|  | 
|  |  |  |  |  |  | Rada Gminy Sesje Rady Gminy
 Protokoły z sesji Rady Gminy
 2010-2014
 |  |  |  | 
| Protokół  Nr  I/2010 z  I  posiedzenia Rady Gminy Łączna w dniu  1 grudnia  2010r. 
 
 Protokół  Nr  I/2010
 z  I  posiedzenia Rady Gminy Łączna
 w dniu  1 grudnia  2010r.
 
 
 
 Miejsce posiedzenia –   świetlica Gminnej Biblioteki Publicznej Kamionki 5
 Czas trwania obrad   –  godz. 1300  -  1515
 
 Ad. 1
 Dnia 1 grudnia 2010r. odbyło się pierwsze w nowej kadencji posiedzenie Rady Gminy  Łączna.
 Otwarcia I sesji Rady Gminy dokonał  najstarszy wiekiem radny p. Stanisław Starz , który prowadził obrady do momentu wyboru przewodniczącego rady.
 Przewodniczący obrad powitał przybyłych na sesje gości: Wójta Elekta  Pana Romualda Kowalinskiego, Sekretarza Gminy Pana Mirosława Kopytek , Skarbnika Gminy Panią Alicję Miernik, Radcę Prawnego Urzędu Pana Wacława Iwanczatika, pracowników Urzędu , Przewodniczącą Gminnej Komisji Wyborczej Panią Joannę Nyga, Wiceprezesa Banku Spółdzielczego w Suchedniowie Pana Wojciecha Gałczyńskiego, I Zastępcę Komendanta Powiatowego Policji Pana Piotra Kanię, Komendanta Komisariatu Policji w Suchedniowie Pana Janusza Staszewskiego, Kierownika  Biura Powiatowego Świętokrzyskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego Panią Jolantę Krupa, kierowników jednostek organizacyjnych gminy Łączna, dyrektorów szkół Gminy Łączna, radnych , sołtysów, mieszkańców gminy i przedstawicieli prasy.
 
 Przewodniczący obrad sprawdził obecność 15 radnych na sali z listą obecności , co stanowiło 100 % kworum Rady.   Obrady były prawomocne.
 Listy obecności stanowią załącznik do protokołu.
 
 Ad. 2
 Następnie Przewodniczący obrad odczytał porządek obrad:
 1 . Otwarcie  i powitanie gości.
 2.  Proponowany porządek  obrad.
 3.  Wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego Gminy Łączna.
 4.  Ślubowanie  radnych.
 5.	Powołanie sekretarza obrad.
 6.	 Wybór przewodniczącego rady gminy .
 a)	zgłaszanie kandydatur na przewodniczącego rady gminy
 b)	powołanie komisji skrutacyjnej
 c) przeprowadzenie tajnego głosowania
 d) odczytanie protokołu komisji skrutacyjnej
 e) podjęcie uchwały w sprawie wyboru przewodniczącego rady gminy.
 7. Wybór wiceprzewodniczących rady gminy.
 a) zgłaszanie kandydatur na wiceprzewodniczących rady gminy
 b) powołanie komisji skrutacyjnej
 c) przeprowadzenie tajnego głosowania
 d) odczytanie protokołu komisji skrutacyjnej
 e) podjęcie uchwały w sprawie wyboru wiceprzewodniczących rady.
 
 8. Podjęcie uchwały w sprawie powołania stałych komisji  Rady i ustalenia
 ich składu osobowego.
 9. Pytania , wnioski, sprawy różne.
 10. Zakończenie obrad I sesji Rady Gminy w Łącznej.
 
 
 Ad. 3
 Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej p. Joanna Nyga  na wstępie pogratulowała wszystkim radnym wyboru przez społeczność lokalną, życzyła owocnych obrad i mądrych, spokojnych, dobrych decyzji podejmowanych przez 4 lata.
 Następnie wręczyła kolejno każdemu radnemu zaświadczenie o wyborze na radnego Gminy Łączna.
 
