| 
| Uchwala Nr XXXV/240/2013 Rady Gminy Łączna z dnia 30 grudnia 2013 r. 
 w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Łączna na lata 2014-2022
 
 RADA GMINY
 ŁĄCZNA
 Uchwala Nr XXXV/240/2013
 Rady Gminy Łączna
 z dnia 30 grudnia 2013 r.
 w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Łączna na lata 2014-2022
 Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
 ( Dz. U. z 2013 r., poz.594 z późn. zm.)oraz art. 228 i art.230 ust. 6 ustawy z dnia 27 sierpnia
 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2013 r.. poz. 885 z późn. zm.)
 Rada Gminy uchwala, co następuje:
 §1
 1. Uchwala się Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Łączna na lata 2014-2022 zgodnie
 z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.
 2. Przyjmuje się objaśnienia przyjętych wartości z pkt. 1 zgodnie z załącznikiem Nr 2
 do niniejszej uchwały.
 3. Przyjmuje się wykaz przedsięwzięć zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały.
 §2
 Upoważnia się Wójta do zaciągnięcia zobowiązań:
 1) związanych z realizacją przedsięwzięć określonych w załączniku Nr 2, do wysokości
 limitu zobowiązań określonych w tym załączniku,
 2) z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest
 niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności
 wykraczają poza rok budżetowy.
 §3
 Upoważnia się Wójta do przekazywania kierownikom jednostek organizacyjnych uprawnień
 do zaciągania zobowiązań, o których mowa w § 2.
 §4
 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.
 §5
 1. Uchwała wchodzi w życie 1 stycznia 2014 roku.
 2. Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała Nr XXV/189/2013 Rady
 Gminy Łączna z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej
 Gminy Łączna na lata 2013-2022 z późniejszymi zmianami.
 (\
 PRZEWODNICZĄCY
 Staniem Starz
 RADA GMINY
 ŁĄCZNA
 Wieloletnia Prognoza Finansowa
 Załącznik Nr 1
 do Uchwały Nr XXXV/240/2013
 Rady Gminy Łączna
 z dnia 30.12.2013 r.
 Wyszczególnienie Dochody ogółem
 z tego:
 Dochody bieżące
 w tym:
 Dochody
 majątkowe
 w tym:
 dochody z tytułu
 udziału we
 wpływach z podatku
 dochodowego od
 osób fizycznych
 dochody z tytułu
 udziału we
 wpływach z podatku
 dochodowego od
 osób prawnych
 podatki i opłaty
 w tym:
 z podatku od
 nieruchomości
 z subwencji
 ogólnej
 z tytułu dotacji i
 środków
 przeznaczonych
 na cele bieżące
 ze sprzedaży
 majątku
 z tytułu dotacji
 oraz środków
 przeznaczonych
 na inwestycje
 LP 1 1.1 1.1.1 1.1.2 1.1,3 1.1.3.1 1.1.4 1.1.5 1.2 1.2.1 1.2.2
 Formuła [1 1]+[1.2]
 Wykonanie 2011 15 156 101,75 13 010 830,11 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 2 145 271,64 0,00 0,00
 Wykonanie 2012 14 846 811,30 13 194 755,32 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 1 652 055,98 433 969,00 0,00
 Plan 3 kw. 2013 16 013 271,00 14 367 781,00 1 934 043,00 5 897,00 2 461 100,00 1 080 000,00 6 395 467,00 3 316405,00 1 645 490,00 100 000,00 1 545 490,00
 Wykonanie 2013 1) 15 243 024,00 14 097 534,00 1 910 000,00 5 897,00 2 442 800,00 1 070 000,00 6 395 467,00 3 316 405,00 1 145 490,00 0,00 1 545 490,00
 2014 15 800 000,00 14 022 296,00 1 986 732,00 5 000,00 2 256 700,00 1 140 000,00 6 903 253,00 2 709 131,00 1 777 704,00 100 000,00 1 677 704,00
 2015 16 470 000,00 14 500 000,00 1 990 000,00 5 100,00 2 260 000,00 1 140 000,00 6 850 000,00 2 710 000,00 1 970 000,00 70 000,00 1 900 000,00
 2016 16 450 000,00 14 900 000,00 2 010 000,00 5 300,00 2 270 000,00 1 150 000,00 6 860 000,00 2 715 000,00 1 550 000,00 50 000,00 1 500 000,00
 2017 15 100 000,00 15 100 000,00 2 011 000,00 5 100,00 2 270 000,00 1 150 000,00 6 870 000,00 2 716 000,00 0,00 0,00 0,00
 2018 15 400 000,00 15 400 000,00 2 013 000,00 5 200,00 2 280 000,00 1 140 000,00 6 920 000,00 2 720 000,00 0,00 0,00 0,00
 2019 15 700 000,00 15 700 000,00 2 015 000,00 5 300,00 2 280 000,00 1 150 000,00 6 950 000,00 2 721 000,00 0.00 0,00 0,00
 2020 16 000 000,00 16 000 000,00 2 018 000,00 5 500,00 2 290 000,00 1 160 000,00 6 940 000,00 2 715 000,00 0,00 0,00 0,00
 2021 16 400 000,00 16 400 000,00 2 017 000,00 5 500,00 2 290 000,00 1 150 000,00 6 950 000,00 2 720 000,00 0,00 0,00 0,00
 2022 16 800 000,00 16 800 000,00 2 019 000,00 5 600,00 2 290 000,00 1 160 000,00 6 960 000,00 2 750 000,00 0,00 0,00 0,00
 Strona 1
 Wyszczególnienie Wydatki ogółem
 / z tego:
 Wynik budżetu
 Wydatki bieżące
 w tym:
 Wydatki majątkowe
 z tytułu poręczeń i
 gwarancji
 w tym:
 na spłatę przejętych
 zobowiązań samodzielnego
 publicznego zakładu opieki
 zdrowotnej
 przekształconego na
 zasadach określonych w
 przepisach o działalności
 leczniczej, w wysokości w
 jakiej nie podlegają
 sfinansowaniu dotacją z
 budżelu państwa)
 wydatki na obsługę
 długu
 w tym:
 gwarancje i poręczenia
 podlegające wyłączeniu z
 limitów spłaty zobowiązań
 określonych w art. 243 ust. 3
 pkt 2 ustawy z dnia 27
 sierpnia 2009 r. o finansach
 publicznych (Dz. U. Nr 157,
 poz, 1240, z późn. zm.) lub
 art 169 ust. 3 pkt 2 ustawy z
 dnia 30 czerwca 2 0 0 5 1 o
 finansach publicznych (Dz.
