|  | 
|  |  |  |  |  |  | Prawo miejscowe Zarządzenia Wójta Gminy
 2009R
 |  |  |  | 
| ZARZĄDZENIE  NR 45/2009 WÓJTA GMINY ŁĄCZNA z dnia 29.12.2009 roku 
 ZARZĄDZENIE  NR 45/2009
 WÓJTA GMINY ŁĄCZNA
 z dnia 29.12.2009 roku
 
 w sprawie ramowych procedur udzielania zamówień publicznych
 o wartości szacunkowej nie przekraczającej równowartości kwoty
 14 000  EURO netto
 
 
 1.	Wykonując obowiązek zawarty w art. 44 ust. 3 ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 roku ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.);
 2.	Stosując przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych ( tekst. jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz.1655 ze zm.);
 
 
 Z a r z ą d z a m
 
 § 1
 
 
 Procedury udzielenia zamówienia publicznego poniżej kwoty 14 000 euro
 netto
 
 1.	Ramowe procedury udzielania zamówień publicznych regulowane są                   w układzie:
 a)	zamówienia o wartości poniżej 1000 euro netto;
 b)	zamówienia o wartości powyżej 1000 euro netto a poniżej 6.000 euro  netto
 c)  zamówienia o wartości powyżej 6000 euro netto a poniżej 14.000 euro  netto
 2.	Pracownik merytoryczny odpowiedzialny za realizację danego zamówienia występuje każdorazowo do kierownika zamawiającego  z wnioskiem                    o wyrażenie zgody na wydatkowanie środków finansowych powyżej 1000 euro netto a poniżej 14.000 euro netto.
 3.	Wniosek , o którym mowa w ust.2 Zarządzenia musi zawierać:
 a)	szczegółowy opis przedmiotu zamówienia ( ilościowo- jakościowy);
 b)	termin realizacji  przedmiotu zamówienia;
 4.	Kierownik zamawiającego niezwłocznie po otrzymaniu wniosku, o którym mowa w  ust.2 wyraża lub nie wyraża zgody na realizację danego zamówienia.
 5.	Po wyrażeniu przez kierownika zamawiającego na realizacje danego zamówienia pracownik merytoryczny odpowiedzialny za realizację danego zamówienia przystępuje do jego finalizacji zgodnie z procedurą określoną:
 a) w § 3 dla postępowań o wartości poniżej 1000 euro netto;
 c)	w § 4 dla postępowań o wartości powyżej 1000 euro netto a poniżej 6000 euro netto;
 b) w § 5 dla postępowań o wartości powyżej 6000 euro netto a poniżej14000 euro  netto;
 6.	Niewyrażenie zgody przez kierownika zamawiającego na realizację danego zamówienia powoduje zaniechanie realizacji zamówienia. Dotyczy                       to zamówień powyżej 1000 euro netto a poniżej 14000 euro netto.
 
 
 
 § 2
 
 Szczegółowa procedura udzielenia zamówienia powyżej 1.000 euro netto
 a poniżej 14000 euro netto
 
 1.	Obowiązkiem pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za realizację  zamówienia jest  złożenie do kierownika zamawiającego  wniosku, o którym mowa w § 2  w terminie    umożliwiającym  przeprowadzenie procedur zgodnie z zasadami określonymi w art. 44 ust. 3  ustawy  o finansach publicznych to jest:
 Wydatki publiczne powinny być dokonywane	w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad:
 a)	uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
 b)	optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu     założonych celów;
 c)      w sposób umożliwiający terminową realizację zadań;
 d)  w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań
 2.	Obowiązkiem pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za realizację danego zamówienia jest bezstronne, obiektywne, staranne, zgodne                     z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa rozeznanie, zakwalifikowanie oraz przygotowanie i przeprowadzenie postępowania                  o udzielenie zamówienia publicznego.
 3.	Cała dokumentacja z postępowania o zamówienie przechowywana jest                 u pracownika merytorycznego, który odpowiedzialny jest za  realizację zamówienia.
 
 
 § 3
 
 Szczegółowa procedura udzielenia zamówienia poniżej 1.000 euro netto
 
 1.	Obowiązkiem pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za realizację  zamówienia jest rozeznanie telefoniczne wśród wykonawców którzy w ramach prowadzonej działalności świadczą dostawy usługi lub roboty budowlane i wybranie najkorzystniejszej propozycji cenowej z uwzględnieniem uzyskania najlepszych efektów z poniesionych nakładów a następnie udzielenie zamówienia.
 