 
 Ad. 4
 Rotę ślubowania radnego odczytał  Przewodniczący obrad p. Stanisław Starz.
 „Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie  dobro mojej gminy i jej mieszkańców”
 
 Najmłodszy wiekiem radny Łukasz Dąbek wyczytywał kolejno alfabetycznie nazwiska radnych.
 Radni w postawie stojącej wypowiadali słowo „ślubuję”,   niektórzy dodawali   zdanie
 „Tak mi dopomóż Bóg”.
 Ślubowanie złożyli wszyscy radni.
 
 Ad.  5
 Sekretarzem obrad  powołano  radną  Annę Chudzik   która wyraziła zgodę na pełnienie tej funkcji.
 
 Ad. 6  a)
 Wybór przewodniczącego rady gminy.
 Przewodniczący obrad p. Stanisław Starz  poprosił o zgłaszanie kandydatur na przewodniczącego rady.
 Radna Anna Chudzik   -  zgłosiła kandydaturę radnego Stanisława Starz, który wyraził zgodę na pełnienie tej funkcji.
 Przewodniczący obrad  -    poprosił o dalsze kandydatury.
 Innych kandydatur nie zgłoszono, wobec tego była tylko jedna kandydatura.
 
 Ad. 6 b)
 Powołanie komisji skrutacyjnej.
 Zgłaszanie kandydatur do komisji skrutacyjnej
 Radny Bogdan Pająk  -  zgłosił kandydaturę radnego Jarosława Kątnego.
 Radna Monika Pająk  -  zgłosiła kandydaturę radnej Anny  Chudzik
 Radny Edmind Wykrota  -  zgłosił kandydaturę radnej Zofii Molendowskiej-Cieloch.
 Innych kandydatur nie zgłoszono. Listę kandydatów zamknięto.
 Wszyscy zgłoszeni kandydaci wyrazili zgodę na pracę w komisji skrutacyjnej.
 
 
 
 Powołano  3- osobową komisję skrutacyjną w składzie:
 1/ Zofia Molendowska-Cieloch
 2/ Anna Chudzik
 3/ Jarosław Kątny
 
 Przed przystąpieniem do tajnego głosowania  Sekretarz Gminy p. Mirosław Kopytek wyjaśnił zasady , w jaki sposób oddawane będą głosy.
 Komisja skrutacyjna przygotuje karty do głosowania.  Na karcie znajdzie się nazwisko jednego kandydata  -  Stanisław Starz   i  obok dwa puste okienka  „Tak”  i  „Nie”.  Oddając głos stawiamy znak „X”  w kratce  „Tak”  lub  „Nie” .
 
 Ad. 6 c)
 Przeprowadzenie tajnego głosowania.
 Komisja skrutacyjna przygotowała karty do głosowania.
 Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej radna Chudzik  wyczytywała kolejno radnych.
 Radni otrzymywali kartę do głosowania, wchodzili za parawan oddawali głos po czym wrzucali kartę do urny.  W ten sposób oddali swój głos wszyscy radni.  Komisja skrutacyjna wyjęła głosy z urny i policzyła. Sporządzono protokół.
 
 Ad.  6  d)
 Protokół komisji skrutacyjnej odczytała Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej radna Anna Chudzik.
 W głosowaniu wzięło udział  15 radnych.  Oddano 15 głosów ważnych.
 Za kandydaturą  Stanisława Starz  głosowało -  12 radnych,  przeciw  -  3 radnych.
 
 Komisja Skrutacyjna stwierdziła, że w wyniku tajnego głosowania radny Stanisław Starz wybrany został na Przewodniczącego Rady Gminy Łączna.
 
 Protokół Komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik do nin. protokołu.
 
 Ad. 6  e)
 Podjęcie uchwały w sprawie wyboru przewodniczącego rady gminy.
 Przewodniczący obrad  Stanisław Starz odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru przewodniczącego rady  i poprosił o przegłosowanie.
 
 Uchwała  Nr  I/1/10
 Rady Gminy Łączna  z  dn.  1.12.2010r.
 Została przyjęta jednogłośnie  (za-15 radnych)
 
 Nowo wybrany  Przewodniczący Rady Stanisław Starz  podziękował za powierzenie mu tak zaszczytnej i odpowiedzialnej  funkcji. Zapewnił, że postara się godnie reprezentować Radę i rzetelnie pracować dla dobra naszej małej ojczyzny jaką jest Gmina Łączna.
 Pani Joanna Nyga  pogratulowała wyboru w imieniu Gminnej Komisji Wyborczej wręczając Przewodniczącemu Rady kwiaty.
 
