| 
| ZAKRES DZIAŁANIA URZĘDU STANU CYWILNEGO 
 Załącznik nr 6
 
 ZAKRES DZIAŁANIA URZĘDU STANU CYWILNEGO
 
 Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno – opiekuńczych, a w szczególności:
 1. rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających na stan cywilny osób,
 2. sporządzania aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
 3. sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
 4. przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
 5. przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
 6. wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu,
 oraz:
 a) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
 b) ochrona systemów i sieci informatycznych,
 c) współdziałanie z organami wojskowymi,
 d) administracji rezerw osobowych, w tym rejestracji, poboru i ewidencji,
 e) orzekanie o konieczności sprawowanie bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniem gospodarstwa rolnego i uznaniem za jedynego żywiciela rodziny,
 f) nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności,
 g) świadczeń na rzecz obrony,
 h) zakwaterowanie sił zbrojnych.
 
 
 
 Data wprowadzenia: 2004-01-19 1024
 Data upublicznienia: 2004-01-19
 Art. czytany: 7487 razy
 
 
 |  |