 U. Nr 249. poz. 2104,z
 póżn. zm.)
 odsetki i dyskonto
 określone w art. 243
 ust. 1 ustawy lub
 art. 169 ust. 1 ufp z
 2005 r.
 Lp 2 2.1 2.1.1 2.1.1.1 2.1.2 2.1.3 2.1.3.1 2.2 3
 Formuła [ 2 . 1 ]+ [2.2] [11-12]
 Wykonanie 2011 17 161 334.25 11 413 553,71 0,00 0,00 0,00 219 927,93 219 927,93 5 747 780,54 -2 005 232,50
 Wykonanie 2012 14 600 402,35 12 360 983,30 0,00 0,00 0,00 333 150,46 333 150,46 2 239 419,05 246 408,95
 Plan 3 kw 2013 17 468 271,00 13 606 654,00 0,00 0,00 0,00 320 000,00 320 000,00 3 861 617,00 -1 455 000,00
 Wykonanie 2013 1) 16 698 024,00 13 336 407,00 0,00 0,00 0,00 270 000,00 270 000,00 3 361 617,00 -1 455 000,00
 2014 16 900 000,00 13 303 704,00 0,00 0,00 0,00 300 000,00 300 000,00 3 596 296,00 -1 100 000,00
 2015 15 737 600,00 13 277 431,00 0,00 0,00 0,00 200 000,00 200 000,00 2 460 169,00 732 400,00
 2016 15 672 499,25 13 120 380,25 0,00 0,00 0,00 140 000,00 140 000,00 2 552 119,00 777 500,75
 2017 14 280 000,00 13 535 092,00 0,00 0,00 0,00 120 000,00 120 000,00 744 908,00 820 000,00
 2018 14 402 500,00 13 958 500,00 0,00 0,00 0,00 100 000,00 100 000,00 444 000,00 997 500,00
 2019 14 546 936,00 13 959 700,00 0,00 0,00 0,00 85 000,00 85 000,00 587 236,00 1 153 064,00
 2020 14 900 000,00 14 356 000,00 0,00 0,00 0,00 56 000,00 56 000,00 544 000,00 1 100 000,00
 2021 15 150 000,00 14 675 600,00 0,00 0,00 0,00 50 000,00 50 000,00 474 400,00 1 250 000,00
 2022 15 905 646,00 15 330 000,00 0,00 0,00 0,00 30 000,00 30 000,00 575 646,00 894 354,00
 Strona 2
 1 z tego:
 w tym: w tym: w tym: w tym:
 Wyszczególnienie Przychody
 budżetu
 Nadwyżka
 budżetowa z lat
 ubiegłych
 na pokrycie
 deficytu budżetu
 Wolne środki, o
 których mowa w
 art. 217 ust.2 pkt
 6 ustawy
 na pokrycie
 deficytu budżetu
 Kredyty,
 pożyczki, emisja
 papierów
 wartościowych
 na pokrycie
 deficytu budżetu
 Inne przychody
 niezwiązane z
 zaciągnięciem
 długu
 na pokrycie
 deficytu budżetu
 Lp 4 4.1 4.1.1 4.2 4.2.1 4.3 4.3.1 4.4 4.4.1
 Formuła [4.1]+ [4.2]+ [4.3]
 + [4.4]
 Wykonanie 2011 3 247 704,36 0,00 0,00 207 704,36 207 704,36 3 040 000,00 0,00 0,00 0,00
 Wykonanie 2012 756 686,86 0,00 0,00 156 686,86 0,00 600 000,00 0,00 0,00 0,00
 Plan3kw. 2013 2 438 200,00 0,00 0,00 215 895,00 135 000,00 2 222 305,00 1 320 000,00 0,00 0,00
 Wykonanie 2013 1) 2 075 895,00 0,00 0,00 215 895,00 135 000,00 1 860 000,00 1 320 000,00 0,00 0,00
 2014 2 046 000,00 0,00 0,00 246 000,00 100 000,00 1 800 000,00 1 000 000,00 0,00 0,00
 2015 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2016 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2017 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2018 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2019 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2020 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2021 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2022 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 Strona 3
 i
 Wyszczególnienie Rozchody
 budżetu
 z tego /
 Kwota długu
 w tym: Kwota
 zobowiązań
 wynikających z
 przejęcia przez
 jednostk ę
 samorządu
 terytorialnego
 zobowiązań po
 likwidowanych i
 przekształca nych
 jednostka ch
 zaliczanych do
 sektora fina nsów
 publicznych
 Spłaty rat
 kapitałowych
 kredytów i
 pożyczek oraz
 wykup papierów
 wartościowych
 w tym:
 Inne rozchody
 niezwiązane ze
 spłatą długu
 Ł ą c z n a k w o ta
 w y ł ą c z e ń z
 o g r a n i c z e ń d ł u gu
 o k r e ś l o n y c h w art.
 170 u s t . 3 u f p z
 2005 r. o r a z w art
 36 u s t a w y o
 z m i a n i e n i e k t ó r y ch
 u s t a w w z w i ą z k u z
 r e a l i z a c j ą u s t a wy
 b u d ż e t o w e j
 w tym:
 Wskaźnik
 zadłużenia do
 dochodów
 ogółem
 określony w art.
 170 ufp z 2005
 r., bez
 uwzględniania
 wyłączeń
 określonych w
 pkt 6.1.
 Wskażinik
 zadłużeń ia do
 dochodów
 ogółem, o
 którym mowa w
 .art. 170 ufp z
 2005 r., po
 uwzględnieniu
 wyłączień
 określonych w
 pkt 6. 1 .
 łączna kwota przypadających
 na dany rok kwot wyłączeń
 określonych w: art. 243 ust 3
 pkt 1 ustawy (lub art 169 ust. 3
 pkl 1 ufp z 2005 r ) , art. 121a
 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009
 r. - Przepisy wprowadzające
 ustawę o finansach
 publicznych (Dz. u . Nr 157,
 poz. 1241, z późn. z m ) oraz
 art. 36 ustawy z dnia 7 grudnia
 2012 r. 0 zmianie niektórych
 ustaw w związku z realizacją
 ustawy budżelowej (Dz.U. poz.
 1456)
 w tym:
 kwota wyłączeń z
 ograniczeń długu
 określonych w art.