 Przewodniczący Rady p. Stanisław Starz   prowadził dalej obrady.
 
 
 
 
 Ad. 7 a)
 Wybór wiceprzewodniczących  rady gminy.
 Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatur na wiceprzewodniczących rady gminy.
 Radna Teresa Czerwińska  -  zgłosiła kandydaturę  Sławomira Litwińskiego.
 Radny Tadeusz Fąfara  -   zgłosił kandydaturę Bogdana Pająka
 Radny Łukasz Dąbek   -  zgłosił kandydaturę Moniki Pająk
 Radny Sławomir Litwiński  -  zgłosił kandydaturę Zofii Molendowskiej-Cieloch
 Innych kandydatur nie zgłoszono.  Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie.
 
 Zgłoszono 4 kandydatury na wiceprzewodniczących rady.
 1/ Zofia Molendowska-Cieloch
 2/ Sławomir  Litwiński
 3/ Bogdan  Pająk
 4/ Monika  Pająk
 
 
 Ad. 7  b)
 Powołanie komisji skrutacyjnej.
 Radni wyrazili wolę aby Komisja Skrutacyjna była w tym samym składzie. Ponieważ jednak radna Molendowska-Cieloch, jako kandydat na wiceprzewodniczącego rady nie może być członkiem komisji skrutacyjnej, uzupełniono tylko skład komisji o 1 członka. Radną Molendowską - Cieloch  zastąpiła radna Jolanta Żaczek, która wyraziła zgodę na pracę w komisji skrutacyjnej.
 Powołano  3- osobową komisję skrutacyjną w składzie:
 1/ Anna Chudzik
 2/ Jarosław Kątny
 3/ Jolanta Żaczek
 
 Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy a Przewodniczący Rady ogłosił w tym czasie 15- min. przerwę.
 
 Ad. 7  c)
 Przeprowadzenie tajnego głosowania.
 Sekretarz Gminy p. Mirosław Kopytek  wyjaśnił zasady tajnego głosowania na wiceprzewodniczących rady.
 Na karcie do głosowania znajdą się 4 nazwiska.  Głosowanie odbywa się przez postawienie znaku „x” przy nazwiskach 2 kandydatów. Dwaj  kandydaci ,  z największą liczbą głosów zostaną  wiceprzewodniczącymi rady.
 Komisja skrutacyjna przygotowała karty do głosowania.
 Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej radna Jolanta Żaczek wyczytywała kolejno radnych.
 Radni otrzymywali kartę do głosowania, wchodzili za parawan oddawali głos po czym wrzucali kartę do urny.  W ten sposób oddali swój głos wszyscy radni.  Komisja skrutacyjna wyjęła i policzyła głosy . Sporządzono protokół.
 
 Ad. 7  d)
 Protokół Komisji Skrutacyjnej odczytała Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej radna Jolanta Żaczek .
 W głosowaniu wzięło udział  15 radnych.  Oddano 15 głosów, w tym 14 głosów ważnych  i  1 głos nieważny.
 Liczba głosów oddanych na poszczególnych kandydatów.
 
 1/ Zofia Molendowska-Cieloch -  2 głosy
 2/ Sławomir  Litwiński   -  5 głosów
 3/ Bogdan  Pająk     -  10 głosów
 4/ Monika  Pająk     -  10 głosów
 
 Komisja Skrutacyjna stwierdziła, że w wyniku tajnego głosowania Wiceprzewodniczącymi Rady Gminy  wybrani zostali  Bogdan  Pająk  i  Monika  Pająk.
 Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej radna Jolanta Żaczek  pogratulowała wiceprzewodniczącym.
 Protokół Komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik do nin. protokołu.
 
 Ad. 7  e)
 Podjęcie uchwały w sprawie wyboru wiceprzewodniczących rady .
 Przewodniczący Rady p. Stanisław Starz odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru wiceprzewodniczących  rady  i poprosił o przegłosowanie.
 
 Uchwała  Nr  I/2/10
 Rady Gminy Łączna  z  dn.  1.12.2010r.
 Została przyjęta jednogłośnie  (za-15 radnych)
 
 Przewodniczący Rady pogratulował Wiceprzewodniczącym Rady i zaprosił ich do stołu prezydialnego.
 
