|  | 
|  |  |  |  |  |  | Rada Gminy Sesje Rady Gminy
 Protokoły z sesji Rady Gminy
 2010-2014
 |  |  |  | 
| Protokół   Nr  XXIII /2012 z posiedzenia Rady Gminy Łączna dnia 29 listopada 2012r. 
 
 Protokół   Nr  XXIII /2012
 z posiedzenia Rady Gminy Łączna
 dnia 29 listopada 2012r.
 
 
 Miejsce posiedzenia  –   sala  OSP  Łączna.
 Czas trwania obrad   –   godz.  12,00  -  13,30.
 
 Ad. 1
 Dnia  29 listopada  2012 roku  odbyło się  kolejne  XXIII-e  w kadencji posiedzenie Rady Gminy Łączna.
 Obrady otworzył,  przewodnicząc im   Przewodniczący Rady Gminy  p. Stanisław Starz .
 Na wstępie Przewodniczący Rady powitał zaproszonych  gości i radnych.
 Wśród zaproszonych gości byli: Wójt Gminy Łączna p. Romuald Kowaliński,  Sekretarz Gminy p. Mirosław Kopytek,  Skarbnik Gminy p. Alicja Miernik,  Radca Prawny Urzędu Gminy p. Wacław Iwanczatik , Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łącznej p. Bernardyna Wasińska,  Kierownik Wydziału Technicznego Urzędu Gminy      p. Czesław Mazur,  niektórzy sołtysi, redaktor Tygodnika Skarżyskiego.                .
 
 Na liście obecności z 15 osobowego składu Rady , podpisy złożyło 13 radnych, co stanowi  87 % ustawowego  składu Rady, wobec czego  uchwały i decyzje podejmowane na sesji były prawomocne.
 Radny Łukasz Dąbek  spóźnił się tylko chwilę, dlatego w obradach uczestniczyło 14 radnych.
 Nieobecny radny  Tadeusz Fąfara   -   usprawiedliwiony.
 Listy obecności stanowią załącznik do protokołu.
 
 Ad.  2
 Sekretarzem obrad  powołano w kolejności alfabetycznej   radną  Zofię Molendowską-Cieloch ,  która wyraziła zgodę na pełnienie tej funkcji.
 
 Ad. 3
 Przewodniczący Rady p. Stanisław Starz   przeczytał zaproponowany porządek obrad , po czym zapytał czy są uwagi lub wnioski do porządku obrad.
 Uwag nie zgłoszono, czyli proponowany porządek obrad stał się  obowiązujący.
 Obowiązujący  porządek obrad .
 1.	Powitanie i stwierdzenie quorum.
 2.	Powołanie sekretarza obrad.
 3.	Przyjęcie porządku posiedzenia.
 4.	Sprawozdanie Wójta Gminy z pracy w okresie między sesjami.
 5.	Sprawozdanie z wykonania wniosków i uchwał Rady Gminy z poprzednich sesji.
 6.	Pytania, wnioski, postulaty
 7.	Udzielenie odpowiedzi na zadane pytania.
 8.	Rozpatrzenie skargi na działalność Wójta Gminy Łączna.
 9.	Podjęcie uchwał w sprawach:
 a)	rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Łączna
 b)	zmian budżetu gminy Łączna na  2012 rok
 c)	zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Łączna na lata 2012-2022
 10.	Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji .
 11.	Zakończenie obrad.
 