 170 ust. 3 ufp z
 2005 r.
 k w o t a
 p r z y p a d a j ą c y c h na
 d a n y r o k kwot
 w y ł ą c z e ń
 o k r e ś l o n y c h w art
 243 u s t . 3 p k t 1
 u s t a w y l u b art 169
 u s t . 3 p k t 1 u f p z
 2005 r.
 Lp 5 5.1 5.1.1 5.1.1.1 5.2 6 6.1 6.1.1 6.2 6.3 7
 Formuła [5.1] + [5.2] [6]/[1 ([6]-[6.1]/[1]
 W y k o n a n i e 2011 1 085 785,00 1 085 785,00 0,00 0,00 0,00 5 996 800,00 0,00 0,00 39,57% 39,57% 0,00
 W y k o n a n i e 2012 787 200,00 787 200,00 0,00 0,00 0,00 5 809 600,00 0,00 0,00 39,13% 39,13% 0,00
 P l a n 3 k w 2013 983 200,00 983 200,00 0,00 0,00 0,00 7 397 323,75 0,00 0,00 46,19% 46,19% 0,00
 W y k o n a n i e 2013 1) 1 147 400,00 1 147 400,00 0,00 0,00 0,00 6 870 818,75 0,00 0,00 45,08% 45,08% 0,00
 2014 946 000,00 946 000,00 0,00 0,00 0,00 7 724 818,75 0,00 0,00 48,89% 48,89% 0,00
 2015 732 400,00 732 400,00 0,00 0,00 0,00 6 992 418,75 0,00 0,00 42,46% 42,46% 0,00
 2016 777 500,75 777 500,75 0,00 0,00 0,00 6 214 918,00 0,00 0,00 37,78% 37,78% 0,00
 2017 820 000,00 820 000,00 0,00 0,00 0,00 5 394 918,00 0,00 0,00 35,73% 35,73% 0,00
 2018 997 500,00 997 500,00 0,00 0,00 0,00 4 397 418,00 0,00 0,00 28,55% 28,55% 0,00
 2019 1 153 064,00 1 153 064,00 0,00 0,00 0,00 3 244 354,00 0,00 0,00 20,66% 20,66% 0,00
 2020 1 100 000,00 1 100 000,00 0,00 0,00 0,00 2 144 354,00 0,00 0,00 13,40% 1 3,40% 0,00
 2021 1 250 000,00 1 250 000,00 0,00 0,00 0,00 894 354,00 0,00 0,00 5,45% 5,45% 0,00
 2022 894 354,00 894 354,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00% 0,00% 0,00
 Strona
 Wyszczególnienie
 Relacja zrównoważenia wydatków bieżących, o
 której mowa w art. 242 ustawy
 Wskaźnik spłaty zobow..,-ań
 Wskaźnik
 p l a n o w a n e j łącznej
 kwoty spłaty
 z o b o w i ą z a ń , o
 której mowa w art.
 1 6 9 ust. 1 u f p z
 2 0 0 5 r. do
 d o c h o d ó w o g ó ł e m,
 b e z u w z g l ę d n i e n ia
 w y ł ą c z e ń
 o k r e ś l o n y c h w pkt
 5 . 1 . 1 .
 Wskaźnik
 p l a n o w a n e j łącznej
 k w o t y spłaty
 z o b o w i ą z a ń , o
 której mowa w art
 1 6 9 ust. 1 ufp z
 2 0 0 5 r. do
 d o c h o d ó w o g ó ł e m,
 p o u w z g l ę d n i e n iu
 w y ł ą c z e ń
 p r z y p a d a j ą c y c h na
 dany rok
 o k r e ś l o n y c h w pkt
 5 . 1 . 1 .
 Wskaźnik planowanej
 łącznej kwoty spłaty
 zobowiązań, o które]
 mowa w art. 243 ust. 1
 ustawy do dochodów
 ogółem, bez
 uwzględnienia
 zobowiązań związku
 współlworzonego przez
 jednostkę samorządu
 terytorialnego i bez
 uwzględniania
 wyłączeń
 przypadających na
 dany rok określonych w
 pkl 5.1.1,
 Wskaźnik planowanej
 łącznej kwoty spłaty
 zobowiązań, o której mowa
 w art. 243 ust. 1 ustawy do
 dochodów ogółem, bez
 uwzględnienia zobowiązań
 związku współlworzonego
 przez jednostkę samorządu
 terytorialnego, po
 uwzględnieniu wyłączeń
 przy padających na dany rok
 określonych w pkt 5.1.1.
 Kwota zobowiązań
 związku
 współtworzonego przez
 jednostkę samorządu
 terytorialnego
 przypadających do
 spłaty w d a n y m roku
 budżetowym,
 podlegająca doliczeniu
 zgodnie z art. 244
 ustawy
 Wskaźnik planowanej
 łącznej kwoty spłaty
 zobowiązań, o które]
 mowa w art. 243 ust 1
 ustawy do dochodów
 ogółem, po
 uwzględnieniu
 zobowiązań związku
 współtworzonego przez
 jednoslkę samorządu
 terytorialnego oraz po
 uwzględnieniu
 wyłączeń
 Dopuszczalny wskaźnik
 spłaty zobowiązań
 o k r e ś l o n y w art. 243
 ustawy, po
 uwzględnieniu
 w y ł ą c z e ń określonych
 w art. 36 ustawy z dnia
 7 g r u d n i a 2012 r. o
 z m i a n i e niektórych
 ustaw w związku z
 realizacją ustawy
 budżetowej, obliczony
 w oparciu o plan 3
 kwartałów roku
 poprzedzającego rok
 budżetowy
 Dopuszczalny
 wskaźnik spłaty
 zobowiązań określony
 w art. 243 ustawy, po
 uwzględnieniu
 wyłączeń określonych
 w art. 36 ustawy z dnia
 7 grudnia 2012 r. o
 zmianie niektórych '
 ustaw w z w i ą z k u z
 realizacją ustawy
 budżetowej, obliczony
 w oparciu o wykonanie
 roku poprzedzającego
 rok budżetowy
 Informacja o spełnieniu
 wskaźnika spłaty
 zobowiązań
 określonego w art. 243
 ustawy, po
 uwzględnieniu
 zobowiązań związku
 współtworzonego przez
 jednostkę samorządu
 terytorialnego oraz po
 uwzględnieniu
 wyłączeń określonych
 w pkt 5.1.1..
 obliczonego w oparciu
 o plan 3 kwartałów roku
 poprzedzającego rok
 budżetowy
 Infonnacja o
 spełnieniu wskaźnika
 spłaty zobowiązań
 określonego w art. 243
 ustawy, po
 uwzględnieniu
 zobowiązań związku
 współtworzonego przez
 jednostkę samorządu
 terytorialnego oraz po
 uwzględnieniu
 wyłączeń określonych
 w p k t 5.1.1.,
 obliczonego w oparciu
 o wykonanie roku
 poprzedzającego rok
 budżetowy
 Różnica między
 dochodami bieżącymi a
 wydatkami bieżącymi
 Różnica między
 dochodami bieżącymi,
 powiększonymi 0
 nadwyżkę budżetową
 określoną w pkt 4 1 i
 wolne środki określone
 w pkt 4.2. a wydatkami
 bieżącymi,
 porrmiejszonymi[6]) o
 wydatki określone w pkt
 2.1.2.
