| 
| Przetarg nieograniczony: ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ 
 Ogłoszenie nr 610337-N-2017 z dnia 2017-11-02 r.
 Gmina Łączna: „ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY ŁĄCZNA”
 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy
 Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
 Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
 Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
 Nie
 Nazwa projektu lub programu
 O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których
 działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały
 zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie
 marginalizowanych
 Nie
 Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej
 kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych
 przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
 SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
 Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
 Nie
 Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli
 przeprowadzenie postępowania
 Tak
 Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie
 postępowania: Pełnomocnik Zamawiającego: New Power Sp. z o.o., ul. Chełmżyńska 180A, 04-464
 Warszawa, faks 22 295 12 92, e-mail: [email protected]
 Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
 Nie
 Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz
 podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do
 kontaktów:
 Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii
 Europejskiej
 Nie
 W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw
 członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
 Informacje dodatkowe:
 I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Łączna, krajowy numer identyfikacyjny 29101018000000, ul. Kamionki
 60 , 26140 Łączna, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. 41 25 48 960, e-mail
 [email protected], faks 41 25 48 977.
 Adres strony internetowej (URL): www.laczna.pl
 Adres profilu nabywcy:
 Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów
 plików, które nie są ogólnie dostępne
 I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
 I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
 Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania
 postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z
 innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za
 przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania
 odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z
 zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych
 zamawiających):
 I.4) KOMUNIKACJA:
 Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod
 adresem (URL)
 Tak
 www.uglaczna.bip.doc.pl
 Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków
 zamówienia
 Tak
 www.uglaczna.bip.doc.pl
 Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod
 adresem
 Nie
 Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
 Elektronicznie
 Nie
 adres
 Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny
 sposób:
 Nie
 Inny sposób:
 Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny
 sposób:
 Tak
 Inny sposób:
 Ofertę należy złożyć w formie pisemnej
 Adres:
 Siedziba Pełnomocnika Zamawiającego New Power Sp. z o.o., ul. Chełmżyńska 180 A, 04 – 464
 Warszawa pok. 214
 Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które
 nie są ogólnie dostępne
 Nie
 Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem:
 (URL)
 SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
 II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA
 POTRZEBY GMINY ŁĄCZNA”
 Numer referencyjny: T.260.8.2017
 Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
 Nie
 II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
 II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
 Zamówienie podzielone jest na części:
 Nie
 Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
 Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
 Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu
 wykonawcy:
 II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót
 budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa
 innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty
 budowlane: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Zakup energii elektrycznej do obiektów
 Zamawiającego oraz jednostek organizacyjnych wskazanych w załączniku nr 1 do SIWZ, zgodnie z
 przepisami Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne. 1) Gmina Łączna oraz jednostki
 wymienione w zał. nr 1 do SIWZ zawrą odrębne umowy wynikające z niniejszego postępowania o
 udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego NA ZAKUP ENERGII
 ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY ŁĄCZNA. Szczegółowe informacje dotyczące zawierania umów
 przez poszczegółne Gminy i ich jednostki organizacyjne zawarte zostały w zał. nr 1 i 5.1 do SIWZ.
 Obowiązkiem wybranego Wykonawcy będzie reprezentowanie Zamawiającego oraz jego jednostek
 organizacyjnych przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych ze
 zgłoszeniem zmiany sprzedawcy. Do wykonania ww. wymienionych czynności Wykonawca otrzyma
 stosowne pełnomocnictwo (zał. nr 5.1) 2. Zamówienie – zakup energii elektrycznej do obiektów
 wymienionych w załączniku nr 1 do SIWZ: 1) Szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej w
 okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2018 r. wynosi 661 755,00 kWh. 2) Szacunkowa wartość
 zamówienia w okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2018 r. wynosi 152 203,65 zł. 3) Wykonanie
 czynności wynikających z pełnomocnictwa, stanowiącego zał. nr 1 do projektu umowy (zał. nr 5.1 do
 SIWZ), w szczególności Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zgłoszenia wskazanemu
 Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy sprzedaży energii
 elektrycznej, składania oświadczeń woli oraz ustalania w imieniu Zamawiającego wszelkich
 niezbędnych informacji w zakresie wypowiadania dotychczas obowiązującej umowy sprzedaży
 energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji (umowa kompleksowa), reprezentowania
 Zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych z
 zawarciem umowy o świadczenie usług dystrybucji. Zamawiający, działa w imieniu własnym oraz na
 podstawie podpisanego Porozumienia (Porozumienie do wglądu w siedzibie Zamawiającego), w
 imieniu: • Zakładu Gospodarki Komunalnej 3. Zamawiający informuje, że proces zmiany sprzedawcy
 odbywa dla wszystkich punktów poboru się po raz kolejny. Wszystkie punkty poboru posiadają
 rozdzielone umowy na sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej. Umowy na dystrybucję energii
 elektrycznej zawarte są na czas nieokreślony, umowy sprzedaży obowiązują do 31.12.217 r. nie ma
 konieczności wypowiadania tych umów. Szczegółowe informacje zawarte zostały w Załączniku nr 1
 do SIWZ.