 Ad. 4  i  5
 Sprawozdanie Wójta Gminy z pracy w okresie między sesjami  oraz sprawozdanie z wykonania wniosków i uchwał Rady Gminy z poprzednich sesji.
 Sprawozdanie z działalności w okresie między sesjami tj. od dnia 30 października 2012r.
 do  29 listopada 2012r. oraz sprawozdanie z realizacji wniosków i uchwał Rady Gminy złożył  Wójt Gminy p. Romuald Kowaliński.       (zał. do  protokołu)
 I tak:
 I.   Uczestniczyłem :
 31 października  - w spotkaniu z Prezydentem w Urzędzie Miasta Skarżyska-Kam.
 w sprawie gospodarki odpadami,
 2 listopada  – w spotkaniu z Dyr. ZDP p. Markiem Czyżem w sprawie uzgodnień
 dotyczących prac przy drogach powiatowych  i lokalizacji przystanków.
 Uzgodniono wykonanie przepustu przy drodze powiatowej - zjazd do
 zbiornika Jaśle, naprawę przepustu przy drodze w Zagórzu i przystanek
 autobusowy w Zaleziance oraz wyrównanie  piaszczystego pobocza wzdłuż
 całej drogi powiatowej  w Zaleziance.
 7 listopada – w podpisaniu umowy na kredyt w ING Banku Śląskim
 8 listopada – w Zespole Szkół w Łącznej robocza wizyta dot. oceny stanu czystości
 jednostki i sprawdzenie funkcjonowania instalacji C.O. w całym budynku,
 12 listopada– w spotkaniu z p. Rafałem Graczkowskim w celu omówienia możliwości
 aplikowania o środki unijne  z PO KL działanie 9.5 inicjatywy oddolne,
 - w posiedzeniu Komisji Gospodarki Przestrzennej Rady Gminy Łączna
 15 listopada– we wręczeniu nagrody dla krwiodawcy z terenu Gminy Łączna wylosowanej
 w konkursie powiatowym. W tym roku nagrodę w postaci roweru o wart.
 1000 zł odebrała p. Renata Borek z Zalezianki,
 - w podpisaniu umowy z wykonawcami kotłowni przy Zespole Szkół w
 Łącznej,
 16 listopada – w ŚBRR w Kielcach w podpisaniu umowy na projekt  dot. remontu
 pomieszczeń po zlikwidowanej szkole  w Klonowie,
 22 listopada – w spotkaniu z Dyrektorami Szkół, koordynatorami projektów realizowanych
 w Zagórzu i Osełkowie, a także z przedstawicielkami KGW w sprawie
 przygotowania wniosków do działania 9.5.
 - wspólnie z policją i nadzorem budowlanym rozpoczęto kontrolę szczelności
 szamb w miejscowościach  Czerwona Górka, Jegrzna, Osełków,
 23 listopada – w posiedzeniu połączonych komisji Rady Gminy Łączna,
 26 listopada – w spotkaniu z Pracownikami GOPS Łączna z okazji święta pracownika
 socjalnego,
 27 listopada – w uroczystym oddaniu do użytku oczyszczani ścieków w Bliżynie,
 28 listopada  –w spotkaniu z dyr. Mirosławem Olejarczykiem z firmy ASA Tarnobrzeg Sp.
 z o.o. w sprawie kalkulacji stawek za odbiór  śmieci,
 - w spotkaniu z dyrekcją Zespołu Szkół w Łącznej w sprawie
 interwencji rodziców dzieci uczęszczających do zespołu.
 
 
 
 
 Jednocześnie przyjmowałem mieszkańców w sprawach:
 - skarg i wniosków,
 - rozwiązania konfliktów sąsiedzkich,
 - poszukiwania zatrudnienia,
 - utrzymania dróg gminnych i powiatowych.
 
 II. Wydałem zarządzenia:
 - w sprawie ustalenia dnia wolnego od pracy w Urzędzie Gminy Łączna,
 - w sprawie przeniesienia wydatków  budżetu Gminy Łączna na 2012 rok,
 - w sprawie zmian budżetu Gminy Łączna,
 
 W minionym tygodniu zleciłem zdjęcie gruntu i wyrównanie poboczy przy drogach gminnych tj. „Galerówka” i Czerwona Górka za przejazdem kolejowym, a także odwodnienia na końcowym odcinku tej drogi. Ponadto po odbiorze z naprawy zagęszczarki - uzupełnimy ubytki w drodze gminnej w Klonowie.
 
 Zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych informujemy, że w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego dotyczącego „Budowy budynku kotłowni wraz z instalacjami: wodociągową, kanalizacji sanitarnej, elektrycznej, centralnego ogrzewania, przyłączem kanalizacji sanitarnej, drogi dojazdowej wewnętrznej oraz przełożenie linii kablowej, dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty.
 Na podstawie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz kryteriów oceny ofert ustalono, iż oferta:
 - firmy Przedsiębiorstwo Usługowo-Budowlane, inż. Andrzej Król, Kajetanów 55, 26-050 Zagnańsk dla Zadania Nr 1 ( roboty budowlane) odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w Ustawie oraz w specyfikacji i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w specyfikacji kryterium wyboru.
 Firma za realizację przedmiotowego zamówienia podała kwotę 389 295,00 złotych brutto.
 - F.U.” TOMBUD” Tomasz Grzybowski, ul. Rejowska 99, pok. 310, 26-110 Skarżysko-Kamienna dla Zadania Nr 2 ( roboty instalacyjne ) odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w Ustawie oraz w specyfikacji i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w specyfikacji kryterium wyboru.
 Firma za realizację przedmiotowego zamówienia podała kwotę 353.936,39 złotych brutto.
 
 Wraz z nadchodzącym sezonem zimowym informuję, że :
 - ZGK w Łącznej do „akcji zima” zabezpieczył na placu 70 ton piasku i 15 ton soli drogowej, naprawił koparko – ładowarkę .
 Telefony kontaktowe w sprawie zimowego utrzymania dróg:
 - gminnych    	41 2548 965,   600 701 189   baza Zakładu
 600 346 787 M. Skóra
 696 179 873 M. Dulęba
 608 827 078 K. Ledwójcik
 - powiatowych
 41 25 45 813      24h jeśli jest ogłoszona „akcja zima”
 41 25 24 451      w godz. pracy ZDP w Skarżysku-Kam.
 
 W postępowaniu prowadzonym przez ZDP w trybie przetargu nieograniczonego na „Świadczenie usług samochodami ciężarowymi przy zimowym utrzymaniu dróg powiatowych na terenie gminy Łączna, Skarżysko Kościelne oraz miasta i gminy Suchedniów w sezonie zimowym 2012/2013” dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty tj. Przedsiębiorstwa Usługowo-Produkcyjno-Handlowego “KOP-TRANS” Jerzy Pijanowski 26–110 Skarżysko-Kamienna, ul. Jastrzębia 28  - oferującego wykonanie usługi objętej przetargiem za cenę brutto 240.148,80 zł.
 W nawiązaniu do korespondencji Starosty Kieleckiego, w dniu 23 listopada br. wystosowałem do Starosty Skarżyskiego pismo o treści jak w załączniku do nin. sprawozdania.
 Pozostałe wnioski Rady Gminy w Łącznej również realizowane są przez pracowników Urzędu na bieżąco, w miarę posiadanych środków.
 
 Na zakończenie sprawozdania Wójt Gminy przekazał  informacje z prasy o tym, że Ministerstwo Gospodarki pracuje nad zmianą zapisów ustawy – Prawo Energetyczne, w temacie oświetleń  Mop-ów  i węzłów komunikacyjnych  przy drogach szybkiego ruchu.
 Trwają również prace nad zmianą zapisów ustawy w sprawie przejmowania przez samorządy dróg tzw. starodroży  jak np. w naszej gminie  E-7.
 Prawdopodobnie zapisy zmienione zostaną w sposób następujący: jeżeli droga spełnia standardy drogi wojewódzkiej to przejmie  ją województwo, jeżeli spełni standardy drogi powiatowej to przejmie ją powiat  a pozostałe drogi gmina.
 