 
 § 4
 
 Szczegółowa procedura udzielenia zamówienia powyżej 1.000 euro netto a poniżej 6.000 euro  netto
 
 1.	Obowiązkiem pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za realizację  zamówienia jest rozeznanie telefoniczne wśród wykonawców którzy w ramach prowadzonej działalności świadczą dostawy usługi lub roboty budowlane i wybranie najkorzystniejszej propozycji cenowej z uwzględnieniem zasad zawartych w § 3 pkt. 1 niniejszego zarządzenia.
 2.	Obowiązkiem pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za realizację danego zamówienia jest bezstronne, obiektywne, staranne,  przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
 3.	Uzyskanie  zaakceptowanego przez kierownika zamawiającego wniosku (zał. Nr 1do powyższego zarządzenia ) .
 4.	Pracownik merytoryczny po uzyskaniu zgody kierownika udziela zamówienia przez zamówienie pisemne.
 
 §  5
 
 Szczegółowa procedura udzielenia zamówienia powyżej 6.000 euro netto a poniżej 14.000 euro  netto
 
 1.	Przeprowadzenie rozeznania cenowego poprzez zaproszenie ( telefonicznie ,faksem lub pisemnie ) do składania ofert taką liczbę wykonawców świadczących dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia, która zapewnią konkurencję oraz wybór najkorzystniejszej oferty ( co najmniej 2 wykonawców), (zał. Nr 2 do powyższego zarządzenia ).
 2.	Obowiązkiem pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za realizację danego zamówienia jest bezstronne, obiektywne, staranne,  przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
 3.	Pracownik merytoryczny po uzyskaniu zgody kierownika na wniosku ( zał. Nr 3 do powyższego zarządzenia ), udziela zamówienia wykonawcy, który zaoferował najkorzystniejszą ofertę poprzez przygotowanie umowy  określającej warunki realizacji zamówienia.
 4.	Cała dokumentacja z postępowania o zamówienie przechowywana jest                 u pracownika merytorycznego, który odpowiedzialny jest za jej realizację,                bez obowiązku poinformowania o danym zamówieniu inspektora ds. zamówień publicznych celem wprowadzenia do rejestru zamówień do 14.000 euro.
 
 § 6
 
 1.	Odpowiedzialność oraz kontrola zgodności zapotrzebowań z planem finansowym/budżetowym spoczywa na kierowniku zamawiającego.
 2.	Faktury/rachunki  wystawia wybrany wykonawca za realizację zamówienia,                         na podstawie zamówienia/umowy,
 
 §  7
 
 Do umów zawieranych w sprawach o zamówienia do 14.000 euro stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.
 
 § 8
 
 Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
 
 1.	Odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ponosi osoba, której można przypisać winę w czasie popełnienia naruszenia.
 2.	Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ponosi także osoba, która wydała polecenie wykonania czynu naruszającego dyscyplinę finansów publicznych.
 
 § 9
 
 1.	Nadzór nad przestrzeganiem postanowień zarządzenia powierza się     kierownikowi zamawiającego.
 2.   Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
 § 10
 
 Z dniem 29.12.2009 r. traci moc Zarządzenie Wójta Gminy Łączna Nr 37/07 z dnia  25 czerwca 2007 roku oraz Zarządzenie Nr 65/2007 z dnia 3 grudnia 2007 r.
 
 
 
 
 
 
 Łączna dn. ……………………
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Załącznik nr 3
 do Zarządzenia nr 45/2009
 Wójta Gminy Łączna
 
 
 ………………………………………              ………………………..dnia…………
 ………………………………………
 Wnioskodawca
 
 Znak sprawy…………………….
 
 WNIOSEK
 do kierownika zamawiającego
 o dokonanie  udzielenia zamówienia dla wartości powyżej 6.000 euro netto i poniżej 14.000 euro netto
 
 1.Nazwa przedmiotu zamówienia: dostawa, usługa, robota budowlana*
 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
 2.Termin realizacji zamówienia……………………………………………………………
 Wartość zamówienia netto w przeliczeniu na euro wynosi …………….euro netto.
 Średni kurs złotego do euro na 2010 i 2011rok służący do przeliczenia wartości zamówienia przyjęty został zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów i wynosi 3,839 zł za 1 EURO
 
 
 3.Osoba odpowiedzialna za realizację przedmiotu zamówienia
 
 …………………………………………………………………………………………………
 
 
 ……………………………………
 Podpis i pieczęć pracownika
 Merytorycznego
 
 Wyrażam zgodę/nie wyrażam zgody na udzielenie zamówienia*.
 