 II.5) Główny kod CPV: 09000000-3
 Dodatkowe kody CPV:
 Kod CPV
 09300000-2
 II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
 Wartość bez VAT: 152203,65
 Waluta:
 PLN
 (w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita
 maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu
 zakupów)
 II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art.
 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
 Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone
 zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
 II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa
 ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
 miesiącach: lub dniach:
 lub
 data rozpoczęcia: 2018-01-01 lub zakończenia: 2018-12-31
 Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
 2018-01-01 2018-12-31
 II.9) Informacje dodatkowe:
 SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I
 TECHNICZNYM
 III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
 III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile
 wynika to z odrębnych przepisów
 Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: posiada aktualnie obowiązującą
 koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną
 przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r.
 Prawo energetyczne ważną w okresie wykonywania zamówienia lub dokumentu potwierdzającego,
 że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w
 państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
 zamieszkania; Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży kserokopię wyżej
 wymienionego dokumentu. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty składa ten z
 Wykonawców składający ofertę wspólną, który w ramach konsorcjum będzie odpowiadał za
 realizację prac objętych uprawnieniem.
 Informacje dodatkowe
 III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
 Określenie warunków: nie dotyczy
 Informacje dodatkowe
 III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
 Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli przedstawi: wykaz dostaw wykonanych, a w
 przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat
 przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
 okresie co najmniej dwóch klientów, na rzecz których prowadzona była sprzedaż co najmniej 0,3
 GWh w skali roku dla każdego odbiorcy. Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w
 postępowaniu: a) wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych
 również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
 okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwóch klientów, na rzecz
 których prowadzona była sprzedaż co najmniej 0,3 GWh w skali roku dla każdego odbiorcy, wraz z
 podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów zgodnie z zał. nr 6 do SIWZ, na rzecz
 których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały
 wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź
 inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane (np.
 zgodnie z zał. nr 7 do SIWZ), a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a
 jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
 dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal
 wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny
 być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
 Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do
 udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia
 wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
 Informacje dodatkowe:
 III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
 III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
 III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
 Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa
 wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
 III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO
 POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W
 POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
 Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
 Tak
 Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
 Nie
 III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W
 POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O
 KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
 gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
 potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy Pzp W przypadku
 składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
 W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną wykonawca musi złożyć oddzielnie zaświadczenia
 dla każdego ze wspólników oraz oddzielnie na spółkę.
 III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W
 POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O
 KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
 III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
 a) aktualnie obowiązującej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu
 energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z wymogami ustawy
 z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne ważną w okresie wykonywania zamówienia lub
 dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub
 handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma
 siedzibę lub miejsce zamieszkania Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży
 kserokopię wyżej wymienionego dokumentu. b) wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku
 świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem
 terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co
 najmniej dwóch klientów, na rzecz których prowadzona była sprzedaż co najmniej 0,3 GWh w skali
 roku dla każdego odbiorcy, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów
 zgodnie z zał. nr 6 do SIWZ, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów
 określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami,
 o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego
 dostawy były wykonywane (np. zgodnie z zał. nr 7 do SIWZ), a w przypadku świadczeń okresowych
 lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze
 wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku
 świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty
 potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed
 upływem terminu składania ofert.
