| 
| ZAKRES DZIAŁANIA 
 Załącznik nr 5
 
 ZAKRES DZIAŁANIA
 WYDZIAŁU ORGANIZACYJNO - OBYWATELSKIEGO
 
 Do zadań Wydziału Organizacyjno – Obywatelskiego należy w szczególności:
 1. z zakresu obsługi organizacyjnej oraz kancelaryjno – technicznej:
 - przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu,
 - prowadzenie ewidencji korespondencji,
 - prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków, petycji oraz innych pism wpływających do Urzędu,
 - przygotowywanie pomieszczeń i obsługa, w tym protokołowanie, spotkań i zebrań organizowanych przez Wójta lub Sekretarza,
 - prenumerata czasopism i dzienników urzędowych,
 - nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
 - prowadzenie archiwum zakładowego,
 - przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem, Sekretarzem lub kierowanie ich do właściwych wydziałów,
 2. z zakresu działań administracyjno – gospodarczych,
 - utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd,
 - prowadzenie adaptacji, remontów, napraw i konserwacji budynków Urzędu, pomieszczeń i inwentarza biurowego,
 - zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie biurowe – w tym materiały biurowe i kancelaryjne,
 - prowadzenie magazynu materiałów biurowych i kancelaryjnych,
 - prowadzenie gospodarki drukami i formularzami,
 - ochrona przeciwpożarowa Urzędu,
 3. z zakresu obsługi Rady Gminy do Wydziału należy zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej komisji oraz sprawy kancelaryjno – techniczne, a w szczególności:
 - przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie Wydziałami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych materiałów i obrad tych organów,
 - przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę i jej komisje,
 - przekazywanie – we współpracy z Sekretariatem - korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
 - przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,
 - podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady, jej komisji i Wójta,
 - protokołowanie sesji, posiedzeń, spotkań i zebrań,
 - prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady i jej komisji,
 - prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
 - organizowanie – we współpracy z Sekretarzem – szkoleń radnych i członków komisji Rady nie będących radnymi.
 4. z zakresu spraw personalnych, kadrowych i osobowych pracowników Urzędu:
 - prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,
 - organizowanie – we współpracy z Sekretarzem – szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
 - przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
 - koordynowanie urlopów pracowników,
 - zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej pracowników Urzędu jako pracodawcy,
 - przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
 - ewidencja czasu pracy pracowników,
 - kompletowanie wniosków emerytalno – rentowych,
 5.  z zakresu bhp:
 - okresowa analiza stanu bhp,
 - przeprowadzanie kontroli warunków pracy,
 - zgłaszanie do Sekretarza wniosków dotyczących poprawy stanu bhp,
 - przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń i instrukcji dotyczących bhp,
 - rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy,
 5. z zakresy Spraw Obywatelskich:
 - ewidencja ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość,
 - sprawy związane z organizacją zgromadzeń i zbiórek publicznych,
 - zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
 - ochrona kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji.
 
 
 
 
 
 
 Data wprowadzenia: 2004-01-19 1023
 Data upublicznienia: 2004-01-19
 Art. czytany: 7528 razy
 
 
 |  |