 
 
 
 ………………………………………….
 Data i podpis Kierownika
 zamawiającego
 
 
 * niepotrzebne skreślić
 
 
 
 
 Załącznik nr 2
 do Zarządzenia nr 45/2009                                                                                                         Wójta Gminy Łączna
 
 
 Łączna, dnia ……………..r.
 ………………………………………..
 ( pieczęć zamawiającego)
 
 Znak sprawy …………………..
 
 Dokumentacja z przeprowadzonego
 rozpoznania cenowego
 o wartości przekraczającej 6.000 euro netto a nieprzekraczającej 14.000 euro netto
 
 zgodnie z art.4.ust.8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
 ( tekst jednolity Dz.U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z p.zm.) ustawy nie stosuje się
 
 1.W celu zamówienia
 ……………………………………………………………………………………………..….,
 
 …………………………………………………………………………………………………
 które jest dostawą /usługą/robotą budowlaną * , przeprowadzono rozeznanie cenowe.
 2.Dla zamówień powyżej 6.000 euro netto a poniżej 14.000 euro netto                       w dniu ……………..r. zaproszono do złożenia oferty w postępowaniu niżej wymienionych wykonawców.
 3.W terminie do dnia ……………….. do godz. ………. przedstawiono poniższe oferty:
 
 Lp.
 Nazwa i adres wykonawcy
 Cena netto	Cena brutto	Uwagi
 
 
 
 
 4.Uzasadnienie wyboru oferty najkorzystniejszej
 
 ……………………………………………………………………………………………….
 ……………………………………………………………………………………………….
 ……………………………………………………………………………………………….
 
 ………………………………………..
 ( podpis i pieczęć pracownika
 merytorycznego)
 Zatwierdzam/nie zatwierdzam*
 
 ……………………………………………….
 ( data i podpis Kierownika zamawiającego)
 
 *niepotrzebne skreślić
 
 Załącznik nr 1
 do Zarządzenia nr 45/2009
 Wójta Gminy Łączna
 
 ………………………..dnia…………
 ………………………………………
 Wnioskodawca
 
 Znak sprawy…………………….
 
 WNIOSEK
 do kierownika zamawiającego
 o dokonanie  udzielenia zamówienia dla wartości powyżej 1.000 euro netto i poniżej 6.000 euro netto.
 
 1.Nazwa przedmiotu zamówienia: dostawa, usługa, robota budowlana*
 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
 2.Termin realizacji zamówienia……………………………………………………………
 3. Rozeznanie cenowe telefoniczne lub pisemnie.
 
 Lp.
 Nazwa i adres wykonawcy
 Cena netto	Cena brutto	Uwagi
 
 
 
 
 3.	Zaproponowany wykonawca  dostaw, usług, robót budowlanych.
 ………………………………………………………………………………………………….
 
 4.	 Wartość zamówienia netto w przeliczeniu na euro wynosi ……………. euro netto.
 Średni kurs złotego do euro na 2010 i 2011rok służący do przeliczenia wartości zamówienia przyjęty został zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów i wynosi 3,839 zł za 1 EURO
 
 
 5.	Osoba odpowiedzialna za realizację przedmiotu zamówienia
 …………………………………………………………………………………………………
 
 ……………………………………
 Podpis i pieczęć pracownika
 Merytorycznego
 
 Wyrażam zgodę/nie wyrażam zgody na udzielenie zamówienia*.
 
 
 ………………………………………….
 Data i podpis Kierownika Zamawiającego
 * niepotrzebne skreślić
 
 
 Data wprowadzenia: 2011-01-10 0922
 Data upublicznienia: 2011-01-10
 Art. czytany: 6405 razy
 
 
 |  |  |  Wiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka |  | » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości |  |  |  | 
|   |  |  |  | Urząd Gminy Łączna Czerwona Górka 1B
 26 - 140 Łączna
 
 tel. 041/25 - 48 - 960
 fax. 041/25-48-977
 
 Godziny otwarcia:
 Poniedziałek
 7.30-16.00
 Wtorek - Czwartek
 7.30-15.30
 Piątek
 7.30-15.00
 
 Kasa czynna:
 poniedziałek - piątek
 8.00-13.30
 
 ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP
 
 Starostwo Powiatowe
 w Skarżysku-Kamiennej
 www.spskarzysko.bip.doc.pl
 
 Dziennik Ustaw
 http://dziennikustaw.gov.pl
 Monitor Polski
 http://monitorpolski.gov.pl
 
 
 |  |  |  |