 Lp 8.1 8.2 9.1 9.2 9.3 9.4 9,5 9.6 9.7 9.7 1 9.8 9.8.1
 Formuła [ 1 1 ] - [ 2 1]
 [ 1 . 1 ] + [ 4 . 1 ] + [ 4 . 2 ] -
 [2.11-12.1.21
 ([2.1.1] + [2.1.3.11 +
 [ 5 . 1 ] ) / | 1 ]
 ([2 1.1] + [2.1 3 1) » [SI) -
 151 1 j - l 2 . i l 1] )/[1|
 ( [ 2 . 1 . 1 ] + [2.1.3.1] +
 15.1]) / [1]
 ([2.1 1] + [2.1 3.11 + 15.1]-
 [5 1.1] -12.1.1.1] ) / [ 1]
 (12.1.1].[2.1 31].[5 1M9S]-
 [5.1.IH2.1 i W<)
 ś r e d n i a z trzech
 poprzednich lat [9.6,1 j
 średnia z trzech
 poprzednich lat [9,6,1] [9.6] - [ 9 . 7] [9.6]-[9.7.1]
 W y k o n a n i e 2 0 11 1 597 276,40 1 804 980,76 8,62% 8,62% 8,62% 8,62% 0,00 8,62% 0,00% 0,00% TAK TAK
 Wykonanie 2 0 1 2 833 772,02 990 458,88 7 , 5 5% 7,55% 7,55% 7 , 5 5% 0,00 7,55% 0,00% 0,00% TAK TAK
 Plan 3 kw 2 0 1 3 761 127,00 977 022,00 8,14% 8,14% 8,14% 8,14% 0,00 8,14% 0,00% 0,00% TAK TAK
 Wykonanie 2 0 1 3 1) 761 127,00 977 022,00 9,30% 9,30% 9,30% 9,30% 0,00 9,30% 0,00% 0,00% TAK TAK
 2 0 1 4 718 592,00 964 592,00 7,89% X 7,89% 7,89% 0,00 7,89% 8,15% 8,02% TAK TAK
 2 0 1 5 1 222 569,00 1 222 569,00 5,66% X 5,66% 5,66% 0,00 5,66% 6,37% 6,24% TAK TAK
 2 0 1 6 1 779 619,75 1 779 619,75 5 , 5 8% X 5,58% 5 , 5 8 % 0,00 5,58% 6,14% 6,01% TAK TAK
 2 0 1 7 1 564 908,00 1 564 908,00 6,23% X 6,23% 6,23% 0,00 6,23% 8,05% 8,05% TAK TAK
 2 0 1 8 1 441 500,00 1 441 500,00 7,13% X 7,13% 7,13% 0,00 7,13% 9,78% 9,78% TAK TAK
 2 0 1 9 1 740 300,00 1 740 300,00 7,89% X 7,89% 7,89% 0,00 7,89% 10,28% 10,28% TAK TAK
 2 0 2 0 1 644 000,00 1 644 000,00 7,23% X 7,23% 7,23% 0,00 7,23% 10,27% 10,27% TAK TAK
 2 0 2 1 1 724 400,00 1 724 400,00 7,93% X 7,93% 7,93% 0,00 7,93% 10,24% 10,24% TAK TAK
 2 0 2 2 1 470 000,00 1 470 000,00 5,50% X 5,50% 5,50% 0,00 5,50% 10,62% 10,62% TAK TAK
 Strona 5
 w tym na: Informacje uzupełniające o wybranyo, .odzajach wydatków budżetowych
 z tego:
 Wyszczególnienie
 Przeznaczenie
 prognozowanej
 nadwyżki
 budżetowej
 Spłaty kredytów,
 pożyczek i wykup
 papierów -:
 wartościowych
 Wydatki bieżące na
 wynagrodzenia i
 składki od nich
 naliczane
 Wydatki związane z
 funkcjonowaniem
 organów jednostki
 samorządu
 terytorialnego)
 Wydatki objęte
 limitem art. 226 ust.