 III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
 III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W
 POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O
 KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
 III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w
 stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na
 zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
 łączących go z nim stosunków prawnych. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna
 sytuacja” o której mowa powyżej wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: 1) Wykonawca, który polega
 na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie,
 będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając
 zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby
 realizacji zamówienia. 2) Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty
 zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków
 udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o
 których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1 Ustawy Pzp. 3) Jeżeli zdolności techniczne lub
 zawodowe, podmiotu, o którym mowa w ust. 2, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę
 warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia,
 zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten
 podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania
 odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa
 w ust. 1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku
 istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich
 zasoby, warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji: 1) składa także oświadczenia w
 zakresie wskazanym w zał. nr 3 i 4 do SIWZ Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji
 innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy Pzp oraz którego oferta została
 wybrana jako najkorzystniejsza, przedstawia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty
 wymienione w § 5 pkt 4 Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. (Dz. U. z 2016 r.,
 poz. 1126). W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
 zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu,
 składa każdy z Wykonawców oddzielnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: ponoszą
 solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania; zobowiązani
 są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia
 publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
 Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia
 za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów; pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z
 innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z
 załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem;
 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia w zakresie
 wskazanym w zał. nr 3 i 4 do SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o
 zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak
 podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków
 udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Podwykonawstwo. Wykonawca może
 powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Wykonawca, który zamierza powierzyć
 wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich
 podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu: 1) składa oświadczenia w zakresie wskazanym w zał.
 nr 3 i 4 do SIWZ Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których
 wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
 W przeciwnym wypadku Zamawiający uzna, że Wykonawca nie zamierza powierzać podwykonawcom
 żadnej części zamówienia. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na
 którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Ustawy Pzp, w
 celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, wykonawca jest
 obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca
 samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca
 powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że
 wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest
 zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia
 podwykonawcy. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy
 z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. Do oferty wykonawca dołącza aktualne
 na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w zał. nr 3 i 4 do SIWZ. Informacje
 zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega
 wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca, który powołuje się na
 zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz
 spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu: 1)
 oświadczenia w zakresie wskazanym w zał. nr 3 i 4 do SIWZ Wykonawca, który polega na
 zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy Pzp oraz
 którego oferta została najwyżej oceniona, przedstawia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty
 wymienione w pkt 5) 1 b,c. 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia
 podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w
 postępowaniu: 1) oświadczenia w zakresie wskazanym w zał. nr 3 i 4 do SIWZ W przypadku
 wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia w zakresie wskazanym w
 załącznikach nr 3 i 4 do SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
 Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw
 wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
 postępowaniu (ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie
 ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego będzie dokonywana łącznie przy czym
 koncesję na obrót energią elektryczną winien posiadać każdy z Wykonawców) oraz brak podstaw
 wykluczenia. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
 Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: a) w pkt 5, 1) c powyżej składa:
 dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
 zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
 upadłości. 3) Dokument, o których mowa w pkt. 5, 2 a powyżej powinien być aktualny. 4) Jeżeli w
 kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma
 osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5, 2a) zastępuje
 się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo
 osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć,
 złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu
 zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania
 wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 5,3) stosuje się. Ocena warunków udziału
 w postępowaniu nastąpi na podstawie oświadczeń i dokumentów przewidzianych w Ustawie Pzp i
 Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich
 może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r.,
 poz. 1126), na zasadzie spełnia/nie spełnia. Zamawiający najpierw dokona oceny ofert pod względem
 kryterium ceny, a następie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako
 najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
 Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej
 oceniona, do złożenia w terminie 5 dni aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów
 potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 od dnia przekazania. Zamawiający
 wymaga, aby dokumenty i oświadczenia złożone zostały w formie pisemnej i przesłane na adres
 Pełnomocnika Zamawiającego. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie
 internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu
 oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której
 mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy Pzp (zgodnego z Załącznikiem nr 8 do SIWZ). Wraz ze złożeniem
 oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie
 prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający
 wymaga złożenie niniejszego oświadczenia w formie pisemnej i przesłanie go na adres Pełnomocnika
 Zamawiającego.
