł;
 
 3)spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów	                       - w kwocie 792.900 zł;
 
 § 11
 
 Upoważnia się Wójta do:
 1)	zaciągania kredytów i pożyczek  na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości  100.000 zł,
 2)	zaciągania zobowiązań:
 a)	na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne do wysokości określonej w załączniku nr 3,
 b)	z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku
 3)	dokonywania zmian w planie wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej z wyłączeniem zwiększania planowanych wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz zmian w wieloletnich programach inwestycyjnych,
 4)	dokonywania zmian w wydatkach na zadania inwestycyjne roczne w ramach paragrafu,
 4a) do wprowadzania nowych zadań inwestycyjnych rocznych,
 5)	przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planach dochodów własnych tych jednostek,
 6)	przekazania kierownikom jednostek budżetowych, zakładów budżetowych uprawnień do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym (2010)
 7)	lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
 § 12
 Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
 § 13
 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
 
 
 
 
 
 
 
 
 Przewodniczący Rady Gminy
 
 
 
 Data wprowadzenia: 2009-06-16 1446
 Data upublicznienia: 2009-06-16
 Art. czytany: 3928 razy
 
 
 |  |