 3 ustawy bieżące majątkowe
 Wydatki
 inwestycyjne
 kontynuowane
 Nowe wydatki
 inwestycyjne
 Wydatki majątkowe
 w formie dotacji
 Lp 10 10.1 11.1 11.2 11.3 11.3.1 11.3.2 11.4 11.5 11.6
 Formuła [11.3.1]+ [11.3.2]
 Wykonanie 2011 0,00 0,00 5 610 115,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 Wykonanie 2012 0,00 0,00 5 802 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 Plan3kw. 2013 0,00 0,00 6 620 820,00 1 361 200,00 3 742 634,00 901 217,00 2 841 417,00 2 303 978,00 1 557~ 639,00 0,00
 Wykonanie 2013 1) 0,00 0,00 6 620 000,00 1 361 000,00 3 742 634,00 901 217,00 2 841 417,00 2 303 978,00 1 557' 639,00 0,00
 2014 0,00 0,00 6 100 000,00 1 443 200,00 3 664 808,00 598 512,00 3 066 296,00 2 476 296,00 1 120 000,00 330 000,00
 2015 732 400,00 732 400,00 6 151 200,00 1 448 000,00 2 722 776,50 312 776,50 2 410 000,00 1 100 000,00 1 360 169,00 0,00
 2016 777 500,75 777 500,75 6 182 000,00 1 408 000,00 2 690 000,00 160 000,00 2 530 000,00 2 000 000,00 552 119,00 0,00
 2017 820 000,00 820 000,00 6 215 000,00 1 460 000,00 530 000,00 0,00 530 000,00 530 000,00 214- 908,00 0,00
 2018 997 500,00 997 500,00 6 220 000,00 1 470 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 444 000,00 0,00
 2019 1 153 064,00 1 153 064,00 6 225 000,00 1 500 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 587' 236,00 0,00
 2020 1 100 000,00 1 100 000,00 6 240 000,00 1 510 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 544- 000,00 0,00
 2021 1 250 000,00 1 250 000,00 6 255 000,00 1 520 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 474 400,00 0,00
 2022 894 354,00 894 354,00 6 260 000,00 1 528 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 575 646,00 0,00
 Strona 6
 Finansowanie programó ,'ojektów lub zadań realizowanych z udziałem środków, o których mow„ w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy
 w tym' w tym: w tym:
 Dochody bieżące
 na programy,
 projekty lub zadania
 finansowane z
 udziałem środków,
 o których mowa w
 art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3
 ustawy
 w tym: Dochody w tym:
 Wydatki bieżące na
 programy, projekty
 lub zadania
 finansowane z
 udziałem środków,
 o których mowa w
 art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3
 ustawy
 Wydatki bieżące na
 realizację pro-gramu,
 projektu lub zadania
 wynikające wyłącznie
 z zawartych u mów z
 podmiotem
 dysponującym
 środkami, o totórych
 mowa w art. £5 ust. 1
 pkt 2 ustawy
 Wyszczególnienie
 środki określone w
 art. 5 ust. 1 pkt 2
 ustawy
 środki określone w
 art. 5 ust. 1 pkt 2
 ustawy wynikające
 wyłącznie z
 zawartych umów na
 realizację programu,
 projektu lub zadania
 majątkowe na
 programy, projekty
 lub zadania
 finansowane z
 udziałem środków,
 o których mowa w
 art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3
 ustawy
 środki określone w
 art. 5 ust. 1 pkt 2
 ustawy
 środki określone w
 art, 5 ust. 1 pkt 2
 ustawy wynikające
 wyłącznie z
 zawartych umów na
 reałizację programu,
 projektu lub zadania
 finansowane
 środkami ,;
 określonymi w art. 5
 ust. 1 pkt 2 ustawy
 Lp 12.1 12.1.1 12.1.1.1 12.2 12.2.1 12,2.1.1 12.3 12.3.1 12.3.2
 Formuła
 Wykonanie 2011 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 Wykonanie 2012 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 P l a n 3 kw. 2013 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 Wykonanie 2013 1) 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2014 540 264,00 540 264,00 540 264,00 1 677 704,00 1 677 704,00 1 677 704,00 598 512,00 598 512,00 59S 512,00
 2015 457 383,00 457 383,00 457 383,00 1 900 000,00 1 900 000,00 1 900 000,00 152 775,00 152 775,00 152 775,00
 2016 0,00 0,00 0,00 1 500 000,00 1 500 000,00 1 500 000,00 0,00 0,00 0,00
 2017 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2018 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2019 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2020 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2021 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2022 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 Strona
 1
 Wyszczególnienie
 Kwoty dotyczące przejęcia i spłaty zobowiązań po samouzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej oraz pokrycia ujemnego wyniku
 Wydatki majątkowe
 na programy,
 projekty lub zadania
 finansowane z
 udziałem środków,
 o których mowa w
 art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3
 ustawy
 w tym: Kwota zobowiązań
 wynikających z
 przejęcia przez
 jednostkę
 samorządu
 terytorialnego
 zobowiązań po
 likwidowanych i
 przekształcanych
 samodzielnych
 zakładach opieki
 zdrowotnej
 Dochody
 budżetowe z tytułu
 dotacji celowej z
 budżetu państwa, o
 której mowa w art.
 196 ustawy z dnia
 15 kwietnia 2011 r.
 o działalności
 leczniczej (Dz.U. Nr
 112, poz. 654, z
 póżn. zm.)
 Wysokość
 zobowiązań
 podlegających
 umorzeniu, o którym
 mowa w art. 190
 ustawy o
 działalności
 leczniczej
 Wydatki na spłatę
 przejętych
 zobowiązań
 samodzielnego
 publicznego zakładu
 opieki zdrowotnej
 przekształconego
 na zasadach
 określonych w
 przepisach o
 działalności
 leczniczej
 Wydatki na spłatę
 przejętych
 zobowiązań
 samodzielnego
 publicznego zakładu
 opieki zdrowotnej
 likwidowanego na
 zasadach
 określonych w
 przepisach o
 działalności
 leczniczej
 Wydatki na spłatę
 zobowiązań
 samodzielnego
 publicznego zakładu
 opieki zdrowotnej
 przejętych do końca
 2011 r. na
 podstawie
 przepisów o
 zakładach opieki
 zdrowotnej
 Wydatki bieżące na
 pokrycie ujemnego
 wyniku finansowego
 samodzielnego
 publicznego zakładu
 opieki zdrowotnej
 finansowane
 środkami
 określonymi w art. 5
 ust. 1 pkt 2 ustawy
 Wydatki majątkowe
 na realizację
 programu, projektu
 lub zadania
 wynikające wyłącznie
 z zawartych umów z
 podmiotem
 dysponującym
 środkami, o których
 mowa w art, 5 ust. 1
 pkt 2 ustawy
 Lp 12.4 12.4 1 12.4.2 13.1 13.2 13.3 13.4 13.5 13.6 13.7
 Formuła
 Wykonanie 2011 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 Wykonanie 2012 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 Plan 3 kw. 2013 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 Wykonanie 2013 1) 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2014 2 946 296,00 2 946 296,00 2 946 296,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2015 2 410 000,00 2 410 000,00 2 410 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2016 2 000 000,00 2 000 000,00 2 000 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2017 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2018 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2019 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2020 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2021 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2022 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 Strona 8
 Wyszczególnienie
 D. : uzupełniające o długu i jego spłacie
 Spłaty rat
 kapitałowych oraz
 wykup papierów
 wartościowych, o
 których mowa w pkt.