 SEKCJA IV: PROCEDURA
 IV.1) OPIS
 IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
 IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
 Nie
 Informacja na temat wadium
 IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
 Nie
 Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
 IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert
 katalogów elektronicznych:
 Nie
 Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów
 elektronicznych:
 Nie
 Informacje dodatkowe:
 IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
 Nie
 Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
 Nie
 Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
 IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
 (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
 Liczba wykonawców
 Przewidywana minimalna liczba wykonawców
 Maksymalna liczba wykonawców
 Kryteria selekcji wykonawców:
 IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
 Umowa ramowa będzie zawarta:
 Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
 Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
 Informacje dodatkowe:
 Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
 Nie
 Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące
 dynamicznego systemu zakupów:
 Informacje dodatkowe:
 W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie
 katalogów elektronicznych:
 Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do
 sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
 IV.1.8) Aukcja elektroniczna
 Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg
 ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
 Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
 Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
 Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu
 zamówienia:
 Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej
 oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
 Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
 Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na
 jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
 Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji
 technicznych w zakresie połączeń:
 Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
 Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
 Czas trwania:
 Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
 Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
 IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
 IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
 IV.2.2) Kryteria
 Kryteria Znaczenie
 Cena 100,00
 IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg
 nieograniczony)
 Tak
 IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
 IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
 Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
 Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez
 przeprowadzenia negocjacji
 Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
 Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
 Informacje dodatkowe
 IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
 Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
 Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego
 przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje
 nagrody:
 Wstępny harmonogram postępowania:
 Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
 Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
 Informacje dodatkowe:
 IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
 Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą
 odpowiadać wszystkie oferty:
 Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez
 zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
 Informacje dodatkowe:
 IV.4) Licytacja elektroniczna
 Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
 Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji
 elektronicznej:
 Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym
 wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
 Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości
 postąpień:
 Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
 Czas trwania:
 Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
 Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
 Data: godzina:
 Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
 Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
 Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie
 zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
 Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
 Informacje dodatkowe:
 IV.5) ZMIANA UMOWY
 Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
 podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
 Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
 4. Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy oraz określa warunki zmian (w granicach
 dyspozycji art. 144 ust.1 pkt. 1 Ustawy Pzp): • zmiany w strukturze organizacyjnej Wykonawcy lub
 Zamawiającego, dotyczące określonych w umowie nazw, adresów. Strony niezwłocznie poinformują
 się pisemnie o tych zmianach, • możliwe jest zwiększenie lub zmniejszenie liczby punktów poboru
 wymienionych enumeratywnie w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (zał. nr 1 do SIWZ),
 które będzie dokonywane na podstawie zmiany załącznika nr 1 do Umowy bez konieczności
 renegocjowania warunków Umowy, tj. wg stawki za kWh energii elektrycznej przewidzianej w
 Umowie i wycenionej w Formularzu ofertowym Wykonawcy. Zmiana nie może przekroczyć 15%
 punktów poboru wskazanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia i będzie następowała
 na podstawie aneksu do Umowy. Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe
 jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu
 Ofertowym Wykonawcy. • zmiany osób reprezentujących strony; Strony niezwłocznie poinformują
 się pisemnie o tych zmianach, • z przyczyn formalno-prawnych Zamawiający dopuszcza zmianę
 terminu rozpoczęcia wykonania zamówienia z zastrzeżeniem granicznego terminu wykonania
 zamówienia do 31.12.2018 r., • cena jednostkowa netto (tj. cena bez podatku VAT) podana w
 formularzu oferty będzie podlegała zmianie tylko w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania
 energii elektrycznej podatkiem akcyzowym • cena jednostkowa brutto ulegnie zmianie wyłącznie w
 przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT
 IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
 IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
 Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
 IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
 Data: 2017-11-10, godzina: 12:00,
 Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia
 (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
 Nie
 Wskazać powody:
 Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w
 postępowaniu
 > > polski
 IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
 IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
 nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
 środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym
 Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
 IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące
 sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał
 przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
 IV.6.6) Informacje dodatkowe:
 
 Data wprowadzenia: 2017-11-02 1121
 Data upublicznienia: 2017-11-02
 Art. czytany: 5064 razy
 
 
 |  |