 Nowo wybrana  Wiceprzewodnicząca Rady p. Monika Pająk   podziękowała wszystkim za kredyt zaufania i obiecała, że postara się aby nikogo nie zawieść.
 
 Ad. 8
 Przewodniczący Rady stwierdził, że przed określeniem składu osobowego komisji  należy określić skład ilościowy członków poszczególnych komisji. Poprosił Radę Gminy o  zgłaszanie  wniosków .
 Radny Litwiński  -  złożył wniosek aby stany liczebne poszczególnych komisji pozostały takie jak były w minionej kadencji, czyli Komisja Rewizyjna -  4 członków, Komisja Budżetowa  -  10 członków, Komisja Oświatowa – 8 członków  i Komisja Gospodarki Komunalnej  -  8 członków.
 Radny Wykrota  -  zaproponował inne składy liczebne komisji. I tak:  Komisja Rewizyjna -  4 członków, Komisja Budżetowa  -  9 członków, Komisja Oświatowa – 8 członków  i Komisja Gospodarki Komunalnej  -  9 członków.
 Innych wniosków nie zgłoszono.
 Przewodniczący Rady  poprosił o przegłosowanie obu wniosków.
 Za wnioskiem radnego Litwińskiego  -   głosowało  2 radnych , przeciw -  9 radnych  , wstrzymało się – 4 radnych.
 Za wnioskiem radnego Wykroty   -  głosowało 11 radnych,   przeciw  -  1 radny , wstrzymało się -  3 radnych.
 W wyniku głosowania przeszedł wniosek radnego Wykroty czyli:
 Komisja  Rewizyjna  -  4 członków
 Komisja Budżetu, Inwestycji i Rozwoju Gospodarczego  -  9 członków,
 Komisja Oświaty, Kultury  i  Zdrowia  – 8 członków
 Komisja Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska  -  9 członków.
 
 Przewodniczący Rady   poinformował, że teraz przystąpimy do  określenia składu osobowego poszczególnych komisji.
 Każdy z radnych określił się na piśmie w której komisji chciałby pracować.  Ponieważ do niektórych komisji zgłosiło się więcej kandydatów niż  liczba członków, wobec tego należy wszystkich kandydatów  przegłosować.
 W wyniku głosowania jawnego Rada Gminy określiła następujące składy osobowe komisji.
 
 Komisja Rewizyjna       –     4  radnych
 1.  Wisowaty  Andrzej
 2.  Chudzik  Anna
 3.  Januchta  Jacek
 4.  Wykrota  Edmund
 
 Komisja Budżetu , Inwestycji  i Rozwoju Gospodarczego  -  9 radnych
 1.  Wykrota  Edmund
 2.  Fąfara  Tadeusz
 3.  Litwiński  Sławomir
 4.  Molendowska-Cieloch  Zofia
 5.  Nyga  Mirosław
 6.  Pająk  Bogdan
 7.  Pająk  Monika
 8.  Stanisław  Starz
 9.  Żaczek  Jolanta
 
 Komisja Gospodarki Komunalnej  i  Ochrony Środowiska         -              8   radnych
 1.  Dąbek  Łukasz
 2.  Czerwińska  Teresa
 3.  Fąfara  Tadeusz
 4.  Kątny  Jarosław
 5.  Nyga  Mirosław
 6.  Pająk  Bogdan
 7.  Wisowaty  Andrzej
 8.  Żaczek  Jolanta
 
 Komisja Oświaty, Kultury i Zdrowia     -   8  radnych
 1. Chudzik  Anna
 2. Czerwińska  Teresa
 3. Dąbek  Łukasz
 4. Kątny  Jarosław
 5. Litwiński  Sławomir
 6. Molendowska-Cieloch  Zofia
 7. Pająk   Monika
 8. Starz  Stanisław
 
 Przewodniczący Rady,  na wniosek radnych, poprosił aby poszczególne komisje spośród swoich członków wybrały sobie przewodniczącego komisji.
 