 5.1., wynikające
 wyłącznie z tytułu
 zobowiązań już
 zaciągniętych
 Kwota długu,
 którego planowana
 spłata dokona się z
 wydatków budżetu
 Wydatki
 zmniejszające dług
 w tym:
 Wynik operacji
 niekasowych
 wpływających na
 kwotę długu (min.
 umorzenia, różnice
 kursowe)
 spłata zobowiązań
 wymagalnych z lat
 poprzednich, innych
 niż w pkt 14,3.3
 związane z
 umowami
 zaliczanymi do
 tytułów dłużnych
 wliczanych w
 państwowy dług
 publiczny
 wypłaty z tytułu
 wymagalnych
 poręczeń i
 gwarancji
 Lp 14.1 14.2 14.3 14.3.1 14.3.2 14.3.3 14.4
 Formuła
 Wykonanie 2011 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 Wykonanie 2012 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 Plan 3 kw. 2013 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 Wykonanie 2013 1) 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2014 946 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2015 732 400,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0.00 0,00
 2016 777 500,76 0,00 0,00 0,00 0,00 o.ou 0,00
 2017 820 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2018 637 500,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2019 793 064,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2020 740 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2021 890 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 2022 534 354,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 PRZEWO
 RAD;
 Staniała
 :ZACY
 Strona 9
 RADA GMINY
 ŁĄCZNA
 Załącznik Nr 2
 do Uchwały Nr XXXV/240/2013
 Rady Gminy Łączna
 z dnia 30.12.2013r.
 Objaśnienia do przyjętych wartości do Wieloletniej Prognozy Finansowej
 Gminy Łączna na lata 2014-2022.
 I. Wieloletnia Prognoza Finansowa
 Wieloletnia Prognoza Finansowa służyć ma ocenie sytuacji finansowej
 JST przez jej organy, a także instytucje finansowe. Analiza wielkości
 budżetowych umożliwia ocenę możliwości inwestycyjnych i zdolności
 kredytowej jednostki.
 Wieloletnia Prognoza Finansowa ma charakter planu kroczącego
 aktualizowanego corocznie.
 Założenia prognostyczne powinny być ustalone na podstawie kształtowania się
 sytuacji finansowej w conajmniej dwóch ostatnich latach i przewidywanych
 tendencji rozwoju.
 Inicjatywa w zakresie sporządzania projektu uchwały w sprawie WPF i jej
 zmiany należy wyłącznie do zarządu JST, w przypadku Gminy Łączna do
 Wójta.
 Projekt uchwały w sprawie WPF zawiera załączniki określające:
 a) w załączniku nr 1 do projektu uchwały :
 - wieloletnią prognozę kształtowania się podstawowych wielkości
 budżetowych, oraz kwoty długu i jego spłat ( dochody , wydatki, wynik
 budżetu, przychody , rozchody, przeznaczenie nadwyżki, sfinansowanie
 deficytu, kwotę długu, relację o której mowa w art 243 uofp).
 - objaśnienia do Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2014-2022.
 b) w załączniku nr 2 do projektu uchwały:
 - wykaz przedsięwzięć, ich nazwę i cel, jednostkę organizacyjną
 odpowiedzialną za realizację, okres realizacji. Łączne nakłady finansowe,
 limity wydatków w poszczególnych latach i limity zobowiązań.
 W WPF określona została również informacja o relacji tzw. nowego limitu
 obsługi zadłużenia gminy.
 Nowy wskaźnik zadłużenia liczony jest jako średnia arytmetyczna sumy relacji
 bazowych z trzech lat poprzedzających rok budżetowy. Wskaźnik obsługi
 zadłużenia obliczony jest dla każdego roku jako procentowy udział kwot
 przeznaczonych na obsługę długu do dochodów ogółem.
 W praktyce konstrukcja nowego wskaźnika obsługi zadłużenia oznacza, że
 zdolność kredytowa gminy uzależniona jest od jej sytuacji finansowej.
 Kondycja finansowa w tym przypadku mierzona jest stosunkiem tzw. nadwyżki
 operacyjnej ( różnica pomiędzy dochodami bieżącymi , a wydatkami
 bieżącymi) powiększonej o wpływy ze sprzedaży majątku do dochodów
 ogółem w trzech ostatnich latach.
 Reasumując - im większa nadwyżka operacyjna tym większa możliwość
 finansowania wydatków majątkowych i obsługi zadłużenia.
 1. Prognoza dochodów
 W WPF która jest ustalona na lata 2014-2022 wielkości planowanych
 dochodów bieżących przyjęto na podstawie wykonania roku 2011 i 2012 , oraz
 przewidywanego wykonania roku 2013 przy uwzględnieniu danych
 wynikających z ewidencji podatków i opłat lokalnych. Na podstawie
 posiadanych danych przewiduje się wzrost dochodów bieżących wynikający z
 wprowadzenia od 1 lipca 2013 roku opłat z tytułu gospodarowania odpadami
 komunalnymi, oraz wynikających z założonego wzrostu dochodów bieżących
 na poziomie 2 %. Założono , że wzrost dochodów bieżących w tym tempie
 będzie utrzymywał się przez kolejne lata objęte prognozą.
 Z dochodów majątkowych zaplanowano :
 1. W 2014 roku zaplanowano kwotę 1 777 704 zł jako dofinansowanie do
 inwestycji realizowanych z udziałem środków europejskich , oraz kwotę
 100 000 zł jako wpływ ze sprzedaży majątku ( nieruchomości gminnych).
 2. W 2015 roku zaplanowano kwotę 1 900 000 zł jako dofinansowanie do
 inwestycji realizowanych z udziałem środków europejskich , oraz kwotę
 70 OOOzł jako wpływ ze sprzedaży majątku ( nieruchomości gminnych),
 natomiast w roku 2016 kwotę 1 900 000 jako dofinansowanie do inwestycji
 realizowanych z udziałem środków europejskich , oraz kwotę 50 OOOzł jako
 wpływ ze sprzedaży majątku ( nieruchomości gminnych).
 Przyjęte wielkości dochodów ze sprzedaży majątku są realne do osiągnięcia,
 planuje się ogłoszenie powtórnego przetargu na sprzedaż nieruchomości
 gminnych.
 2. Prognoza wydatków
 W zakresie wydatków bieżących ujęto wydatki na :
 - wynagrodzenia i składki od nich naliczane wszystkich jednostek
 budżetowych ,
 - funkcjonowanie organów Rady Gminy i Wójta,
 - na obsługę długu,
 - bieżące utrzymanie jednostek gminnych wynikające z zawartych umów.
 W przedstawionej WPF zauważamy , iż wydatki bieżące wzrastają w
 porównaniu do bieżącego roku budżetowego , co również spowodowane jest
 wzrostem wydatków związanych z organizacją zadań dotyczących
 zagospodarowania odpadów komunalnych, oraz przyjęto stopę inflacji - wzrost
 o 2,4 %, który uwzględniono w kolejnych latach objętych prognozą.
 W latach 2014- 2017 w wydatkach majątkowych zaplanowano realizację
 przedsięwzięć przewidzianych w Wykazie Przedsięwzięć do WPF.