 Ad. 6  i  7
 Pytania, wnioski, postulaty  oraz  udzielenie odpowiedzi na zadane pytania.
 Radny Januchta  -  na prośbę mieszkańców miejscowości Kapkazy , proszę o usuniecie uskoku na drodze na granicy  Zaskala  i  Zagórza.
 Radny Wykrota  -  prosił o  zebranie pozostałego pobocza w Podzagnańszczu  ok. 30 m.
 Sołtys Zagórza p. Piec  -  prosił o wyjaśnienie dlaczego nadal wycinane są drzewa wokół Bukowej Góry , przecież były zapewnienia poprzedniego dyrektora , że drzewa nie będą wycinane, ponieważ stanowią naturalny pas ochrony przed zapyleniem jak również przed hałasem.
 Pan Sołtys   prosił również aby dalej kontynuowano ścinanie poboczy do Zagórza.
 Pan Wójt   -  zapewnił, że postara się wyjaśnić , na jakiej podstawie nadal dokonuje się  wycinki  drzew wokół Bukowej Góry.
 Radny Litwiński  -  zapytał czy coś wiadomo na temat zmiany stanowiska w sprawie wywozu śmieci poza region.
 Wójt Gminy  -  na dzień dzisiejszy trudno mi jest udzielić jednoznacznej odpowiedzi.
 Radny Wisowaty  -  w imieniu mieszkańców końcówki  Kamionek  prosił o ustawienie tablicy informacyjnej na końcu Kamionek  na posesji Pana Obarskiego , ponieważ Ci mieszkańcy uważają,  że są  niedoinformowani.
 Radny Dąbek  -  zapytał czy nadal można składać wnioski na azbest, a drugie pytanie to na jakim etapie jest projekt drogi Zajamnie.
 Wójt Gminy  -  odpowiedział, że można jeszcze składać wnioski na odbiór eternitu.  Chodzi o to aby jak największą ilość eternitu od mieszkańców odebrać.
 Kierownik Wydziału Technicznego p. Czesław Mazur  -  wyjaśnił problem projektowania drogi Zajamnie.  Każda droga o długości ponad 1 km wymaga decyzji środowiskowej. Projektant wystąpił o mapy na drogę w Zajamniu do Starostwa Powiatowego ale do dnia dzisiejszego map nie otrzymał ponieważ jak się okazało , map nie było dlatego teraz czekają na ich wykonanie .
 Wójt Gminy  -  dodał informację, że rada Nadzorcza Spółki PCC Silicium  udzieliła zgody na użyczenie   na 99 lat  gruntów pod budowę drogi Zajamnie.
 Radna Molendowska-Cieloch  -  zapytała czy coś wiemy na temat budowy MOP-u  na Występie.
 Wójt Gminy  -   Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad  przygotowuje takie ogłoszenie , że będzie realizowana budowa MOP-u.  Nic więcej nie mogę powiedzieć.
 Sołtys Zagórza p. Piec  -  zapytał kiedy nastąpi zmiana organizacji ruchu na krzyżówce dróg Zagórze i do Bukowej Góry.
 Wójt Gminy  -  w zasadzie wszystkie uzgodnienia już są , ale dokładnie temat rozeznam jutro i dam Panu Sołtysowi odpowiedź na piśmie
 Radny Januchta  -  zapytał w imieniu członków koła gospodyń wiejskich , jaka jest procedura pozyskania środków na stroje dla KGW.
 Wójt Gminy  -  poinformował, że nie jest to procedura bardzo skomplikowana. Środki na stroje w ostatnich latach można było pozyskać z Kapitału Ludzkiego   lub z Urzędu Marszałkowskiego.  Pełnej odpowiedzi w tym zakresie udzieliłby pan Rafał Graczkowski.
 Dobrze byłoby wyremontować również  budynek szkoły w Zagórzu  aby służył mieszkańcom Zagórza  i  Zaskala .
 Jeśli pozyskane środki nie będą wymagać wkładu własnego gminy to nie widzę tu żadnego problemu.  Natomiast jeśli konieczny będzie wkład własny to musi zdecydować rada gminy.
 Innych pytań nie zgłoszono.
 