 
 I tak przewodniczącymi poszczególnych komisji zostali:
 Przewodniczący  Komisji Rewizyjnej  -  radny Wisowaty  Andrzej
 Przewodniczący  Komisji Budżetu , Inwestycji  i Rozwoju Gospodarczego  -  radny Edmund  Wykrota
 Przewodniczący  Komisji Gospodarki Komunalnej  i  Ochrony Środowiska    - radny Łukasz  Dąbek
 Przewodniczący  Komisji Oświaty, Kultury i Zdrowia    -  radna  Anna Chudzik
 
 Przewodniczący Rady   przeczytał następnie projekt uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy Łączna i ustalenia ich składu osobowego  po czym poprosił o przegłosowanie:
 Uchwała  Nr  I/3/10
 Rady Gminy Łączna  z  dn.  1.12.2010r.
 Została przyjęta jednogłośnie  (za-15 radnych)
 
 Ad. 9
 Sprawy różne.
 Przewodniczący Rady   -   poinformował radnych o konieczności złożenia oświadczenia majątkowego w ciągu 30 dni od dnia ślubowania. Druki oświadczeń majątkowych radni otrzymali .
 
 Przewodniczący Rady  p. Stanisław Starz   poinformował następnie, że zwołuje dziś  II-e uroczyste posiedzenie Rady Gminy Łączna po zakończeniu obecnej sesji.
 Wyjaśnił, że zwołanie sesji podyktowane jest złożeniem ślubowania przez Wójta Gminy.  Wyniki wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów ukazały się w Monitorze Polskim w miniony poniedziałek , dlatego w ciągu 7 dni od  ukazania się wyników wyborów musi odbyć  się sesja Rady Gminy na której  ślubowanie złoży Wójt Elekt p. Romuald Kowaliński.   Aby nie sprawiać problemu  radnym  w ciągu najbliższych dni,  zwołuję dziś po przerwie,  II-gie posiedzenie Rady Gminy Łączna,  na którym nowo wybrany Wójt Gminy złoży ślubowanie.
 Radny Nyga  -  zwrócił uwagę, że  radni powinni otrzymać dokumenty na 7 dni przed sesją i poprosił o wyjaśnienie Radcę Prawnego.
 Radca Prawny Urzędu Gminy p. Wacław Iwanczatik   -  wyjaśnił, że zwołanie sesji na okoliczność ślubowania wójta gminy jest to wymóg formalny i taką sesję zwołuje nowo wybrany przewodniczący rady.  Wymóg otrzymania materiałów na 5 dni przed sesją jest po to aby radni mogli zapoznać się z dokumentami , przygotować do podejmowania określonych decyzji, aby  np. mogły odbyć się komisje. W wypadku tej sesji radni nie otrzymają żadnych materiałów poza porządkiem obrad. Jest to sesja która nie wymaga żadnego przygotowania merytorycznego. Z praktycznego punktu widzenia i tak sesja musi się odbyć.  Czy warto więc ją odraczać i ponownie zwoływać.
 Przewodniczący Rady  p. Stanisław Starz   zakończył i zamknął I posiedzenie Rady Gminy Łączna .
 Ogłosił  15 min. przerwę i prosił radnych o pozostanie na II-gą sesję Rady Gminy po przerwie .
 Na tym protokół zakończono.
 
 
 Protokół sporządziła                                                Sekretarz obrad
 
 Halina  Dziarmaga                                                       Anna  Chudzik
 
 
 
 Data wprowadzenia: 2011-01-03 1031
 Data upublicznienia: 2011-01-03
 Art. czytany: 4114 razy
 
 
 |  |  |  Wiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka |  | » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości |  |  |  | 
|   |  |  |  | Urząd Gminy Łączna Czerwona Górka 1B
 26 - 140 Łączna
 
 tel. 041/25 - 48 - 960
 fax. 041/25-48-977
 
 Godziny otwarcia:
 Poniedziałek
 7.30-16.00
 Wtorek - Czwartek
 7.30-15.30
 Piątek
 7.30-15.00
 
 Kasa czynna:
 poniedziałek - piątek
 8.00-13.30
 
 ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP
 
 Starostwo Powiatowe
 w Skarżysku-Kamiennej
 www.spskarzysko.bip.doc.pl
 
 Dziennik Ustaw
 http://dziennikustaw.gov.pl
 Monitor Polski
 http://monitorpolski.gov.pl
 
 
 |  |  |  |