 3. Prognoza deficytu budżetu
 Budżet Gminy Łączna na rok 2014 jest budżetem deficytowym - zaplanowano
 deficyt w kwocie 1 100 000 z ł , który zostanie pokryty przychodami z kredytu
 w kwocie 1 000 000 zł, oraz z wolnych środków w kwocie 100 000 zł.
 W następnych latach zaplanowano budżet nadwyżkowy, i tak:
 - w 2015 roku nadwyżka w kwocie 732 400 zł,
 - w 2016 roku nadwyżka w kwocie 777 500,75 zł,
 - w 2017 roku nadwyżka w kwocie 820 000 zł,
 - w 2018 roku nadwyżka w kwocie 997 500 zł,
 - w 2019 roku nadwyżka w kwocie 1 153 064 zł,
 - w 2020 roku nadwyżka w kwocie 1 100 000 zł,
 - w 2021 roku nadwyżka w kwocie 1 250 000 zł,
 - w 2022 roku nadwyżka w kwocie 894 354,00 zł.
 Nadwyżki budżetowe zaplanowane na lata 2014-2022 przeznaczone zostaną na
 spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.
 4. Zadłużenie
 W WPF zaplanowano w 2014 roku przychody pochodzące z :
 - planowanego do zaciągnięcia kredytu w wysokości 1 800 000 zł, na spłatę
 wcześniej zaciągniętych kredytów i wydatki majątkowe,
 - wolnych środków w kwocie 246 000,00 zł,
 oraz rozchody do 2022 roku, czyli do całkowitej spłaty zadłużenia gminy.
 WPF obejmuje kwotę długu i okres spłaty do 2022 roku, w tym relację o której
 mowa w art 243 ufp.
 Kwota wykazana jako dług na koniec roku jest wynikiem działania: dług z
 poprzedniego roku + planowany zaciągany dług ( przychody ) - spłata długu
 (rozchody).
 W związku z realizacją zadań inwestycyjnych z udziałem środków unijnych
 zadłużenie Gminy w 2014 roku wzrośnie. W 2014 roku planuje się zaciągnięcie
 kredytu na zadania inwestycyjnego pn. ' Budowa kanalizacji w
 miejscowościach Gózd i Łączna'. W latach 2014-2022 cała nadwyżka zostanie
 przekazana na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.
 Dane finansowe ujęte w załączniku do projektu uchwały w sprawie
 Wieloletniej Prognozy Finansowej dotyczące roku 2014 są zgodne z projektem
 uchwały budżetowej na rok 2014.
 II. Wykaz przedsięwzięć do WPF na lata 2014-2022.
 W załączniku nr 2 do projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej ' Wykaz
 przedsięwzięć do WPF ' ujęto z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe :
 1. Wydatki na zadania związane z programami realizowanymi z udziałem
 środków, o których mowa w art. 5 ust.l pkt.2 i 3 uofp.
 Wydatki majątkowe na kwotę 2 946 296 zł, z tego:
 Zadania pod nazwą :
 - budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Gózd i Łączna, mająca na
 celu poprawę warunków życia mieszkańców , oraz przyczyniająca sie do
 ochrony środowiska w gminie . Inwestycja realizowana
 w ramach projektu Program Obszarów Wiejskich. Szacunkowa wartość zadania
 5 100 000 zł, dofinansowanie ze środków unijnych do 4 000 000 z ł .
 Ostateczne kwoty zadania będą znane dopiero po ogłoszeniu i rozstrzygnięciu
 przetargu. W 2014 roku zaplanowano dofinansowanie 1.000 000 zł, wydatek
 2.000 000 zł
 - budowa systemu informacji przestrzennej województwa
 świętokrzyskiego - projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu
 Operacyjnego Województwa świętokrzyskiego na lata 2007-2013. Ogólna
 wartość zadania w 2014 r. 84 968 zł, dofinansowanie ze środków Unii
 Europejskiej 65.000 zł.
 Inwestycja , której termin realizacji został kolejny raz przesunięty do realizacji
 zgodnie z wytycznymi instytucji zarządzającej projektem na 2014 rok.
 - rozbudowa infrastruktury informacyjnej jednostek samorządu
 terytorialnego - projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu
 Operacyjnego Województwa świętokrzyskiego na lata 2007-2013. Ogólna
 wartość zadania 259 862,80 zł, dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej
 251 239,64zł. W 2014 roku wartość zadania 231 328 zł, w tym dofinansowanie
 222 704 zł. Inwestycja , której termin realizacji został kolejny raz przesunięty
 do realizacji zgodnie z wytycznymi instytucji zarządzającej projektem na 2014
 rok.
 i
 - przebudowa budynku po byłej Szkole Podstawowej z przeznaczeniem na
 cele społeczno-kulturalne - projekt realizowany w ramach Programu Obszarów
 Wiejskich . Inwestycja realizowana w latach 2013-2014. Szacunkowa wartość
 zadania 976 859 zł, dofinansowanie ze środków unijnych 500 000 zł. Wartość
 zadania po przetargu 630 000 zł, dofinansowanie 390 000 zł.
 Wydatki bieżące 598 512 zł, z tego zadania:
 - projekt ' Bajkowy świat' - utworzenie dwóch oddziałów przedszkolnych
 w celu wyrównania szans edukacyjnych dzieci i zapewnienie wysokiej jakości
 usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Projekt realizowany od
 2012 roku w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Ogólna wartość
 zadania 1 265 411 zł, dofinansowanie z Unii Europejskiej 1 075 200 zł.W
 2014 roku wydatki 350 829 zł, dofinansowanie 292 581 zł. Zakończenie
 projektu nastąpi w m-cu sierpniu 2014 roku. Po tym tenninie będzie
 kontynuowane zadania zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie na tzw.
 trwałość projektu przez kolejne 2 lata .Kontynuacja zadania zaplanowana jest
 od m-ca września 2014 roku poprzez dotację dla Stowarzyszenie w kwocie
 65 000 zł.
 - projekt 'Wyrównywanie szans w Gminie Łączna' realizowany w latach
 2013-2015mający na celu wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów
 i przeznaczony dla uczniów SP Gózd , SP Łączna oraz Gimnazjum. Ogólna
 wartość zadania 571 113, w tym wydatki bieżące 533 113 zł, wydatki
 majątkowe 38 000 w żałości zrealizowane w 2013 roku. Zadanie w całości
 realizowane z dotacji. W 2014 roku wydatki zaplanowano w wysokości
 247 683 zł
 2. Wydatki na programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż
 wymienione w pkt 1.1 i 1.2 :
 - budowa kanalizacji Występa -Zalezianka, Jaśle- Stawik termin realizacji
 inwestycji lata 2009-2017. Planowane łączne nakłady finansowe 15 000 000 zł.