 Ad.  8
 Rozpatrzenie skargi na działalność Wójta Gminy Łączna.
 Przewodniczący Rady p. Stanisław Starz  -  poinformował, że dnia 15 listopada 2012r. otrzymałem  pismo ze Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego  Wydział Polityki Społecznej  ze skargą Pani Anny Kopytek zam. Podzagnańszcze 57 , Gmina Łączna.  Skarga dotyczyła braku nadzoru ze strony Wójta Gminy nad podległymi pracownikami  oraz braku pomocy materialnej dla rodziny.
 Przewodniczący Rady  odczytał pismo.
 Dalej poinformował, że dnia  23 listopada 2012r. na połączonym posiedzeniu komisji Rady Gminy , zapoznałem radnych z treścią skargi  a poza tym  obszernych wyjaśnień udzielił Wójt Gminy Łączna .  Dla pełniejszego zobrazowania sytuacji odczytane zostały również  pisma:
 -  z  Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łącznej  z dnia  31.10.2012r. do Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego  Wydział Polityki Społecznej  w sprawie wyjaśnienia sytuacji materialnej rodziny i braku możliwości udzielenia  pomocy finansowej ,
 -  pismo Wójta Gminy Łączna z dnia 30.10.2012r. do Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego  Wydział Polityki Społecznej, w sprawie odpowiedzi na podobne zarzuty.  Po wysłuchaniu wszystkich wyjaśnień członkowie komisji  uznali skargę za niezasadną i z takim wnioskiem wystąpili do Rady Gminy.
 Przewodniczący Rady odczytał wniosek z połączonego posiedzenia komisji ,  po czym zapytał Radę Gminy czy są inne wnioski.
 Innych wniosków nie zgłoszono , wobec czego Przewodniczący Rady odczytał wniosek z połączonego posiedzenia komisji z dnia 23 listopada br. i poprosił o przegłosowanie.
 „Wnioskuje się do Rady Gminy Łączna, o uznanie skargi p. Anny Kopytek   zam. Podzagnańszcze 57,  Gmina Łączna , na Wójta Gminy Łączna w sprawie niedopełnienia obowiązków w zakresie nadzoru nad pracownikami  oraz braku pomocy dla rodziny  -  za nieuzasadnioną.”
 Wniosek został przyjęty przez Radę Gminy Łączna jednogłośnie    (za- 14 radnych / 14 obecnych)
 Przewodniczący Rady  zobowiązał się udzielić pisemnej odpowiedzi skarżącej oraz do wiadomości Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego  Wydział Polityki Społecznej .
 Ad. 9  a)
 Podjęcie uchwały w sprawie  rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Łączna.
 Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej radnego Andrzeja Wisowatego  o zapoznanie Rady Gminy  z ustaleniami Komisji Rewizyjnej.
 Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny  Andrzeja Wisowaty   -  odczytał protokół  Nr 10/K/2012   Komisji Rewizyjnej z kontroli Urzędu Gminy Łączna w dniu 15 listopada 2012r.
 Tematem kontroli było: kontrola działalności Wójta Gminy p. Romualda Kowalinskiego pod kątem rozpatrzenia skargi .
 Skarga od współwłaścicieli działki nr 140 w miejscowości Stawik  Gmina Łączna,  dotyczyła lokalizacji przejścia dla płazów przy ich działce budowlanej nr 140 w miejscowości Stawik.
 Po odczytaniu protokołu ,  Przewodniczący Rady   poprosił o pytania.
 Pytań nie zgłoszono.
 Przewodniczący Rady   -  przeprowadził głosowanie za przyjęciem uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Łączna.
 
 Uchwała  Nr  XXIII/176/2012
 Rady Gminy Łączna z dnia 29.11.2012r.
 Została podjęta jednogłośnie
 ( za- 14 radnych / 14 obecnych)
 Uchwała stanowi załącznik do protokołu.
 Przewodniczący Rady   -  zobowiązał się udzielić pisemnej odpowiedzi zainteresowanym stronom.
 
 Ad. 9  b)
 Podjęcie uchwały w sprawie  zmian budżetu gminy Łączna na  2012 rok .
 Skarbnik Gminy p. Alicja Miernik  -  zabrała głos w celu uzupełnienia zmian budżetu. Oprócz omówionych zmian na komisji, zaistniała jeszcze jedna zmiana a mianowicie wprowadzamy w dochody  20 000,- zł  jest to dotacja powiatu na usuwanie azbestu.  Prosiła radnych o naniesienie  poprawek w swoich projektach uchwały, według jej wskazówek . Radni poprawili sobie zapisy uchwały.
 Przewodniczący Rady  -  zapytał czy są jeszcze jakieś pytania.
 Pytań nie zgłoszono wobec czego Przewodniczący Rady   -  przeprowadził głosowanie za przyjęciem uchwały w sprawie zmian budżetu gminy Łączna na  2012 rok .
 
 Uchwała  Nr  XXIII/177/2012
 Rady Gminy Łączna z dnia 29.11.2012r.
 Została podjęta jednogłośnie
 ( za- 14 radnych / 14 obecnych)
 Uchwała stanowi załącznik do protokołu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Ad. 9  c)
 Podjęcie uchwały w sprawie  zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Łączna na lata 2012-2022.
 Skarbnik Gminy p. Alicja Miernik  -   poinformowała, że w związku ze zmianami budżetu o 20 000,-zł w dochodach  , należy również poprawić zał. Nr 1 do Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Łączna.  Radni nanieśli sobie poprawki w załączniku.
 Przewodniczący Rady  -  zapytał czy są jeszcze jakieś pytania do projektu uchwały.
 Pytań nie zgłoszono wobec czego Przewodniczący Rady   -  przeprowadził głosowanie za przyjęciem uchwały w sprawie  zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Łączna na lata 2012-2022.
 
 Uchwała  Nr  XXIII/178/2012
 Rady Gminy Łączna z dnia 29.11.2012r.
 Została podjęta jednogłośnie
 ( za- 14 radnych / 14 obecnych)
 Uchwała stanowi załącznik do protokołu.
 
 Ad. 10
 Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
 Przewodniczący Rady   –  zapytał czy radni zapoznali się z protokołem z poprzedniej sesji   i czy ktoś zgłasza uwagi.
 Uwag nie zgłoszono.
 Protokół  Nr  XXII/2012  z posiedzenia Rady Gminy Łączna  dnia 30 października 2012r.                         został przyjęty jednogłośnie   (za-  14 / 14 obecnych ).
 Ad. 11
 Porządek obrad został wyczerpany, obrady dobiegły końca.
 Przewodniczący Rady p. Stanisław Starz podziękował radnym zaproszonym gościom i wszystkim uczestnikom obrad za udział, po czym zakończył i zamknął kolejne XXIII -e    w kadencji posiedzenie Rady Gminy Łączna.
 
 
 
 
 
 
 Protokół sporządziła                                                  Sekretarz obrad
 
 Halina Dziarmaga                                                      Zofia Molendowska-Cieloch
 
 
 
 
 
 
 Data wprowadzenia: 2013-02-12 0856
 Data upublicznienia: 2013-02-12
 Art. czytany: 4522 razy
 
 
 |  |  |  Wiadomość wprowadził: Krzysztof Pastuszka |  | » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości |  |  |  | 
|   |  |  |  | Urząd Gminy Łączna Czerwona Górka 1B
 26 - 140 Łączna
 
 tel. 041/25 - 48 - 960
 fax. 041/25-48-977
 
 Godziny otwarcia:
 Poniedziałek
 7.30-16.00
 Wtorek - Czwartek
 7.30-15.30
 Piątek
 7.30-15.00
 
 Kasa czynna:
 poniedziałek - piątek
 8.00-13.30
 
 ePUAP – adres skrytki podawczej: /09v7jfy1xv/SkrytkaESP
 
 Starostwo Powiatowe
 w Skarżysku-Kamiennej
 www.spskarzysko.bip.doc.pl
 
 Dziennik Ustaw
 http://dziennikustaw.gov.pl
 Monitor Polski
 http://monitorpolski.gov.pl
 
 
 |  |  |  |