 W 2011 roku wykonano projekt. W 2014 roku nie planuje się środków na
 realizację ww. zadania.
 - modernizacja oczyszczalni ścieków w miejscowości Łączna. Szacunkowy
 koszt zadania 900 000 zł. W 2014 roku zaplanowano wydatek w wysokości
 120 000 zł na wypożyczenie oczyszczalni kontenerowej. W 2014 roku zostanie
 napisany wniosek o dofinansowanie na realizacjię zadania ze środków
 europejskich. «
 PRZEWÓD
 RAD^fl
 Stant,
 IÓZACY
 Star?,
 RADA GMINY )
 ŁĄCZNA
 Wykaz przedsięwzięć do WPF
 Załącznik Nr 3
 do Uchwały NrXXXV/240/2013
 Rady Gminy Łączna
 z dnia 30.12.2013 r.
 L.p. Nazwa i cel
 Jednostka
 odpowiedzialna lub
 koordynująca
 Okres
 realizacji Łączne nakłady
 finansowe Limit 2014 Limit 2015 Limit 2016 Limit 2017 Limit 2018
 od do
 1 Wydatki na przedsięwzięcia-ogółem (1.1+1.2+1.3) 24 158 245,80 3 664 808,00 2 722 776,50 2 690 000,00 530 000,00 0,00
 1.a - wydatki bieżące 1 798 524,00 598 512,00 312 776,50 160 000,00 0,00 0,00
 1.b - wydatki majątkowe 22 359 721,80 3 066 296,00 2 410 000,00 2 530 000,00 530 000,00 0,00
 1.1 Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z programami
 realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3
 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009.r. o finansach publicznych (Dz.U.Nr 157,
 poz.1240,z późn.zm.), z tego:
 8 258 245,80 3 544 808,00 1 412 776,50 2 160 000,00 0,00 0,00
 1.1.1 - wydatki bieżące 1 798 524,00 598 512,00 312 776,50 160 000,00 0,00 0,00
 1.1.1.1
 Projekt 'Bajkowy Świat' utworzenie
 dwóch oddziałów przedszkolnych -
 wyrównanie szans edukacyjnych
 uczniów
 Zespół Szkół w
 Łącznej 2012 2016 1 265 411,00 350 829,00 160 000,00 160 000,00 0,00 0,00
 1.1.1.2
 Wyrównywanie szans w Gminie Łączna -
 Zwiększenie umiejętności kluczowych u
 uczniów poprzez udział w zajęciach
 rozwojowych
 Urząd Gminy 2013 2015 533 113,00 24 7 683,00 152 776,50 0,00 0,00 0,00
 1.1.2 - wydatki majątkowe 6 459 721,80 2 946 296,00 1 100 000,00 2 000 000,00 0,00 0,00
 1.1.2.1
 Budowa kanalizacji sanitarnej w
 miejscowościach Gózd i Łączna -
 ochrona środowiska na terenie gminy
 ŁĄCZNA 2009 2016 5 100 000,00 2 000 000,00 1 100 000,00 2 000 000,00 0,00 0,00
 1.1.2.2
 Budowa Systemu Informacji
 Przestrzennej Województwa
 Świętokrzyskiego - poprawa
 infrastruktury informacyjnej urzędu gminy
 Urząd Gminy 2007 2014 85 000,00 84 968,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 1.1.2.3
 Przebudowa budynku po byłej Szkole
 Podstawowej z przeznaczeniem na cele
 społeczno-kulturalne - zwiększenie
 dostępu mieszkańców zajęć kulturalnooświatowych
 Urząd Gminy 2013 2014 976 859,00 630 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 ) Strona 1
 kwoty w
 zł
 ) Strona
 Limit 2019 Limit 2020 Limit 2021 Limit 2022 Limit
 zobowiązań
 0,00 0,00 0,00 0,00 8 540 000,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 320 000,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 8 220 000,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 6 050 000,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 320 000,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 320 000,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 5 730 000,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 5 100 000,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 630 000,00
 )
 Strona
 L.p. Nazwa i cel
 Jednostka
 odpowiedzialna lub
 Okres
 realizacji Łączne nakłady
 finansowe
 Limit 2014 Limit 2015 Limit 2016 Limit 2017 Limit 2018
 koordynująca od do
 1.1.2.4
 Rozbudowa Infrastruktury Informacyjnej
 jednostek samorządu terytorialnego -
 poprawa infrastruktury informacyjnej
 urzędu gminy
 Urząd Gminy 2007 2014 259 862,80 231 328,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 1.1.2.5
 Wyrównywanie szans w Gminie Łączna -
 Zwiększenie umiejętności kluczowych u
 uczniów poprzez udział w zajęciach
 rozwojowych
 Urząd Gminy 2013 2015 38 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 1.2 Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z umowami
 partnerstwa publiczno-prywatnego, z tego: 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 1.2.1 - wydatki bieżące 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 1.2.2 - wydatki majątkowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 1.3 Wydatki na programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż wymienione
 w pkt 1.1 i 1.2),z tego 15 900 000,00 120 000,00 1 310 000,00 530 000,00 530 000,00 0,00
 1.3.1 - wydatki bieżące 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 1.3.2 - wydatki majątkowe 15 900 000,00 120 000,00 1 310 000,00 530 000,00 530 000,00 0,00
 1.3.2.1
 Budowa kanalizacji Występa- Zalezianka
 -Jasle-Stawik - ochrona środowiska na
 terenie gminy
 Urząd Gminy 2009 2017 15 000 000,00 0,00 530 000,00 530 000,00 530 000,00 0,00
 1.3.2.2 Modernizacja oczyszczalni ścieków -
 ochrona środowiska na terenie gminy Urząd Gminy I-I 2015 900 000,00 120 000,00 780 000,00 0,00 0,00 0,00
 Limit 2019 Limit 2020 Limit 2021 Limit 2022 Limit
 zobowiązań
 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 2 490 000,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 2 490 000,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 1 590 000,00
 0,00 0,00 0,00 0,00 900 000,00
 )
 Strona
 PRZEWODNICZĄCY
 RADYJMMY
 
 Data wprowadzenia: 2014-01-20 0953
 Data upublicznienia: 2014-01-20
 Art. czytany: 5359 razy
 
 
 |  |